فروشندگان مصری اپل به گران فروشی متهم شدند

d5367f139d3ca8f59a373fa7eb7f9066
زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت‌هایی که به  فروش محصولات اپل در مصر می پردازند، متاسفانه تولیدات این کمپانی را با ۵۰ درصد قیمت بیشتر در مقایسه با دیگر کشور های هم سطح خود به فروش می رسانند. توزیع کننده محصولات اپل که Arab Business Machine می باشد، اخیرا ادعا کرده که به دلیل اعمال نکردن اقدامات برعلیه رضایت ناچار شده تا به این قیمت، آیفون و آیپد را به فروش برساند. به تازگی دولت مصر به شرکت اپل و دیگر کمپانی های مرتبط، مهلت ۶۰ روزه داده تا مسئله را برطرف نماید، در غیر این باید شاهد اقدامات قانونی بر علیه این مسئله باشیم و احتمالاً جریمه های بزرگی در کار است.

وب سایت بلومبرگ گزارش داده، سازمان نظارت رقابت این کشور، توزیع کنندگان رسمی محصولات اپل را به علت تخلف قانون محکوم کرده و شکایتی برعلیه آنها به ثبت رسیده است. این سازمان باور دارد توزیع کنندگان سعی دارند  شبکه‌ی پخش محصولات اپل را محدود نگه دارند تا شرکت دیگری نتواند با قیمتی ارزان‌تر چنین محصولاتی را به فروش برساند.

این امر موجبات افزایش ۵۰ درصدی قیمت محصولات اپل برخلاف دیگر کشورهای عربی شده است .در حال حاضر دولت مصر سعی دارد تا از رخ دادن چنین اتفاقی جلوگیری کند و در نظر دارد تا از یک طرفه شدن بازار و اقدامات ضد رقابتی کمپانی های دیگر جلوگیری نماید. در این بین شرکت های موردنظر تهدید شده و اگر روند درستی پیش گرفته نشود، واردات قانونی محصولات اپل به مصر ممنوع می شود.

گزارش می گوید هم اکنون آیفون‌ XS Max در امارات متحده‌ عربی به قیمتی معادل ۱۳۰۶ دلار فروخته می شود. این در حالی است که هزینه خرید همین گوشی در مصر، ۱۹۸۳ دلار می باشد و تقریباً هزینه‌ خرید آن ۵۰ درصد بیشتر است. حتی اپراتور‌ معروفی مثل Orange نیز نرخی معادل ۱۸۵۳ دلار برای مشترکین در نظر گرفته و این یعنی آنها مجبورند به میزان ۴۱ درصد قیمت بیشتری برای محصولات اپل صرف کنند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار