مقایسه سامسونگ Galaxy A12 و سامسونگ Galaxy A21s

6f554a6b90ec86dfd5be4458a583f90f
زمان مطالعه: 5 دقیقه

حتما تا کنون برای شما هم پیش آمده که وقتی برای خرید یک گوشی هوشمند به بازار مراجعه می‌کنید، در انتخاب یکی از گزینه‌های نهایی خود دچار شک و تردید بشوید. Samsung Galaxy A12 و  گوشی سامسونگ گلکسی A21s جزو همین گوشی‌ها هستند و انتخاب یکی از آن‌ها به عنوان گزینه نهایی کار سختی است. در این مطلب قصد داریم این دو گوشی هوشمند را که اتفاقاً هردو متعلق شرکت سامسونگ هستند، با هم مقایسه کنیم و ببینیم در کدام بخش‌ها با یکدیگر شباهت و در کدام باهم تفاوت دارند. لطفاً تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شباهت سامسونگ Galaxy A12 و سامسونگ Galaxy A21sشباهت‌های بین سامسونگ گلکسی A12 و سامسونگ گلکسی A21s

اولین شباهت بین نمایشگرهای دو‌ گوشی است. به لحاظ مشخصات فنی صفحه نمایش، هم Galaxy A12 و هم Galaxy A21s یکسان هستند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. نوع نمایشگر به کار رفته در این گوشی‌ها PLS IPS با اندازه ۶.۵ اینچ است. تراکم پیکسلی هر دو صفحه نمایش ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ است و هر دو دارای نرخ نوسازی یکسان هستند. نسبت طول و عرض تصاویری که در این دو گوشی مشاهده می‌کنید ۲۰ به ۹ است. با این تفاسیر نمایشگر دو گوشی نمی‌تواند معیاری برای انتخاب گوشی بهتر باشد.

به لحاظ نرم افزاری نیز تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد. هر دو مورد به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه می‌شوند و جدیدا نیز آپدیت اندروید ۱۱ برای هر دو گوشی منتشر شده است. از اشتراکات دیگر بین Galaxy A12 و Galaxy A21s می‌توان به ظرفیت باتری اشاره کرد. یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری همانند قلب سیستم در هر دو گوشی مشغول به کار است و برای شارژ آن میتوانید از شارژرهای سریع ۱۵ واتی کمک بگیرید.

جک سه و نیم میلی‌متری صدا، درگاه USB type-C، بلوتوث نسخه ۵، رادیو، ان‌اف‌سی، وای فای دایرکت، هات اسپات و جی پی اس از جمله امکانات گوشی‌های هوشمند هستند که هم در A12 و هم در A21s وجود دارند. آخرین موردی که به عنوان اشتراک بین این دو گوشی می‌توان به آن اشاره کرد، رنگبندی آن‌ها است. هر دو گوشی در چهار رنگ سیاه، سفید، آبی و قرمز روانه بازار می‌شوند.  جنس بدنه هر دو گوشی پلاستیکی است و از این لحاظ هم هیچ تفاوتی با هم ندارند.

قابل ذکر است که A21s و A12 در بخش دوربین هم بیش از ۶۰ درصد مشترک هستند، اما به خاطر برخی تفاوت‌های کوچک جلوتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تفاوت سامسونگ Galaxy A12 و سامسونگ Galaxy A21sتفاوت‌های بین سامسونگ گلکسی A12 و سامسونگ گلکسی A21s

ظاهر گوشی، پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، حافظه رم و حافظه داخلی و نهایتا دوربین، بخش‌هایی هستند که این دو گوشی میان رده در آن‌ها باهم تفاوت دارند. به لحاظ طراحی بدنه تقریباً هر دو گوشی شبیه به هم هستند. حتی ضخامت هر دو مورد یکسان است و تنها تفاوتی که بین آنها می‌توان قائل شد، در مورد نحوه طراحی دوربین‌ها و محل قرارگیری حسگر اثر انگشت است.

حسگر اثر انگشت در گوشی گلکسی A12 با کلید پاور ادغام شده و میزان تسلط کاربران زیاد است، اما حسگر اثر انگشت گلکسی A21s به شکل قدیمی طراحی شده و در پشت گوشی دیده می‌شود. محل قرارگیری این حسگر خوب است و کاربر هنگام استفاده از آن اذیت نمی‌شود؛ اما این مدل حسگرهای اثر انگشت جاذب چربی دست هستند و در دراز مدت ممکن است در عملکرد آن‌ها اختلال ایجاد شود. به لحاظ طراحی دوربین‌ها هم باید گفت که گوشی گلکسی A12 دارای یک دوربین چهارگانه است لنزهای آن در داخل یک فریم مربعی شکل احاطه شده اند. دوربین سلفی هم به صورت ناچ قطره ای طراحی شده است، اما در گلکسی A21s ماجرا کمی فرق می‌کند. دوربین چهارگانه این گوشی لنزهایی دارد که در داخل یک فریم مربع شکل احاطه شده‌اند. دوربین سلفی هم به صورت پانچول طراحی شده و در گوشه سمت چپ صفحه نمایش خود نمایی می‌کند.

و اما به سراغ پردازنده مرکزی دو گوشی برویم. گلکسی A12 از پردازنده ۱۲ نانومتری Mediatek MT6765 Helio P35 قدرت می‌گیرد، در حالی که رقیب آن دارای پردازنده ۸ نانومتری Exynos 850 است. در بخش پردازنده گرافیکی هم تفاوت‌هایی وجود دارد. گلکسی A12 از تراشه PowerVR GE8320 قدرت می‌گیرد، اما گلکسی A21s شامل تراشه Mali-G52 است. هر دو پردازنده مرکزی از تراشه‌های مطرح بکار گرفته شده برای گوشی‌های میان رده هستند. البته Exynos 850 جزو پردازنده‌های اختصاصی سامسونگ است.

و نهایتا در بخش سخت‌افزاری به قسمت بررسی حافظه گوشی‌ها می‌رسیم.

مقایسه حافظه سامسونگ Galaxy A12 و سامسونگ Galaxy A21sگلکسی A12 در مدل‌های زیر به بازار ارائه شد:

* حافظه رم ۲ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی

* حافظه رم ۳ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی

* حافظه رم ۴ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی

* حافظه رم ۳ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی

* حافظه رم ۴ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی

* حافظه رم ۶ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی

گلکسی A21s هم در مدل‌های زیر روانه بازار شد:

* حافظه رم ۲ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی

* حافظه رم ۳ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی

* حافظه رم ۴ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی

* حافظه رم ۳ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی

* حافظه رم ۴ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی

* حافظه رم ۶ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی

* حافظه رم ۳ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی

* حافظه رم ۴ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی

* حافظه رم ۶ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی

گلکسی A21s انتخاب‌های بیشتری را درمقابل کاربران خود قرار می‌دهد و از این لحاظ جذابیت بیشتری برای خریداران دارد.

مقایسه دوربین سامسونگ Galaxy A12 و سامسونگ Galaxy A21sمقایسه دوربین سامسونگ گلکسی A12 و سامسونگ گلکسی A21s

آخرین موردی که بررسی می‌کنیم بخش دوربین‌های دو گوشی است که تا حد زیادی شبیه به هم هستند، با این وجود تفاوت‌هایی هم دارند. این دو گوشی سامسونگ هر دو دارای یک لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک لنز عمق ۲ مگاپیکسلی هستند و اگر بخواهید از لحظات شاد خود فیلم‌برداری کنید می‌توانید ویدئویی با کیفیت ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت و ضبط کنید. دوربین سلفی هم هنگام فیلم‌برداری دقیقا همان کیفیت را ارائه می‌دهد. تفاوت گلکسی A21s و گلکسی A12 در دو لنز اولترا واید و لنز دوربین سلفی دید. گلکسی A12 از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با میزان پوشش ۱۲۳ درجه‌ای و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ اما A21s در این مورد قوی‌تر عمل می‌کند، زیرا لنز اولترا واید آن ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن ۱۳ مگاپیکسلی است.

کدام گوشی ارزش خرید دارد؟

اصلی‌ترین تفاوت بین دو گوشی Samsung Galaxy A12 و Samsung Galaxy A21s را می‌توان در پردازنده مرکزی دوربین، اولترا واید و دوربین سلفی آن دانست. پردازنده‌ها هرچند که از مدل‌های متفاوتی هستند با این حال عملکردشان آنقدر متفاوت نیست که بتوان گفت اختلاف فاحشی باهم دارند. بنابراین اگر دوربین قوی‌تری می‌خواهید، با پرداخت ۱۰ دلار اضافی می‌توانید صاحب گوشی با دوربین نسبتا قوی‌تر شوید. در غیر این صورت A12 هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار