بررسی اجمالی و معرفی مشخصات گلکسی A13

0fedfef6a84ce61c1c89be71cc0406d6
زمان مطالعه: 3 دقیقه

این روزها گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه بسیار زیادی در بازار هستند. درحالی‌که شرکت‌هایی مانند موتورولا و نوکیا، با مدل‌های مختلف در بازار حضور دارند، سامسونگ ترجیح داده همه چیز را در حد زیبا و ساده نگه دارد. به همین دلیل معمولا سالانه تنها یک یا دو گوشی در این رده قیمتی به بازار عرضه می‌کند. این شرکت اخیرا به‌روزرسانی‌های خود را در سری A دنبال کرده و حالا گلکسی A13  یکی از بهترین گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه موجود در قفسه فروشگاه‌ها است. در ادامه یک معرف کوتاه و اجمالی از این گوشی جدید برای شما تهیه کرده‌ایم.

طراحی گلکسی A13

A13 برای کسانی که علاقه‌مند گوشی‌های جمع‌وجور هستند، چندان مناسب نیست. ابعاد بزرگی دارد و به همین دلیل نمایشگر آن هم به طبع بزرگ است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر و مخصوصا حاشیه پایینی هم کمی ضخیم هستند که باتوجه‌به قیمت گوشی قابل‌قبول است.

همچنین دوربین سلفی با شکاف قطره‌ای به درون نمایشگر کشیده شده. بله طراحی گوشی قدیمی است اما تا به اینجا مورد استقبال مخاطبان بوده است.

بدنه گوشی هم پلاستیکی است اما قاب پشتی لغزنده نیست و راحت درون دست قرار می‌گیرد. بااین‌حال نمی‌توانید به دنبال محافظت در برابر آب باشید. اسکنر اثر انگشت گوشی هم با دکمه پاور ترکیب شده است.

galaxy a13

galaxy a13

نمایشگر گوشی گلکسی A13

این گوشی یک نمایشگر ۶.۶ اینچی دارد که از نوع Super AMOLED نیست و سازنده آن را با فناوری PLS LCD ساخته. رزولوشن مناسب است و در هر اینچ تصویر تا ۴۰۰ پیکسل نمایش داده می‌شود. بااین‌حال در استفاده روزمره مشکلی در کار با آن نخواهید داشت. مقدار مناسب روشنایی هم به این امر کمک می‌کند. به حدی که می‌توانید حتی در زیر نور روشن روز هم محتوای آن را به‌سادگی ببینید.

نمایشگر A13

نمایشگر A13

بهره‌وری و عملکرد A13

گوشی دو نسخه ۵G و معمولی دارد. نسخه ۵G تراشه مدیا تک Dimensity 700  را دریافت کرده و دیگری با اگزینوس ۸۵۰ عرضه شده است. متأسفانه اگزینوس ۸۵۰ پایین‌تر از مدل مدیا تک است.

یعنی سرعت کمتری نسبت به آن دارد. اما به‌طورکلی گوشی در انجام امور روزمره به مشکلی نمی‌خورد؛ بنابراین می‌توانید کارهایی مانند مشاهده فیلم و سریال، بررسی ایمیل‌ها و گردش در فضای مجازی را به کمک آن انجام دهید.

کیفیت تصویربرداری و دوربین‌های A13

با اینکه پردازنده گلکسی A13 کمی پایین‌تر از نسخه ۵G  بود ولی در عوض دوربین‌های A13 معمولی بهتر هستند. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است و همراه با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار عرضه شده. کیفیت عکس گوشی برای این رده قیمتی مناسب است، به‌خصوص اگر در نور روز عکاسی کنید. با این گوشی همچنین می‌توانید ویدیوهایی با وضوح ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنید.

یک دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق عریض، ماژول ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق با وضوح مشابه هم به این دوربین ۵۰ مگاپیکسلی افزوده شده‌اند. در پنل جلویی هم یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی خواهید داشت که نسبت به سنسور ۵ مگاپیکسلی مدل ۵G بهتر بوده و برای برقراری تماس‌های ویدیویی کمکتان می‌کند.

دوربین گلکسی a13

دوربین گلکسی a13

عمر باتری گلکسی آ ۳۱

این گوشی باتری با ظرفیت استاندارد ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که می‌تواند حتی تا دو روز دوام بیاورد. این یک نتیجه خوب است و برای کاربرانی که از شارژ متعدد گوشی خود خسته‌ شده‌اند جذاب خواهد بود.

شارژر گلکسی A13  هم توان ۱۵ وات دارد. باتوجه‌به عملکرد بسیار بالاتر رقبای چینی، صحبت در مورد شارژ سریع دشوار می‌شود. بااین‌حال، با این سرعت گوشی شما در کمتر از ۲ ساعت، از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ خواهد شد.

سخن نهایی

گوشی اقتصادی گلکسی ۱۳  یکی از بهترین گزینه‌های خرید در سال جاری است. این مدل با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و مشخصات مناسب، می‌تواند انتخاب شما برای گوشی بعدی‌تان باشد. به کمک آن می‌توانید عکس‌های زیبا گرفته و از عمر بالای باتری لذت ببرید، همچنین در اینترنت گشت‌وگذار کرده و وقت بگذرانید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار