ارزان‌قیمت‌ترین گوشی ۵G سامسونگ معرفی شد

b4c82948951098a96e72e1e3372649e1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سامسونگ بعد از گلکسی A32 5G که ارزان‌ترین گوشی سامسونگ بود، از گلگسی A22 5G به طور رسمی رونمایی کرد.

بعد از گوشی A32 5G با قیمت ۲۸۰ دلار، حالا اقتصادی‌ترین گوشی سامسونگ که مجهز به ۵G نیز است با نام Galaxy A22 در ماه جولای با قیمت ۲۳۰ دلار عرضه خواهد شد. یک نسخه ۴G از A22 توسط کره‌ای‌ها معرفی شده است که در چندین جنبه اصلی با مدل ۵G تفاوت دارد.

Samsung Galaxy A22 5G

گلکسی A22

سامسونگ تا به حال در مورد تراشه استفاده شده در گلکسی A22 5G حرفی نزده است اما برای همه واضح است که این مدل از چیپ‌ست Dimensity 700 بهره خواهد برد. برای این دستگاه هوشمند دو مدل حافظه درنظرگرفته شده است، یک نسخه با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و یک مدل با ۴/۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی. برای نسخه ۴/۶۴ گیگابایتی قیمت ۲۳۰ یورویی ثبت شده است درحالی که شروع قیمت مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی از ۲۵۰ یورو می‌باشد. در زمان عرضه این محصول کشورهای مختلف نسخه‌های متفاوتی از این گوشی سامسونگ را دریافت می‌کنند، مثلا هلند ارزان‌ترین آن یعنی نسخه ۴/۶۴ گیگابایتی و بلژیک نسخه گران قیمت ۴/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی هوشمند را در دسترس قرار می‌دهد. هر دو نسخه A22 5G گلکسی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با فناوری شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند.

گلکسی دارای دوربین سه‌گانه‌ای در ماژول دوربین پنل پشتی گوشی است که شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (بدون OIS) و یک ماژول فوق عریض ۵ مگاپیکسلی (به علاوه یک سنسور تشخیص عمق) می‌باشد. دوربین سلفی این دستگاه در شکاف V شکل در پنل جلویی با ۸ مگاپیکسل کیفیت قرار گرفته است. هرچند که این مدل ۵G در قسمت دوربین‌ها خیلی خوب عمل نکرده است اما مجهز یک نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است.

A22 5G برخلاف مدل  ۴Gدارای یک اسلات  microSD و حسگر اثر انگشت است که این سنسور با دکمه پاور ادغام شده و در لبه جانبی گوشی قرار گرفته است. این دستگاه هوشمند از ماه جولای در چهار رنگ خاکستری، سفید، نعناعی و بنفش در دسترس کاربران خواهد بود.

Samsung Galaxy A22 LTE

گلکسی A22

سامسونگ گلکسی A22 نسبت به خواهر و برادر خود کاملاً متفاوت طراحی شده است و از تراشه Helio G80 بهره می‌برد. پیکربندی حافظه در نسخه پایه A22 4G به صورت ۴ گیگابایت رم با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است ولی مدل قدرتمندتر آن دارای دو نسخه ۶/۴ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی می‌باشد. برای این مدل از گلکسی A22 هیچ اسلات microSD تعبیه نشده است.

در مورد ویژگی‌های صفحه نمایش نیز این مدل A22 بسیار متفاوت است. نمایشگری Super AMOLED با ابعاد ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز برای این مدل طراحی کرده‌اند، که تنها در میزان تازه‌سازی ۹۰ هرتزی با مدل ۵G مشترک است. حتی در طراحی بریدگی دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی آن نیز با مدل ۵G فرق می‌کند.

گلکسی A22 4G در پنل پشتی دارای یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی (مجهز به OIS) است که در کنار آن، دو دوربین دیگر نیز قرار داده‌اند: یکی با سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دیگری با سنسورتشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی.

گلکسی A22 4G را با پالت رنگی متفاوت (سیاه، سفید، نعناعی و بنفش) در اختیار کاربران قرار خواهد داد اما هنوز از تاریخ عرضه و قیمت آن اطلاعاتی گزارش نشده است.

به عنوان آخرین فاکتور برای مقایسه این دو مدل از A22 باید اشاره کرد که بخاطر صفحه نمایش‌های مختلفی که دارند دارای ابعاد متفاوتی نیز هستند. A22 4G با ابعاد ۱۵۹.۳ x 73.6 x 8.4 میلی‌متر و وزن ۱۸۶ گرم سبک‌تر و کوچک‌تر و نازک‌تر از مدل ۵G با ابعاد ۱۶۷.۲ x 76.4 x 9.0 میلی‌متر و وزن ۲۰۳ گرم است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار