ایسوس از لپ‌تاپ های جدیدی با نمایشگر OLED و پشتیبانی از ویندوز ۱۱ رونمایی کرد

0a328ac8cd88ad7a8ab4c0c1716acf58
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ایسوس به تازگی از چندین لپ تاپ خود رونمایی کرده است. این شرکت در یک رویداد به نام Create the Uncreated از جدیدترین لپ تاپ های خود رونمایی کرده که از نمایشگر OLED استفاده می‌کنند. این کمپانی محصولات جدید خود را  در چهار دسته به نام‌های ذن بوک، ویوو بوک، استودیو بوک و اکسپرت بوک معرفی کرده است. تمام این محصولات جدید ایسوس از جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت که همان ویندوز ۱۱ است بهره می‌برند و در نسخه اولیه به صورت پیش فرض از این ویندوز استفاده می‌کنند.

استودیو بوک 16 لپ‌تاپ های جدید ایسوساستودیو بوک ۱۶

لپ تاپ‌هایی که این روزها ایسوس آن‌ها را به عنوان محصولات جدید خود معرفی کرده است از یک نمایشگر OLED بهره می‌برند. کاربران این لپ‌ تاپ‌ها را می‌توانند با پردازنده های قدرتمند Core اینتل و یا سری رایزن ۵۰۰۰ شرکت AMD سفارش دهند. پس دو پردازنده قدرتمند شرکت اینتل و AMD در اختیار کاربران قرار دارد. در بالاترین رده محصولات خانواده ایسوس همیشه محصولات خانواده پرو آرت ها هستند. اما امروز در مدل‌های جدید، دو سیستم پرقدرت و حرفه‌ای به نام استودیو بوک ۱۶ و استودیو بوک پرو ۱۶ قرار گرفته است. این دو سیستم جدید را می‌توان جز مدل‌های پرچم‌دار و حرفه‌ای محصولات جدید ایسوس دانست.

همان گونه که در بالا نیز ذکر کردیم تمامی محصولات جدید ایسوس دارای نمایشگر OLED هستند، از این رو کاربران کلیه لپ تاپ‌های جدید این شرکت را می‌توانند با نمایشگر OLED با رزولوشن ۴K سفارش دهند. این محصولات جدید دارای حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت هستند. با توجه به نوع شرکت پردازنده می‌توانید این محصولات را در دو مدل سفارش دهید. اگر به سراغ لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده اینتل می روید باید پردازنده Xeon W-11995M را انتخاب کنید. اما در مدل هایی که دارای پردازنده AMD هستند، می توانید به کارت گرافیک ورک استیشن RTX A2000 دسترسی داشته باشید. پس بسته به نوع پردازنده متفاوت خواهد بود.

لپ‌تاپ های جدید ایسوس سری ویوو بوکسری ویوو بوک

سری ویوو بوک دارای دو مدل است  که با نام های  پرو و پرو X معرفی شده اند. این مدل در نسخه استاندارد خود با دو ابعاد ۱۴ و ۱۵ اینچ به بازار عرضه شده است، اما در مدل ایکس در نسخه های ۱۴ و ۱۶ اینچی روانه بازار شده که نسخه استاندارد دارای کیفیت به نسبت پایین تری است. مدل ایکس دارای یک نمایشگر با کیفیت تر و گرافیک بالاتری به نسبت نسخه استاندارد است.

گفتنی است که ایسوس ویوو بوک پرو ۱۴ و ۱۵ اینچی را فقط می‌توان با نمایشگر OLED با رزولوشن فول اچ دی یا ۲.۸K سفارش داد، اما در نسخه پرو ایکس متفاوت تر است. علاوه بر این نسخه پرو X14 و پرو X16 را کاربران می‌توانند با نمایشگر ۴K سفارش دهند. از نظر نوع گرافیک دو مدل پرو و پرو ایکس با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز دارند. در نسخه پرو کاربر می‌توانند از گرافیک انویدیا جی فورس GTX 1650 بهره ببرند، اما در نسخه ایکس کاربران به گرافیک RTX 3050 دسترسی خواهند داشت.

لپ‌تاپ های جدید ایسوس سری ذن بوکسری ذن بوک

یکی دیگر از محصولات جدیدی که ایسوس در رویداد خود معرفی کرد محصولات سری ذن بوک است. سری ذن بوک ایسوس دارای دو مدل ذن بوک X14 و ۱۴ فیلپ است. هر دو این مدل‌ها دارای یک نمایشگر OLED لمسی است. طراحی این لپ تاپ‌ها به گونه‌ای است که مدل X14 از لولای ۱۸۰ درجه استفاده می‌کند و مدل فیلپ دارای طراحی ۲ در ۱ است. این لپ تاپ‌های جدید ایسوس در هر دو مدل دارای قلم هستند و همچنین هر دو از یک نمایشگر لمسی بهره می‌برند. لازم به ذکر است که قیمت این لپ تاپ‌ها به نسبت کاهش پیدا کرده است، چرا که ایسوس در این مدل بجای گرافیک‌های مستقل، از گرافیک‌های اینتل و ADM استفاده کرده است.

لپ‌تاپ های جدید ایسوس سری لپ تاپ‌های اکسپرت بوکسری لپ تاپ‌های اکسپرت بوک

گروه بعدی از محصولات جدید ایسوس سری لپ تاپ‌های اکسپرت بوک است. جدیدترین محصول این خانواده اکسپرت بوک B5 و B5 فلیپ است. این مدل از لپ تاپ‌ها دارای پردازنده اینتل هستند و همچنین نمایشگر این لپ تاپ‌ها OLED و رزولوشن فول اچ دی است که  در مدل فلیپ نوع لمسی آن در نظر گرفته شده است. ذن بوک‌ها X14 و ۱۴ فلیپ دارای سنسور اثر انگشت هستند و از چیپ TPM 2.0 بهره می‌برند. این ذن بوک‌ها براساس ادعای خود شرکت ایسوس تا ۱۲ ساعت می توانند کاربر را همراهی کنند. به طور کلی این محصولات جدید شرکت ایسوس در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد. در خصوص قیمت این محصولات نیز باید بیان کنیم که:

استودیو بوک پرو ۱۶ با قیمتی برابر ۲۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که نسخه استاندارد و پرو آن با قیمتی برابر با ۲۰۰۰ دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین قیمت لپ تاپ ایسوس ویوو بوک پرو X16 و X14 به ترتیب ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ دلار است. قیمت ویووبوک پرو ۱۴ و پرو ۱۴ به ترتیب برابر ۹۲۰ و ۷۵۰ دلار است. در نهایت ایسوس برای اکسپرت‌بوک B5‌ قیمت ۱۳۰۰ دلار را در نظر گرفته است.

منبع: press.asus

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار