مقایسه s22 plus با s22 ultra

مقایسه s22 plus با s22 ultra
زمان مطالعه: 5 دقیقه

سری s22 سامسونگ به‌عنوان پرچم‌دار جدید سامسونگ سروصدای زیادی کرده است. این سری شامل سه مدل: s22، s22 plus و s22 ultra می‌شود. تفاوت اساسی که نسخه الترا با دو نسخه‌ی دیگر دارد این است که مانند سری نوت سامسونگ دارای قلم اس‌پن است. در این مقاله به بررسی و مقایسه نسخه پلاس و الترا می‌پردازیم تا در نهایت به راحتی گوشی مورد نیاز خود را انتخاب کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری و بدنه

مقایسه s22 plus با s22 ultra ، در این بخش به شباهت‌ها و تفاوت‌های ظاهری این دو گوشی می‌پردازیم.

شباهت‌ها:

جنس پنل پشتی و جلویی هر دو گوشی از شیشه است و با گوریلاگلس ویکتس پلاس محافظت می‌شود تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشد. فریم دور گوشی‌ها آلومینیومی بوده و دکمه کنترل صدا و پاور در سمت راست این فریم آلومینیومی قرار دارد. هر دو گوشی متناسب با پرچم‌دار بودن خود دارای گواهی IP68 هستند و می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب مقاومت کنند. همچنین طبق تبلیغات صورت‌گرفته، این گوشی‌ها در برابر ضربه و خط‌ و خش هم مقاومت خوبی دارند.

تفاوت‌ها:

از تفاوت‌های اصلی s22 plus و s22 ultra می‌توانیم به قلم اس‌پن موجود در نسخه الترا اشاره کنیم. این قلم با تاخیر ۲.۸ میلی‌ثانیه، سرعت خوبی دارد و می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

علاوه بر این در ابعاد و وزن هم با هم متفاوت هستند چرا که نسخه پلاس این سری با وزن ۱۹۵ گرم و ابعاد ۱۵۷.۴*۷۵.۸*۷.۶ میلی‌متر، سبک‌تر و کوچک‌تر از نسخه‌ی الترا با وزن ۲۲۸ گرم و ابعاد ۱۶۳.۳*۷۷.۹*۸.۹ میلی‌متر است. اگر وزن و ابعاد گوشی برای شما اهمیت دارد احتمالا در استفاده طولانی در طول روز با s22 ultra دچار مشکل می‌شوید پس بهتر است مدل s22 plus را انتخاب کنید که به دلیل انحنایی که در کناره‌ها دارد، خوش‌دست‌تر است.

نکته‌ای که باید بدانید این است که درون جعبه این گوشی‌ها خبری از شارژر نیست و باید خودتان آن را به‌صورت جداگانه تهیه کنید.

مقایسه s22 plus با s22 ultra

مقایسه s22 plus با s22 ultra

نمایشگر گوشی‌های s22 plus  و s22 ultra

نمایشگر هر دو گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X ، ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از +HDR10 است که روشنایی ۱۷۵۰  نیت دارد. هر دو گوشی دارای صفحه‌نمایش همیشه روشن هستند و گوریلاگلس ویکتس پلاس وظیفه‌ی محافظت از آنها را بر عهده دارد. هرچند که این نمایشگرها در ابعاد کمی با هم تفاوت دارند و طبیعتا اس ۲۲ الترا نمایشگر بزرگ‌تری دارد. نمایشگر این گوشی ۶.۸ اینچی است که حدود ۹۰.۲ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. در مقابل اس ۲۲ پلاس با نمایشگر ۶.۶ اینچی قرار دارد که حدود ۸۸.۳ درصد از صفحه را در اختیار دارد. همین‌طور که مشخص است، نسخه الترا تصاویر را در ابعاد بزرگ‌تری نشان می‌دهد و حاشیه کمتری دارد تا به‌راحتی از فیلم دیدن در این گوشی جذاب، لذت ببرید.

یکی دیگر از تفاوت‌ها کیفیت تصویر در هر گوشی است. s22 plus دارای رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۳۹۳ بوده در حالیکه s22 ultra رزولوشن ۱۴۴۰*۳۰۸۸ پیکسل با تراکم پیکسلی ۵۰۰ دارد. در این شرایط می‌توانیم بگوئیم وضوح تصویر در نسخه‌ی الترا بهتر از برادرش است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این گوشی‌ها تفاوت زیادی به چشم نمی‌خورد چرا که هر دو از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ مبتنی بر رابط کاربری One UI 4.1 استفاده می‌کنند. همچنین این گوشی‌ها با دو مدل تراشه مختلف عرضه می‌شوند؛ یکی از آنها Exynos 2200 و دیگری Snapdragon 8 نسل ۱ است. عملکرد هر دو تراشه بسیار خوب بوده و می‌توانید به‌راحتی از گوشی پرچم‌دار خود استفاده کنید و از انجام کارهای خود لذت ببرید.  شکی نیست که در بازی‌ها هم عملکرد عالی دارند و در حین بازی با هیچ باگی روبه‌رو نخواهید شد. علاوه بر این، هر دو گوشی دارای دو مدل پردازنده گرافیکی شامل: Xclipse 920 و Adreno 730 هستند. در مجموع در بخش پردازنده تفاوت زیادی به چشم نمی‌خورد؛ البته به جز ظرفیت رم و حافظه. وجه اشتراک هر دو گوشی نسخه رم ۸ و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی است. در مورد تفاوت‌ها باید بگوییم که  s22 plus دارای یک نسخه حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با همان رم ۸ گیگابایتی هم هست. اما s22 ultra بسیار متفاوت‌تر عمل کرده چرا که دارای رم ۱۲ گیگابایتی با حافظه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت است.

اس 22 الترا

اس ۲۲ الترا

دوربین

یکی دیگر از بخش‌هایی که اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ الترا با هم تفاوت دارند، بخش دوربین است. اس ۲۲ پلاس دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال است. در کنار آن یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با لرزش‌گیر اپتیکال و زوم سه برابری قرار دارد. همچنین سومین دوربین این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی التراواید با زاویه دید ۱۲۰ درجه است. کیفیت دوربین این گوشی بسیار خوب است و می‌توانید تصاویر را با شارپنس و جزئیات خوب دریافت کنید. دوربین سلفی این گوشی هم ۱۰ مگاپیکسلی است که به زیبایی در قسمت بالایی صفحه‌نمایش قرار گرفته است.

در مقابل s22 ultra را داریم که دوربین چهارگانه دارد. دوربین اصلی آن دارای لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی واید با دریچه دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال است. علاوه بر این اس ۲۲ الترا، دارای لنز ۱۲ مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو با زوم ۱۰ برابری و لرزش‌گیر اپتیکال هم هست. لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم سه برابری و لرزش‌گیر اپتیکال هم از دیگر دوربین‌های به‌کاررفته در این گوشی است. به‌عنوان آخرین دوربین هم می‌توانیم به لنز ۱۲ مگاپیکسلی التراواید با زاویه دید ۱۲۰ درجه اشاره کنیم.

مجموع این لنزها در کنار هم موجب شده اس ۲۲ الترا یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی باشد چرا که کیفیت فوق‌العاده آن زبانزد است. البته دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی گوشی نیز صحتی بر این نظر است.

از ویژگی‌های مشترک هر دو گوشی در زمینه دوربین می‌توانیم به داشتن فلش LED ، پشتیبانی از HDR و  panorama اشاره کنیم. در زمینه فیلم‌برداری هم کاملا مشابه هم هستند و می‌توانند فیلم‌های مدنظر شما را با کیفیت‌های مختلف ثبت کند. انواع کیفیت فیلم‌برداری:

  • ۸K@24fps
  • ۴K@30/60fps
  • ۱۰۸۰p@30/60/240fps
  • ۷۲۰p@960fps

مقایسه اس 22 پلاس با اس 22 الترا

مقایسه اس ۲۲ پلاس با اس ۲۲ الترا

باتری

جنس باتری هر دو نسخه از سری s22، لیتیوم یونی است. هر دو دارای فست‌شارژ ۴۷ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۴.۵ وات هستند. تفاوت آنها در این است که باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری s22 ultra با اختلاف ۵۰۰ میلی‌آمپر بیشتر از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری گوشی s22 plus است.

سایر ویژگی‌ها

از دیگر ویژگی‌های این گوشی‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • دارای حسگرهای: فشارسنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ، مجاورت و شتاب‌سنج
  • پشتیبانی از Bixby
  • دارای USB Type-C
  • دارای NFC، بلوتوث و GPS
  • جک ۳.۵ میلی‌متری صدا ندارد
  • دارای بلندگو با صدای استریو

s22 plus  بخرم یا s22 ultra؟

بعد از بررسی تمام جزئیات این دو گوشی، نوبت به انتخاب می‌رسد. هر دو از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار هستند و کمپانی سامسونگ عملکرد بسیار خوبی داشته است. در مجموع می‌توانید به‌عنوان یک گوشی باکیفیت و پرچم‌دار هرکدام را که می‌پسندید تهیه کنی. اما اس ۲۲ الترا کمی بهتر است چرا که تنوع حافظه و رم در آن بالاتر است و علاوه بر این کیفیت دوربین بهتری هم دارد که توجه عکاسان را به خود جلب می‌کند. البته برای تهیه آن باید کمی بیشتر هزینه کنید. ممنون که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار