آشنایی با آیفون XR

a72a2bd59b074c8b2edf1d7176d0d830
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آشنایی با آیفون XR

شرکت اپل در رویداد ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۱۸ از گوشی های هوشمند جدیدی رونمایی کرد که طراحی آیفون ۱۰ را به همراه داشته و از سخت افزار بهبودیافته ای بهره می بردند. یکی از آنها تلفن هوشمند اقتصادی تر آیفون XR بود. گوشی هوشمندی که در طراحی همانند سایر مدل ها چشمگیر بوده و نظر هر فردی را به خود جلب می کند. این اسمارتفون را جانشین آیفون SE دانستند و از این رو نه تنها مشخصات بهتری نسبت به مدل پیشین داشته بلکه ویژگی های بزرگی در نظر گرفته شد.

در این مطلب می خواهیم شما را با آیفون XR بیشتر آشنا سازیم:

طراحی و بدنه

در بحث طراحی تفاوتی میان مدل های مختلف X آیفون وجود نداشته اما برای آن که هزینه تولید کاهش یابد، اپل طراحی نسبتا ضخیمی به کار گرفته و بدنه ترکیبی فلز و شیشه جذابیت ظاهری این مدل را افزایش داد. ابعاد ۱۵۰.۹*۷۵.۷*۸.۳ میلیمتری در کنار وزن ۱۹۴ گرمی استاندارد بوده و نباید آن را سنگین وزن دانست. اپل سعی کرده آیفون XR را به گوشی هوشمند کارآمد و زیبا تبدیل سازد و به این هدف نیز دست یافته است.

صفحه نمایش

آیفون XR به پنل ۶.۱ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۸۲۸×۱۷۹۲ پیکسلی و تراکم ۳۲۶ppi مجهز است. نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۰ درصدیست و نسبت تصویر نیز ۱۹.۵:۹ اعلام شده که در مقایسه با مدل های قدیمی تر، صفحه نمایش بدون حاشیه ای دارد. استفاده از صفحه نمایش True-tone و پشتیبانی از ۱۶ میلیون نوع رنگ، وضوح بالایی را به دنبال داشته و مقاومت پنل نمایشگر نیز با به کارگیری شیشه مقاوم گوریلاگلس افزایش یافته است. با این حساب می توان در بحث نمایشگر آیفون XR را یک مدل برجسته دانست.

blankسخت افزار

یکی از بخش های مهم آیفون های ۲۰۱۸، بحث سخت افزاریست. اپل در مدل XR حافظه رم ۳ گیگابایتی، پردازنده Apple A12 Bionic در کنار حافظه ذخیره سازی ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی در نظر گرفته تا پیکربندی قابل توجهی به کار گرفته شده باشد. تراشه گرافیکی آن چهار هسته ای بوده و عملکرد بالایی را می توان انتظار داشت. چنین پیکربندی سخت افزاری موجب می شود تا آیفون XR در کاربری روزانه و انجام بازیهای موبایل هیچ خللی در عملکرد نداشته باشد.

دوربین

اپل از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهینه شده بهره گرفته و همچنین در بخش سلفی نیز سنسور ۷ مگاپیکسلی همیشگی را به کار گرفت. دوربین عقب قابلیت تصویربرداری ۴K را داراست و دوربین سلفی با پشتیبانی از HDR می تواند کیفیت تصویر ۱۰۸۰ پیکسلی هنگام ضبط ویدئو داشته باشد. باتوجه به نوع اقتصادی XR نباید این پیکربندی دوربین را کم یا ضعیف دانست و بلکه بسیار قابل قبول می باشد.

باتری

آیفون XR با توجه به پنل صفحه نمایش LCD از باتری ۲۹۴۲ میلی آمپری بهره می برد که می تواند ساعت ها کاربر را در کنار خود هنگام استفاده های مختلف قرار دهد. با این حساب می توان تجربه کاربری طولانی مدت و بدون مشکلی با آیفون XR داشت. باتوجه به پیکربندی های مختلف فراهم آمده، چنین ظرفیت باتری استاندارد است و نباید آن را از حداقل کمتر دانست.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار