اندروید ۱۲ گوگل معرفی شد

60e7b66dd3115f32ea3b5c6688e776c6
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوگل جدیدترین سیستم عامل خود به نام آندروید۱۲ را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی کرد و با معرفی مجدد، آن طراحی به مرحله‌ی بتا می‌رسد.

مهم‌ترین بخش کنفرانس خبری I/O مختص به رونمایی از سیستم عامل آندروید۱۲ بود، که پس از چند پیش‌نمایش برنامه‌نویس که طی چند ماه گذشته منتشرشد، Android 12 اکنون به مرحله بتا رسید. سران گوگل در کنفرانس خبری توضیح دادند که نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ در اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود، درواقع، اولین نسخه بتا در گوشی‌های هوشمند سری پیکسل و برخی از محصولات شرکت‌هایی مانند ایسوس، وان‌پلاس، اوپو، ریلمی، شارپ، تی‌سی‌ال، ویوو، شیائومی و زدتی‌ای از امروز (۱۸می/۲۸اردیبهشت) در دسترس خواهدبود.

اندروید۱۲ بزرگترین تغییر نسبت به نسل پیش را در بازطراحی ظاهر رابط کاربری با نام Material You ایجادکرده و هدف از این طراحی شخصی‌سازی هرچه بیشتر است و ویژگی اصلی آن شامل مضامین ساخته‌شده به صورت پویا براساس تصویر زمینه شماست.

شما به‌سادگی یک تصویر زمینه انتخاب می‌کنید و سیستم به طور خودکار تعیین می‌کند کدام رنگ غالب است، کدام یک مکمل است و کدام یک فقط عالی به نظر می‌رسند. سپس آن رنگ‌ها را در کل سیستم عامل (سایه اعلان، صفحه قفل، کنترل میزان صدا، ابزارک‌های جدید و غیره) اعمال می‌کند.

اندروید 12 گوگل

در هر نسخه از اندروید شاهدیم که عملکرد سیستم‌عامل گوگل از نظر سرعت و پایداری افزایش می‌یابد. این موضوع در مورد اندروید ۱۲ نیز صدق می‌کند و گوگل بهبود عملکرد سیستم‌عامل جدید از نظر سرعت، میزان مصرف انرژی و پایداری را نسبت به اندروید ۱۱ وعده داده است.

در کل سیستم عامل نیز حرکت روان و انیمیشن‌های زیادی را مشاهده خواهیدکرد تا حس سیالیت و پویایی را در تعاملات خود با سیستم ایجاد کنید. اندروید ۱۲ برای انجام وظایف سبک تا حدود ۲۲ درصد توان کمتری از پردازنده را برای خدمات سیستم اصلی به کار می‌گیرد و در زمان انجام وظایف سنگین‌تر نیز میزان استفاده از هسته‌های بزرگ توسط سرور سیستم، نسبت به اندروید ۱۱ تا ۱۵ درصد کاهش داده است. چنین کاهشی در میزان مصرف منابع پردازنده به بهبود مصرف انرژی کمک کرده و درنتیجه فشار کمتری روی باتری دستگاه وارد خواهد شد.

پنل تنظیمات سریع، سایه اعلان و دکمه روشن/خاموش نیز تغییراتی کرده‌اند تا کار با آن‌ها ساده‌تر شود. سایه اعلان‌ها بصری‌تر و پویاتر شده، و آیکون‌های پنل تنظیمات سریع به چهار آیکون کاهش یافته است، به همین دلیل بخاطر اتلاف فضا، متن نیز در کنار آنها قرار دارد و آنها دیگر فقط آیکون نیستند.

Google Pay و Home Controls اکنون در تنظیمات سریع قرار دارند و می توانید مدت طولانی دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا دستیار Google را فرابخوانید، مانند آنچه که قبلاً می‌توانستید روی برخی از پوسته‌های سفارشی انجام دهید. این برای کسانی است که احساس می‌کنند روش‌های کافی برای فراخوانی دستیار Google وجود ندارد – مانند صحبت با آن یا کشیدن مورب از گوشه‌های پایین صفحه.

مورد دیگر تغییر جایگاه ساعت و تقویم است؛ یک نشانگر جدید در سمت راست بالای نوار وضعیت وجود که کاربر با انتخاب این آیکون به فهرستی از اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا می‌کند که درحال استفاده از بخش‌های مختلف گوشی هوشمند یا تبلت ازجمله میکروفون یا دوربین هستند. علاوه‌براین، کاربر می‌تواند به سرعت دسترسی برنامه به این سنسورها را برای کل سیستم فعال یا غیرفعال کند، ضامن‌های جدیدی برای آن در تنظیمات سریع وجود دارد.

شما می‌توانید به جای مکان دقیق خود، اطلاعات تقریبی مکان را با برخی از برنامه‌ها به اشتراک بگذارید مانند برنامه‌های هواشناسی که ممکن است برای انجام کار خود به مکان دقیق شما احتیاج نداشته باشند و فقط دانستن شهر شما برایشان کافی باشد.

Android Private Compute Core با تمام پردازش‌های صوتی و زبانی که در خود دستگاه انجام می شود امکاناتی مانند زیرنویس زنده، پخش درحال حاضر و پاسخ هوشمند را فراهم می‌کند، و برای حفظ حریم خصوصی شما از شبکه جداشده است. حریم خصوصی در داخل سیستم‌عامل جدید این شرکت از اهمیت بالایی برخوردار شده است و گفته‌اند که کاربران در اندروید ۱۲ احساس امنیت بیشتری از گذشته خواهند داشت.

علاوه‌براین، Android 12 دارای ویژگی‌های قابلیت دسترسی برای افراد دارای اختلال بینایی، پشتیبانی از اسکرول تصاویر، ابزارک‌های مکالمه است که افراد مورد علاقه شما را به صفحه اصلی می‌آورد و روش‌های کارایی بهتر را بهبود بخشیده است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار