مقایسه Galaxy S22 با گوگل پیکسل ۶

881f1ab41a8f5341130a2f8e252e3967
زمان مطالعه: 5 دقیقه

قطعا همه انسان‌ها به دنبال بهترین‌ها هستند و از دستاوردهای جدید لذت می‌برند. کمپانی‌های گوشی سازی هم به‌خوبی این موضوع را درک کرده‌اند و با تولید گوشی‌های پرچم‌دار به دنبال جلب رضایت مشتریان خود هستند. سامسونگ و گوگل دو برند مطرح در ارائه گوشی‌های هوشمند هستند. آخرین پرچم‌دار سامسونگ، گوشی Galaxy S22 است که در این مقاله قصد داریم آن را با گوگل پیکسل ۶ به‌عنوان پرچم‌دار گوگل مقایسه کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌های خاص هر گوشی بپردازیم.

مقایسه گلکسی اس 22 با گوگل پیکسل 6

مقایسه گلکسی اس ۲۲ با گوگل پیکسل ۶

کیفیت ساخت و طراحی گلکسی اس ۲۲ و گوگل پیکسل ۶

در زمینه بررسی ویژگی‌های ظاهری گوشی‌های سامسونگ اس ۲۲ و گوگل پیکسل ۶، باید بگوییم که وقتی به ‌ظاهر این گوشی‌ها نگاه می‌کنیم در واقع هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند. البته این موضوع کاملا قابل درک است چرا که این گوشی‌ها از برندهای متفاوتی هستند. انتخاب اینکه کدام گوشی زیباتر است،باتوجه‌به سلیقه شخصی شما صورت می‌گیرد. گوشی سامسونگ با وزن ۱۶۷ گرمی خود حدود ۴۰ گرم از رقیب ۲۰۷ گرمی خود سبک‌تر است که این موضوع در استفاده طولانی‌مدت از گوشی می‌تواند نکته مثبتی برای سامسونگ محسوب شود. ابعاد ۷.۶*۷۰.۶*۱۴۶ میلی‌تری سامسونگ کمی کوچک‌تر از ابعاد ۸.۹*۷۴.۸*۱۵۸.۶ میلی‌متری گوگل است.

جنس بدنه هر دو گوشی، شیشه‌ای و فریم دور آنها آلومینیومی است با این تفاوت که پنل پشتی وجلویی Galaxy S22 با گوریلاگلکس ویکتس پلاس محافظت می‌شود؛ در حالیکه پنل پشتی پیکسل ۶ دارای گوریلاگلس ۶ و پنل جلویی آن دارای گوریلاکلس ویکتس است. در این مورد سامسونگ بهتر عمل کرده است چرا که گوریلاگلس ویکتس پلاس نسل جدید و مقاوم‌تری از محافظ‌ها محسوب می‌شود. گواهی IP68 چیزی است که در هر دو گوشی مشترک بوده و از این گوشی‌ها در برابر نفوذ آب و گردوغبار محافظت می‌کند؛ همچنین باعث مقاومت گوشی تا عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه می‌شود.

 

مقایسه نمایشگر پرچم‌دارهای سامسونگ و گوگل

در این بخش قصد داریم به مقایسه نمایشگر ۶.۱ اینچی سامسونگ و ۶.۴ اینچی گوگل بپردازیم. نمایشگر سامسونگ از نوع Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۳۰۰ نیتس است که ۸۷.۴% از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. همچنین رزولوشن این نمایشگر ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسلی بوده که شما در این شرایط، تصاویر را در ابعادی مناسب و با وضوح بالا در گوشی خود می‌بینید.

در مقابل نمایشگر AMOLED گوگل پیکسل ۶ با رزولوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز قرار دارد که ۸۳.۴% از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است.

البته که شما در نمایشگر هر دو گوشی تجربه خوبی از دیدن تصاویر به دست می‌آورید اما پرچم‌دار جدید سامسونگ کمی بهتر عمل کرده است که می‌توانیم امتیاز بیشتری برای آن در نظر بگیریم.

پرچم‌دارهای گوگل و سامسونگ

پرچم‌دارهای گوگل و سامسونگ

سخت‌افزار و نرم‌افزار Galaxy S22 و Google Pixel 6

بررسی بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این گوشی‌های پرچم‌دار نکته جالبی برای ارائه دارند چرا که تفاوت عمده گلکسی اس ۲۲ و پیکسل ۶ در همین نقطه دیده می‌شود. قلب تپنده گوشی Galaxy S22، دو نوع Exynos 2200 و Snapdragon 8 نسل ۱  است که به همراه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی مجموعه قدرتمندی را می‌سازد. با در اختیار داشتن این مجموعه و پردازنده گرافیکی Adreno 730 که دارد، به‌راحتی حس داشتن یک گوشی پرچم‌دار را تجربه خواهید کرد و هیچ کمبودی در پردازنده احساس نمی‌کنید.

گوگل پیکسل ۶ به‌عنوان رقیب سامسونگ، تراشه‌ی Google Tensor دارد که مانند سامسونگ از رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی استفاده می‌کند. همچنین پردازنده گرافیکی این گوشی Mali-G78 MP20 است.

در مجموع هر دو گوشی پردازنده خوبی برای استفاده از برنامه‌های سنگین و بازی‌کردن دارند؛ اما اگر قصد انتخاب یکی از این گوشی‌ها را دارید بهتر است بدانید که سامسونگ عملکرد بهتری داشته است.

مقایسه دوربین‌ها

کیفیت دوربین گوشی برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی دارد، چرا که دوربین در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شود. اگر اهل گردش هستید، عاشق عکاسی هستید، در فضای مجازی فعالیت دارید، تولید محتوا می‌کنید و … درهرصورت نیازمند یک دوربین باکیفیت هستید. اما در شرایطی که خرید دوربین عکاسی هزینه بالایی دارد و حمل آن دشوار است، قطعا انتخاب یک گوشی با دوربین خوب بسیار منطقی‌تر به نظر می‌رسد. کمپانی‌های سامسونگ و گوگل هر دو به بخش دوربین اهمیت زیادی داده‌اند و می‌توانید با خرید پرچم‌دارهای این دو برند تصاویر خوبی را ثبت کنید.

گلکسی اس ۲۲

دوربین اصلی Galaxy S22 سامسونگ ۵۰ مگاپیکسلی واید است که با دریچه دیافراگم f/1.8 نور موردنیاز را برای ثبت عکسی باکیفیت فراهم می‌کند. همچنین این لنز لرزش‌گیر اپتیکال هم دارد. در کنار لنز اصلی، یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4 و لرزش‌گیر اپتیکال قرار دارد که دارای زوم ۳ برابری اپتیکال هم هست. لنز سوم این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید است که با زاویه دید ۱۲۰ درجه عکس‌های فوق عریض را ثبت می‌کند. همچنین این دوربین دریچه دیافراگم  f/2.2دارد. از قابلیت‌های دیگر دوربین گلکسی اس ۲۲ می‌توانیم به فلشLED ،فیلم‌برداری باکیفیت ۸K و ۲۴ فریم بر ثانیه، قابلیت panorama و +HDR10 اشاره کنیم.

دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی پرچم‌دار سامسونگ هم علی‌رغم اینکه عدد کمی دارد اما عکس‌هایی با وضوح بالا ثبت می‌کند.

گوگل پیکسل ۶

رقیب سامسونگ یعنی گوگل پیکسل ۶ دو دوربین دارد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع واید با دریچه دیافراگم f/1.9 و لرزش‌گیر اپتیکال است. لنز دوم ۱۲ مگاپیکسلی از نوع اولتراواید با زاویه دید ۱۱۴ درجه است. از دیگر ویژگی‌های دوربین این گوشی می‌توانیم به فلش دوگانه LED، قابلیت panorama و فیلم‌برداری باکیفیت ۴K و ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه اشاره کنیم. سلفی این گوشی هم ۸ مگاپیکسلی است.

در مجموع باید بگوییم که گوگل پیکسل ۶ در بخش دوربین بهتر عمل کرده است و انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

گلکسی اس 22

گلکسی اس ۲۲

نگاهی به باتری گوشی‌های Galaxy S22 و گوگل پیکسل ۶

در بخش باتری، گوشی گوگل با داشتن یک باتری لیتیوم یون ۴۶۱۴ میلی‌آمپری پیشرو بوده و در مرحله بالاتری از سامسونگ اس ۲۲ قرار می‌گیرد. باتری پیکسل ۶ از فست‌شارژ ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند که از این طریق می‌توانید در مدت ۳۰ دقیقه گوشی خود را به میزان ۵۰% شارژ کنید. همچنین این گوشی از فست‌شارژ بی‌سیم ۲۱ واتی و شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

به سراغ باتری گلکسی S22 که می‌رویم شاهد باتری لیتیوم یونی ۳۷۰۰ میلی‌آمپری هستیم. این گوشی از فست‌شارژ ۲۷ واتی، فست‌شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس بی‌سیم ۴.۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

سایر قابلیت‌ها

از دیگر ویژگی‌های پرچم‌داران سامسونگ و گوگل می‌توانیم به صفحه‌نمایش همیشه روشن، GPS ، بلوتوث نسخه ۵.۲، NFC، پشتیبانی از شبکه ۵G و Wi-Fi اشاره کنیم. هر دو این گوشی‌ها دارای درگاه USB Type C هستند اما جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در هیچ‌کدام از این دو گوشی وجود ندارد.

جمع‌بندی نهایی

پس از بررسی و مقایسه جزئی گوشی‌های Galaxy S22 و Google Pixel 6 نوبت به جمع‌بندی نهایی می‌رسد تا بتوانید به‌راحتی برای انتخاب تصمیم‌گیری کنید. در مجموع هر دو پرچم‌دار عملکرد خوبی داشته‌اند اما اگر صفحه‌نمایش و پردازنده گوشی برای شما اهمیت بیشتری دارد توصیه می‌کنیم سامسونگ گلکسی اس ۲۲ را انتخاب کنید. در مقابل اگر کیفیت دوربین و باتری اهمیت بیشتری برای شما دارد بهتر است گوگل پیکسل ۶ را انتخاب کنید. ممنون که تا آخر این مطلب با ما همراه بودید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار