بهترین گوشی سری A سامسونگ

21dd53144953f707032851bbfc8717c2
زمان مطالعه: 6 دقیقه

شما، خوب می‌دانید که بر خلاف تیتر بالا نمی‌شود گفت که فلان گوشی در سری آ سامسونگ دارای بهترین کیفیت و بالاترین ارزش خرید است؛ حتی اگر دسته‌بندی هم کنیم، نمی‌توانیم برای هر دسته، یک نماینده داشته باشیم. به هر حال، اگر شما قصد خرید یک محصول میان‌رده‌ای از سری آ سامسونگ را برای استفاده خاصی دارید، فهمیدن اینکه آن گوشی مناسب شما است یا نه، کار خیلی آسانی به‌نظر نمی‌رسد. به همین دلیل، بهترین گوشی های سامسونگ را در دسته‌بندی‌های دوربین اصلی، دوربین سلفی، استفاده‌های گیمینگ، شارژدهی باتری، پشتیبانی از فناوری فایو جی و قیمت برای شما لیست کرده‌ایم تا با توجه به استفاده خود بتوانید بهترین گوشی را انتخاب کنید؛ سعی در این بوده، که گوشی های سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، سهم عمده این لیست را داشته باشند، ولی در این لیست، برخی از گوشی های قدیمی‌تر هم نیز دیده می‌شوند.

blankبهترین گوشی‌های سری آ سامسونگ در زمینه عملکرد دوربین اصلی

سامسونگ گلکسی آ ۵۲: آ ۵۲، علاوه بر اینکه یک دوربین خوب چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی دارد، در زمینه‌های دیگر هم خوب است. آ ۵۲ با قیمتی مناسب، باتری‌ای خوب و نمایشگری ۹۰ هرتزی دیده می‌شود و این موارد در کنار دوربینی باکیفیت، این گوشی را به عنوان یک اسمارتفون کامل میان‌رده‌ای معرفی می‌کنند. آ ۵۲ با توجه به دوربین اصلی، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید.

سامسونگ گلکسی آ ۷۱: آ ۷۱ هم یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی دارد، که به لطف سخت‌افزار بهتر نسبت به آ ۵۲، در زمینه عکس‌برداری، موفق‌تر است. با این‌همه، دوربین آ ۷۱، مانند دوربین آ ۵۲، دارای لرزشگیر نیست. این گوشی در زمینه‌ نمایشگر به دلیل نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی از آ ۵۲ عقب می‌ماند، پس اگر به دنبال تصویری روان در کنار عملکرد خوب دوربین هستید، آ ۵۲ گزینه بهتری نسبت به آ ۷۱ است.

بهترین گوشی‌های سری آ سامسونگ در زمینه عملکرد دوربین سلفی

سامسونگ گلکسی آ ۸۰: این اسمارتفون به سبب دوربین سلفی پاپ-آپ، در زمینه عکس‌برداری سلفی خیلی خوب به‌نظر می‌رسد. در اصل، دوربین سلفی آ ۸۰، دوربین اصلی است، که در زمان عکس‌برداری سلفی به صورت مکانیکی، به پنل جلویی می‌آید. این دوربین به لطف حضور یک سنسور زمان پرواز، برای عکس‌برداری پرتره خیلی خوب است.

در زمینه عکس‌برداری سلفی می‌شود، گوشی‌های دیگری از سامسونگ، نظیر آ ۵۲ اس فایو جی، آ ۵۲، آ ۵۱، آ ۷۱، آ ۷۲، آ ۷۲ فایو جی، آ ۵۱ فایو جی و آ کوانتوم را نام برد، که دوربین‌های سلفی ۳۲ مگاپیکسلی باکیفیت دارند و می‌توانند در زمینه عکاسی سلفی، خوب واقع شوند؛ ولی آ ۸۰ به سبب دوربین پاپ-آپ که دوربین اصلی هم است، کمی بهتر به‌نظر می‌رسد.

blankبهترین گوشی‌های سری آ سامسونگ برای گیمرها

سامسونگ گلکسی آ ۹۰ فایو جی: شاید نشود در زمینه قدرت پردازشی، گوشی‌ای را بهتر از آ ۹۰ فایو جی دانست. علاوه بر پشتییبانی از فناوری نسل پنجم، این گوشی دارای پردازنده‌ای پرتوان است، که از سری ۸۰۰ کوالکام با اورکلاک بالایی آمده و می‌تواند بازی‌های موبایلی سنگین را بدون هیچ‌گونه مشکلی پردازش کند. ایرادهای اصلی آ ۹۰ فایو جی در این زمینه، ظرفیت کم ۴۰۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی هستند، که سبب نیاز مکرر به گوشی به شارژر و عدم روان بودن تصویر می‌شوند.

سامسونگ گلکسی آ ۵۲ فایو جی: لازم به ذکر است، که نباید این گوشی را با آ ۵۲ اشتباه بگیرید. به سبب حضور یک پردازنده پرتوان گیمینگ از شرکت کوالکام، آ ۵۲ فایو جی قدرت پردازشی لازم برای بازی‌های موبایلی را دارد. این اسمارتفون، همراه یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی می‌آید، که تصویری فوق‌العاده روان به کاربر گیمر آ ۵۲ فایو جی ارائه می‌دهد. کیفیت تصویر بالای این نمایشگر سوپرآمولد هم در این میان بی‌تاثیر نیست. در زمینه باتری، آ ۵۲ فایو جی، خیلی قدرتمند ظاهر نمی‌شود و با یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌آید.

سامسونگ گلکسی آ ۵۲ اس فایو جی: این گوشی هم پردازنده پرتوانی از شرکت کوالکام دارد، که نسبت به پردازنده آ ۵۲ فایو جی، عملکرد بهتری از خود نشان داده. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برای این گوشی نیز تکرار شده، که برای گیمرها، خیلی خوب است. باتری، همان ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آ ۵۲ فایو جی را دارد، ولی در اینجا، به سبب مصرف کم‌تر سخت‌افزار، شاهد شارژدهی بیش‌تری از طرف باتری هستیم.

blankبهترین گوشی‌های سری آ سامسونگ در زمینه ظرفیت باتری

 سامسونگ گلکسی آ ۷۲: در این بخش، گوشی‌ای بهتر از آ ۷۲ دیده نمی‌شود. این اسمارتفون، علاوه بر یک باتری لیتیم-پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی حجیم، دارای سخت‌افزاری مناسب و نمایشگری باکیفیت است. دوربین اصلی به همراه سنسور تله‌فوتو، این اسمارتفون را خیلی خاص می‌کند. در کل، آ ۷۲، پکیج کامل‌تری با توجه به باتری دارد.

سامسونگ گلکسی آ ۳۱: این اسمارتفون هم همراه با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌آید، اما سخت‌افزار آن مصرف انرژی نسبتا زیادی دارد. همراه این باتری، شاهد یک دوربین چهارگانه و سخت‌افزاری میان‌رده‌ای هستیم که در کنار یک نمایشگر با وضوح FHD می‌آیند. آ ۳۱ هم دارای باتری حجیمی است، اما نسبت به آ ۷۲، گوشی بهتری به‌نظر نمی‌رسد.

سامسونگ گلکسی آ ۲۲: این اسمارتفون نیز دارای یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. سخت‌افزار این اسمارتفون، مانند آ ۳۱ خیلی میان‌رده‌ای به‌نظر می‌رسد و به اندازه آ ۷۲ پرتوان نیست. نمایشگر آ ۲۲، دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است، که مقدار خوبی به‌شمار می‌رود؛ با این‌همه، نمایشگر، وضوح کمی را به کاربر خود ارائه می‌دهد.

blankبهترین گوشی های سری آ سامسونگ با پشتیبانی از فناوری نسل پنجم

سامسونگ گلکسی آ ۵۲ اس فایو جی با توجه به سخت‌افزار: سامسونگ گلکسی آ ۵۲ اس فایو جی، حضور خود را در این بخش، مدیون سخت‌افزار قدرتمند و نمایشگر ۱۲۰‌ هرتزی‌ای است، که قبلا به آن‌ها اشاره کردیم. اگر به دنبال یک گوشی فایو جی با سخت‌افزار قدرتمند هستید، آ ۵۲ اس نسل پنجمی، گزینه خوبی به‌نظر می‌رسد.

سامسونگ گلکسی آ ۳۲ فایو جی با توجه به قیمت: هر دو محصول آ ۳۲ و آ ۳۲ فایو جی، گوشی‌هایی خوش‌قیمت و اقتصادی هستند. آ ۳۲ فایو جی با درنظر گرفتن دوربین چهارگانه آن، گوشی خوبی به‌نظر می‌رسد. ایراد اصلی آ ۳۲ فایو جی، نمایشگر TFT آن است، که ایرادات زیادی من جمله زاویه دید محدود دارد.

اقتصادی‌ترین گوشی‌های سری آ سامسونگ

سامسونگ گلکسی آ ۱۲: سامسونگ گلکسی آ ۱۲، فروش بسیار چشم‌گیری داشته و دارد، که بخشی از آن به دلیل طراحی نزدیک به آیفون‌ها بوده و بخش دیگر هم قیمت کم آن است. این اسمارتفون، معیارهای حداقلی را برآورده می‌کند و در هیچ زمینه‌ای، عملکردی بهتر از یک گوشی میان‌رده‌ای ساده اقتصادی ندارد. در کل، آ ۱۲، یک اسمارتفون معمولی با قیمت بسیار کم و دوربین چهارگانه است.

سامسونگ گلکسی آ ۳۲: سامسونگ، گلکسی آ ۳۲ هم در گوشی اقتصادی‌ای به‌شمار می‌رود، اما نسبت به آ ۱۲، کمی گران‌تر است؛ با این که اختلاف قیمت نسبتا کمی با آ ۱۲ دارد، اما در بسیاری از زمینه‌ها مانند نمایشگر، شاهد عملکرد فوق‌العاده‌ای از طرف آ ۳۲ هستیم. نمایشگری با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، همراه با حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای با آ ۳۲ دیده می‌شود. از نظر ظرفیت باتری هم این گوشی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ با این‌همه، آ ۳۲ در زمینه دوربین، خیلی خوب عمل نمی‌کند.

جمع‌بندی نهایی

هدف از متن بالا و دسته‌بندی کردن گوشی های سری آ سامسونگ، سهولت کاربر در حین انتخاب است؛ با این حال، امکان اینکه به برخی از گوشی های سامسونگ، کم‌لطفی یا پرمهری شده باشد، دور از ذهن نیست. به‌نظر شما، گوشی‌ای در میان اسمارتفون‌های سری آ سامسونگ بوده که باید در یکی از این دسته‌بندی‌ها  جا می‌گرفته و نگرفته؟ یا اینکه، گوشی‌ای در میان گوشی های یاد شده، وجود دارد که نباید وجود می‌داشته؟ لازم به ذکر است، که با وجود تفکیک گوشی ها، در خیلی از موارد، نظر به کل گوشی بوده و نه فقط یک مورد خاص مانند ظرفیت باتری.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار