هر آنچه از می ۸ شیائومی می دانیم

933ef34e257d301ec54553f07d0a47ab
زمان مطالعه: 2 دقیقه

هر آنچه از می ۸ شیائومی می دانیم

شرکت شیائومی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده تلفن هوشمند چینی بوده که در طول مدت زمان کوتاه فعالیت خود توانست به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.

این کمپانی هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را معرفی می کند و برای سال ۲۰۱۸ اگرچه تاکنون چند مدلی را رونمایی کرد، قصد دارد بزودی پرچمدار منحصربفرد Mi 8 را معرفی کند.

گفته می شود شیائومی تصمیم گرفت به جای انتخاب Mi 7 از شماره ۸ بهره گیرد و همانند سامسونگ که گلکسی نوت ۶ را معرفی نکرده به یک عدد دیگر منتقل شود. به هر حال چینی ها قصد دارند در اواخر سال جاری رونمایی انجام دهند و تاکنون نیز با انبوهی از شایعات رو به رو شدیم که هیچ یک به تایید یا تکذیب نرسید.

در این مطلب قصد داریم شما را با می ۸ بیشتر آشنا سازیم. گوشی هوشمندی که انتظارات بسیاری از آن داریم و امید می رود دارای ویژگی های برجسته و قابل توجهی باشد.

طراحی

یکی از بخش های مهم در تولید گوشی هوشمند، طراحی و ساخت آن است. اسمارتفونی که از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نباشد بی شک نخواهد توانست به آسانی رضایت مخاطب را جلب کند. گفته می شود می ۸ بدنه فلزی داشته و در طراحی آن سعی شده تغییراتی حاصل شود که متفاوت از سایر مدل ها خواهد شد. ابعاد می ۸ مشخص نیست اما گفته شده ضخامتی کمتر از ۷.۸ میلیمتری دارد. وزن آن نیز ۱۷۲ گرمی است که وزن بالایی محسوب نشده و با توجه به ابعاد نمایشگر بزرگ و بدنه فلزی چنین وزنی عجیب نبوده و باید محصول شرکت چینی را یک اسمارتفون قابل توجه دانست.

صفحه نمایش

می ۸ به نمایشگر ۶.۲ اینچی ۱۰۸۰×۲۲۸۰ پیکسلی FHD با نسبت تصویر ۱۹.۹ درصدی و تراکم ۴۰۷۷ppi بوده که نظر هر فردی را به خود جلب کرده و وضوح بالایی می تواند به عنوان یک صفحه نمایش از خود نشان دهد. البته عمده تلفن های هوشمند میان رده و اقتصادی فاقد چنین صفحه نمایش بزرگ و جذابی را مشاهده می کنند.

blankسخت افزار

می ۸ به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ و تراشه گرافیکی آدرنو ۶۳۰ مجهز است که در کنار حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی پیکربندی بزرگی دارد. با این حساب می تواند بدون هیچ مشکلی بین برنامه های مختلف سوئیچ کرده و شاهد عملکرد سخت افزاری قابل توجهی در این مدل بود. البته گذشته از این ها سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو نیز توسط شرکت چینی فراهم آمده است.

دوربین

همانطور که انتظار می رود شرکت شیائومی قصد داشته از دوربین دوگانه ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی برای بخش عقب در نظر گیرد و برای قسمت جلو نیز از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره گرفته می شود. دوربین های جلو با کیفیت ۲کی فیلمبرداری می کنند اما دوربین های عقب تنها با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی توانایی ضبط ویدئو دارد. به طور کلی در بحث دوربین گوشی هوشمند شرکت شیائومی ویژگی های قابل قبولی دارد.

باتری

یکی از قسمت هایی که بایستی توجه فراوانی به آن داشت، باتری است. می ۸ برنامه ریزی شده با باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری همراه شود و ظرفیت باتری مطلوبی را به دنبال خواهد داشت. گذشته از آن با فناوری شارژ سریع در مدت زمان کوتاهی قادر است به شارژ کامل دست پیدا کند. به هر حال Mi 8 را می توان پرچمدار قابلی از شیائومی دانست.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار