اپل و رو به رو شدن با ضرری هنگفت

f2bc255243bc51028e99b75132f679f5
زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت های بزرگ اگرچه ارزشمند هستند و می توانند با فروش بزرگ سودهای قابل توجهی بدست آورند، اما در این میان حرکتی اشتباه موجب افت چشمگیر سهام آنها در بازار جهانی بورس می شود. موضوعی که به تازگی برای شرکت کوپرتینویی اپل رخ داده و آن را با ضرر ۹ میلیارد دلاری رو به رو ساخت.

باید بیان کرد تنها شرکت ها یا افراد بی تجربه نیستند که در بورس اشتباهی مرتکب می شوند و شرکت بزرگی چون اپل نیز با چنین مسئله ای مواجه خواهد شد. وال استریت ژورنال گزارش داد که اپل به دلیل اشتباهی در بورس ضرر ۹ میلیارد دلاری دیده که حتی برای کمپانی مطرحی چون اپل نیز رقم هنگفتی محسوب می شود.

پیشتر اپل سهامی ۶۳ میلیارد دلاری خریده اما حال این سهام تنها ۵۴ میلیارد دلار ارزش دارد. در جریان بهبود یافتن قوانین مالیاتی ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ و کاهش مالیات از ۳۰ به ۲۰ درصد، ارزش شرکت اپل نیز با رشد چشمگیری همراه شده است و این کمپانی در نهایت نتیجه گرفت پول اضافی را در شرکت خود سرمایه گذاری نماید. اپل برای این کار ۶۳ میلیارد دلار از سهامش را حفظ کرد تا بعدها با ارزش بیشتری همراه شود.

اشتباهی که اپل درباره این سهام مرتکب شد، خرید سهام در زمان افزایش قیمت ها بود که به تازگی با کاهش خیره کننده ای مواجه شد. این کاهش ضرر بزرگی به اپل وارد نمود و در حال حاضر سهام ۶۳ میلیارد دلاری تنها ۵۴ میلیارد دلار ارزش دارد و این یعنی اختلاف ۹ میلیارد دلاری که نباید آن را اندک دانست.

تاکنون شرکت های متعددی با چنین ضرری مواجه شدند و نباید اپل را اولین یا تنها کمپانی دانست. به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود، کوپرتینویی ها چه برنامه ای برای افزایش ارزش سهام دارند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار