بررسی اپل واچ سری ۵ ؛ آخرین و جدید ترین ساعت هوشمند اپل در بازار

2fc82e26b6cc3bdc8a4e4605cb443623
زمان مطالعه: 6 دقیقه

اپل واچ سری ۵

بدون تردید با معرفی اپل واچ سری ۵ توسط شرکت اپل باید بگوییم بهترین و با ارزش ترین ساعت هوشمند بازار در حال حاضر در دسترس کاربران است. قطعا برایتان جذاب خواهد بود تا درباره ویژگی های فوق العاده و مشخصات جذاب این ساعت هوشمند بیشتر بدانید. با اپل واچ سری ۵ هر زمان که بخواهید می توانید به صفحه ساعتتان نگاه کنید و زمان و اعلان ها را مشاهده کنید، قطعا این ویژگی همیشه روشن بودن صفحه نمایش اپل واچ که برای اولین بار در اپل واچ سری ۵ وجود دارد یکی از برترین خاصیت های جدیدی می باشد که بسیار کاربردی و عالی خواهد بود.

بررسی طراحی و بخش ظاهری اپل واچ سری ۵

طراحی اپل واچ سری ۵ بسیار شبیه به سری ۴ می باشد و از نظر ظاهری باید بگوییم تغییرات چشمگیری انجام نشده، و بیشتر این تغییرات و به روز رسانی ها در بخش داخلی این ساعت اتفاق افتاده است. سنسور نور محیط در صفحه نمایش، می تواند بر اساس روشنایی محیط خود را تطبیق داده و به تناسب خودش را تنظیم کند، بنابراین صفحه نمایش هرگز خیلی روشن یا خیلی تاریک دیده نمی شود.

اپل واچ سری 5

با توجه به تغییرات اساسی ظاهری در سال ۲۰۱۸ در سری ۴ اپل واچ و همچنین وجود نمونه های سرامیکی در این سری، بنابراین اضافه شدن آپشن‌های سرامیکی و تیتانیوم به رنج ساعت‌های ۴۴ میلی متر و ۴۰ میلی متری (برای اندازه‌های مختلف مچ دست) در اپل واچ سری ۵ هم دور از انتظار نیست. این مدل های سرامیکی و تیتانیومی قطعا جذاب خواهند بود اما با قیمت متفاوتی همراه خواهند بود.

صفحه نمایش جدید، با قابلیت روشن بودن دائمی

همان طور که در ابتدا اشاره شد، صفحه نمایش این ساعت همواره روشن بوده و در عین حال مصرف باتری را افزایش نمی دهد. قطعا این یک آپشن ویژه است که برای اولین بار در ساعت های هوشمند اپل قرار گرفته. اما نکته جالب توجه درباره صفحه نمایش همیشه روشن آن این است که مصرف باتری افزایش نمی یابد زیرا تا زمانی که صفحه نمایش را لمس نکرده و با آن کار نکنید، سایر بخش های ساعت در وضعیت استراحت به سر برده و فقط این صفحه نمایش است که در حال فعالیت می باشد، در نتیجه عملکرد ساعت دیگر مانند سری های قبلی که با روشن شدن صفحه نمایش بقیه بخش ها هم درگیر فعالیت می شدند، نمی باشد.

اپل واچ سری 5

ساعت اپل سری ۵

امکانات و ویژگی‌های داخلی ساعت هوشمند اپل

قابلیت های بخش فیتنس اپل واچ سری ۵ تغییر چندانی نکرده نسبت به سری ۴ نداشته و اما هنوز هم این ساعت یک رد یاب فوق العاده است و از یک قطب نمای داخلی بهره می برد. مانیتور ضربان قلب ساعت مانند سری های قبلی، دقیق بوده و کاملا مورد تایید پزشکان و کارشناسان است. با داشتن ویژگی ECG بر روی سلامتی قلب به خوبی نظارت می‌کند، همچنین از یک GPS بسیار دقیق برخوردار است.
در زمان شنا کردن، تمرینات مقاومتی شدید و یا دو چرخه سواری و یوگا شما می‌توانید از ساعت اپل بدون اینکه نگران تاثیر عرق بدن شما یا آب بر روی عملکرد اپل واچتان باشید استفاده کنید.

اپل واچ سری 5

در اپل واچ سری ۵، کمپانی اپل از فناوری جدید پلی کریستال (LTPO) استفاده کرده است. این فناوری دمای ساعت را پایین نگهداشته، که در استفاده‌های طولانی مدت مفید می باشد. این ساعت هوشمند همچنین دارای درایوهای صفحه نمایش جدید و سنسور بهبود یافته نور است که موجب می‌شود، صفحه نمایش با نور کم و با حداقل باتری کار کند.
از دیگر ویژگی‌هایی که در این ساعت وجود دارد، اندازی گیری صدا است. یک سیستم مناسب برای محافظت از شنوایی شما که با استفاده از این قابلیت می‌توانید اعلان‌هایی را تنظیم کنید، که به شما هشدار می‌دهد و حتی زمانی که در محیط‌های پر و سر و صدا هستید می توانید به خوبی این اعلان ها را دریافت کنید و بشنوید.
اما از همه مهم تر سیستم عامل جدید watchOS 6 است که با اپل واچ سری ۵ ارائه شده و یک رابط کاربری مخاطب پسند را ارائه داده.

بررسی اپل واچ سری ۵ از لحاظ امکان پخش موسیقی

پخش موسیقی و پادکست در این ساعت هوشمند بسیار قوی است. این ساعت دارای ۳۲ گیگابایت حافظه است که در مقایسه با اپل واچ‌های سال گذشته ۱۶ گیگابایت بیشتر شده است. بنابراین می‌توانید آهنگ‌های بیشتری را بر روی این گوشی هوشمند بارگذاری کنید. همچنین به پادکست‌های بیشتری گوش دهید.

 

داشتن پردازنده WatchOS 6 از دیگر ویژگی بسیار جالب اپل ۵ است. این ویژگی به همراه سنجش صدا و تعیین سیکل زنانه برای خانم‌ها بسیار هیجان انگیز می‌شود. خانم‌ها می‌توانید با استفاده از این ساعت دوره باروری خود را به صورت بهتری تعیین نمایند.

بررسی باتری

یکی دیگر از نکاتی که بسیاری از کاربران اپل واچ با آن درگیر هستند باتری ساعت است. در بررسی این ساعت هوشمند باید گفت که عمر باتری یکی از بزرگترین مسائلی است که ما با آن روبرو هستیم. اپل واچ سری ۴ به راحتی می‌توانست برای ۲۴ ساعت شارژ نگه دارد. در حالی که در اینباره، در مورد اپل واچ ۵ هنوز اطمینانی وجود ندارد، اما به نظر می رسد باتری به نسبت اینکه از یک صفحه نمایش همیشه روشن بهره می برد عملکرد بهتری خواهد داشت. با توجه به اینکه بعضی از رقبای اپل واچ، مانند ساعت های هوشمند گارمین که دوام باتری چند روزه را ارائه می دهند، انتظار می رود اپل بیشتر برای تقویت باتری ساعت های هوشمندش بیشتر برنامه ریزی کند تا در میزان دوام باتری از رقبا عقب نماند.

اپل واچ سری 5

باتری اپل واچ سری ۵

با توجه به آنچه که گفته شد، می‌توان نتیجه گرفت که این ساعت هوشمند در بسیاری از قسمت‌ها بسیار عالی است. اپل واچ سری ۵ یک ساعت مچی عالی و شایسته برای مچ شما می باشد چه از نظر ظاهری و چه از نظر عملکرد داخلی.

 تاریخ و قیمت عرضه اپل واچ سری ۵

اپل واچ سری ۵ همزمان با رونمایی از آیفون ۱۱ در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی شد. شما می‌توانید این ساعت مچی را از تاریخ ۲۰ سپتامبر به بعد خریداری کنید. ولی با این حال، اگر هم نسخه Nike را می‌خواهید، باید تا ۴ اکتبر امسال صبر کنید.

اپل واچ سری 5

امکانات اپل واچ سری ۵

بابت نسخه GPS دار اپل واچ ۵ که گویا ۴۰ میلی متری خواهد بود قیمت ۳۹۹ دلار تعیین شده است. اما قیمت مدل سلولار آن با سایز ۴۰ میلی متر از ۴۹۹ دلار شروع می‌شود. با این حال، برای مدل ۴۴ میلی متری قیمت ۵۲۹ دلار مشخص گردیده. این را هم باید اضافه کنیم که روی کاغذ، مدل ۴۴ میلی متری عمر باتری بیشتری را داراست و از صفحه نمایش بزرگ تری برخوردار می باشد. البته این آخر کار نیست و مدل های گران تری هم در سری ۵ ارائه شده، همان طور که گفته شد اپل مدل های تیتانیومی و سرامیکی را هم در این سری عرضه کرده که مدل تیتانیوم از ۸۰۰ دلار آغاز شده، مدل سرامیکی ۱۳۰۰ دلار قیمت دارد و در آخر مدل هرمس اپل واچ سری ۵ با قیمت ۱۲۵۰ دلار عرضه می شود. قطعا با این قیمت ها اپل واچ در ردیف گران قیمت ترین ساعت های هوشمند قرار می گیرد اما با این همه باید بگوییم اگر به دنبال یک ساعت هوشمند بی نقص و ایده آل می گردید و قیمت آن برای شما اهمیتی ندارد حتما اپل واچ سری ۵ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

یک توصیه برای کاربران اپل واچ های سری ۴

اگر چه بدون تردید اپل واچ سری ۵ بهترین ساعت هوشمند اپل در حال حاضر است، اما برای با توجه به اینکه اپل واچ سری ۵ از نظر ظاهری تفاوتی با سری ۴ نداشته و از نظر کارکرد های داخلی هم ویژگی های خیلی متفاوت و چشمگیری نسبت به سری ۴ ارائه نمی دهد، بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر به عنوان یک کاربر اپل واچ سری ۴ به دنبال تغییر ساعت هوشمند خود هستید الان زمان مناسبی نبوده و بهتر است تا عرضه نسخه ۶ اپل واچ صبر کنید، اما اگر سری های قبل تر اپل واچ را داشته و یا برای اولین بار قصد خرید ساعت های هوشمند اپل را دارید، اصلا برای خرید اپل واچ سری ۵ تردیدی نداشته باشید.

اپل واچ سری 5

وسایل جانبی اپل واچ سری ۵

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت:

  • روشن بودن همیشگی صفحه نمایش
  • داشتن حافظه بیشتر
  • سیستم عامل واچ او اس ۶ ارتقاء مناسبی را به دنبال داشته

نقاط ضعف

  • بسیار شبیه به اپل واچ سری ۴ است.
  • عمر باتری کمی دارد
0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار