راهنمای خرید بهترین آیفون سال ۲۰۲۱

93c3aa06be52e5a25feea38a5c3516e4
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در سال ۲۰۲۱ اپل ۴ مدل جدید به نام آیفون ۱۳ را عرضه کرد که هرکدام دارای آپدیت‌های قابل‌توجهی مانند دوربین‌های جدید، باتری‌های بزرگ‌تر، فضای ذخیره‌سازی بیشتر و صفحه‌نمایش روشن‌تر بودند. خط تولید آیفون قبلاً بسیار ساده‌تر بود اما حالا انتخاب‌های بسیاری از کمپانی اپل پیش روی شما است. همچنین برخی مدل‌های آیفون دو دوربین دارند، برخی ۳ دوربین و برخی ۴ دوربین، برخی مدل‌ها دکمه هوم دارند و برخی نه همچنین میزان فضای ذخیره‌سازی هریک متفاوت است. داشتن گزینه‌های زیاد بد نیست اما خرید آیفون را به پروسه‌ای سخت و طولانی تبدیل می‌کند. برای کمک به شما و اینکه بهترین آیفون ۲۰۲۱ را برای خود پیدا کنید، در ادامه این مطلب لیست راهنمایی تدارک دیده‌ایم. هر گوشی را باتوجه‌به موردی که در آن بهترین کارایی را دارد کنار هم آورده‌ایم. پس اگر قصد خرید هر یک از محصولات آیفون را دارید در ادامه با ما باشید.

بهترین آیفون برای همه، آیفون ۱۳

خرید آیفون 13

خرید آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ کاملا نسبت به مدل ۱۲ سال گذشته ارتقا یافته. بااین‌حال نسبت به مدل‌های قبلی تغییر بزرگ و عجیب‌وغریبی نداشته. این شاید شما را ناامید کند اما درواقع بخشی از جذابیت آیفون است. آشنایی همیشه یکی از کلیدهای موفقیت اپل بوده. این گوشی دارای طراحی مربعی تقریبا مشابه آیفون ۱۲ است همچنین از فناوری ۵G و MagSafe شارژ هم حمایت می‌کند. این گوشی با دوربین‌های جدید آمده که هم‌تراز مدل آیفون ۱۲ پرو مکس سال گذشته است. همچنین باتری بزرگ‌تری نسبت به آن دارد که طبق آزمایش‌های انجام شده با یک‌بار شارژ حدود ۴.۵ ساعت بیشتر از مدل ۱۲ دوام آورده. به این ترکیب خوب، تراشه A15 بایونیک را هم اضافه کنید؛ همچنین یک حالت سینمایی جدید که درواقع یک نسخه ویدیویی از حالت پرتره و ios 15 است، حالا یک گوشی کامل و عالی دارید.

بهترین آیفون به‌طورکلی، آیفون ۱۳ پرو

iphone 13 pro

iphone 13 pro

آیفون ۱۳ پرو یکی از بهترین مدل‌های اپل تابه‌حال است. اگر به دنبال خرید آیفونی هستید که از همه جهت خوب باشد، این گوشی گزینه مناسبی است. اپل در جدیدترین سری آیفون، تفاوت بین مدل‌های پرو و غیر پرو را با استفاده از نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالا، حذف عکاسی ماکرو، فیلم‌برداری ProRes و بهترین دوربین‌های موجود در هر آیفونی که تابه‌حال ساخته، مشخص کرده است. از نظر طراحی، آیفون ۱۳ پرو، دارای قاب پشتی مات ظریف و فریم فولادی ضدزنگ براق است.

صفحه‌نمایش این گوشی از فناوری ProMotion پشتیبانی می‌کند. به این صورت که بسته به محتوایی که روی نمایشگر نشان داده می‌شود، نرخ تازه‌سازی بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. صفحه‌نمایش گوشی درخشان و شفاف است، گرافیک خوب است و به‌طورکلی کیفیت آن بهبود پیدا کرده. آیفون ۱۳ پرو، ios 15 را اجرا می‌کند و از ۵G و شارژ MagSafe هم پشتیبانی می‌کند. مانند آیفون ۱۳ معمولی، تراشه A15  بایونیک را دارد اما دارای یک هسته گرافیکی اضافی هم هست که به بازی و ویرایش ویدیو کمک می‌کند.

ارزشمندترین خرید آیفون، مدل ۱۲ و ۱۲ مینی

آیفون 12 و مینی

آیفون ۱۲ و مینی

با اینکه در حال حاضر مدل‌های ۱۳ جدیدتر هستند اما هنوز هم آیفون ۱۲ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد، با مشخصات خوب و قیمت کمتری که دارد. با پشتیبانی از ۵G که مهم‌ترین ویژگی آن است، آیفون ۱۲ یک تلفن همراه بسیار ارزشمند به شمار می‌رود. این گوشی دارای فریم مات آلومینیومی، صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی OLED، تراشه A14 Bionic، پشتیبانی از شارژ MagSafe و پوشش محافظ سرامیکی در جلو برای کمک به کاهش خراش و آسیب ناشی از سقوط است. آیفون ۱۲ مینی هم نسخه کوچک‌تر مدل ۱۲ است با که صفحه‌نمایش ۵.۴ اینچی و قیمت کمتر عرضه شده. دوربین‌های سلفی، عریض و فوق عریض در آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی خوب هستند اما کیفیتی کمتر از مدل جدیدتر ۱۳ دارند. اگر می‌توانید پول بیشتری برای خرید آیفون ۱۲ بپردازید بهتر است به‌جای گزینه ۶۴ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایتی را انتخاب کنید.

مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه خرید آیفون، مدل SE (2020)

آیفون SE

آیفون SE

ممکن است فکر کنید تنها جذابیت مدل SE (2020) قیمت کم آن باشد چون این گزینه، ارزان‌ترین آیفون برای خرید در این لیست است. این گوشی در ظاهر همان مشخصات آیفون ۸ را دارد و تنها آیفون موجود است که همراه با Touch ID عرضه شده. البته این در زمان همه‌گیری کرونا یک مزیت محسوب می‌شود چون استفاده از ماسک، تشخیص چهره را سخت کرده. در داخل آیفون SE همان پردازنده A13 آیفون ۱۱ به‌کاررفته که به سخت‌افزار دوربین ۲۰۱۷، جادوی عکاسی محاسباتی ۲۰۲۰ را هم اضافه می‌کند. این گوشی از فناوری ۴G پشتیبانی می‌کند، تنها گوشی در این لیست است که ظاهر کلاسیک آیفون را با یک قاب مشکی بزرگ در بالا و پایین صفحه‌نمایش دارد و از نسخه ios 15 برخوردار است.

بهترین آیفون با اندازه کوچک، آیفون ۱۳ مینی

خرید آیفون 13 مینی

خرید آیفون ۱۳ مینی

آیفون ۱۳ مینی یک گوشی کوچک بسیار عالی است، چون همه امکانات و مشخصات آیفون ۱۳ را در خود دارد، فقط از نظر اندازه کوچک‌تر شده. البته نیازی نیست نگران باتری باشید، چون باتری این مدل از آیفون ۱۲ سال قبل بسیار بزرگ‌تر و بهتر شده. طبق آزمایش‌ها انجام شده، آیفون ۱۳ مینی نسبت به ۱۲ مینی، ۳.۵ ساعت و نسبت به آیفون ۱۲ استاندارد، ۱ ساعت بیشتر دوام می‌آورد.

همچنین اگر به دنبال خرید آیفون ۱۳ مینی هستید باید بدانید دوربین‌های عریض و فوق عریض آن، تقریباً مشابه آیفون ۱۲ پرو مکس هستند. یکی از راه‌های تشخیص این مورد، آن است که دوربین‌های عقب به‌صورت مورب قرار گرفته‌اند تا فضا را برای سنسور بزرگ‌تر باز کنند. به‌طورکلی همانطور که گفتیم، آیفون ۱۳ مینی فقط نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر آیفون ۱۳ است؛ اگر خیلی با گوشی کوچک مشکلی ندارید می‌تواند خرید بهتری باشد اما اگر نمی‌توانید با گوشی کوچک کار کنید، بهتر است به سراغش نروید.

خرید بهترین آیفون از نظر عمر باتری، آیفون ۱۳ پرو مکس

Iphone 13 pro max

Iphone 13 pro max

اولین چیزی که باید درمورد آیفون ۱۳ پرو مکس بدانید این است که در آزمایش‌ها انجام شده، طولانی‌ترین عمر باتری را داشته است. مورد بعدی این است که برخلاف آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس، آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس تقریباً از هر نظر یکسان هستند و حتی دوربین‌های مشابه دارند. در اصل می‌شود گفت یک تلفن هوشمند هستند با اندازه‌های متفاوت. اگر به فکر خرید آیفون مدل ۱۳ پرو مکس هستید، همین‌طور بهتر است بدانید نمایشگر  ۶.۷ اینچی آن که از ProMotion هم پشتیبانی می‌کند نسبت به نمایشگر ۶.۱ اینچی مدل پرو بزرگ‌تر است. همچنین نسبت به مدل پرو، وزن بیشتری هم دارد. بخشی از این وزن اضافی ناشی از باتری بزرگ‌تر مدل پرو مکس است. اگر بتوانید اندازه بزرگ و وزن زیاد آن را تحمل کنید، این مدل ارزش پولی که می‌پردازید را دارد.

مشاوره نهایی

یکی از نکات مهمی که حین خرید آیفون باید بدانید این است که بهترین آیفون‌ها، جدیدترین مدل‌هایی هستند که عرضه شده‌اند. اما انتخاب هر یک از آنها به‌عنوان بهترین مدل برای شما، بسیار وابسته به نیازی است که دارید. اگر نمایشگر بزرگ می‌خواهید باید به سراغ مدل‌های پرو مکس بروید یا اگر مشخصات عالی را با اندازه‌ای کوچک‌تر می‌خواهید بهترین آیفون برای شما بین مدل‌های پرو است. اگر هم می‌خواهید پول کمتری بپردازید مدل‌های استاندارد و مینی آیفون بیشتر برای شما مناسب هستند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار