مشخصات منتشر شده از وان پلاس ۸T

a52914e72b92a42d49a51bdc9a5419de
زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

وان پلاس داستان خود را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. این برند نو پا تا به امروز اسمارتفون هایی را تولید کرده که گرچه نمی تواند رقیب پرچمداران برند هایی چون گوشی های سامسونگ و یا اپل باشد اما به نوبه خود در این زمینه موفقیت های چشمگیری را پدید آورده است. با وجود اینکه مدل های گوشی وان پلاس به اندازه دیگر برند های موجود تنوع بالایی ندراد، اما می توان ادعا کرد در همین چند مدل محدود نمایانگر تکنولوژی های روز دنیا بوده است، چه بسا که برند های نامی مانند اچ تی سی و یا نوکیا با وجود نام آوری و شهرت خود دیری است که به خارج از گود رقابت ها پرتاپ شده اند و کمتر از این برند نوظهور شکوفایی به خرج داده اند. ما در این مقاله بر آن شدیم تا آخرین مدل از این کمپانی به نام وان پلاس ۸T را مورد بررسی قرار دهیم. با دیجی دو همراه باشید:

بررسی گوشی وان پلاس ۸T

اواسط شهریور ماه کمپانی وان پلاس در بین هیاهو های تولیدات دیگر برند ها خبر از رونمایی آخرین محصول خود را داد. البته که این انتشار خبر به دست این کمپانی حاصل نشد، بلکه افشاگران دست به انتشار مشخصات این اسمارتفون زدند. این امر نشانگر آن است که برند مذکور با وجود عدم حضور مستمر در این زمینه به نسبت دیگر برند ها طرفدارانی دارد که منتظر خبر های خوشی از این کمپانی هستند.

گوشی های این کمپانی با پیشرفت های گام به گام در هر مدل دست خوش تغییرات محسوسی شدند که در بین منتقدین و طرفداران با همان تغییرات شناخته می شدند. برای مثال استفاده از دوربین های چندگانه، تغییر نما و جایگاه دوربین سلفی و همچنین بهره مندی از سخت و افزار قدرتمند و نرم افزار های بهینه سازی شده از جمله این تغییرات بوده است.

این تغییرات در مدل آخر این کمپانی به بهره مندی از دوربین چهارگانه و استفاده از پردازنده ای قدرتمند خلاصه می شود. وان پلاس ۸T به لحاظ ظاهری از همان نمایشگر مدل پشین خود یعنی وان پلاس ۸  بهره برده است. این نمایشگر ۶.۵۵ اینچی از نوع آمولد با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی عرضه شده که اکنون این قابلیت را در مدل های بسیار پیشرفته در زمینه گوشی های هوشمند هستیم. البته گفتنی است که مدل پیشین نیز با همین امکان عرضه شده بود. وزن ۱۸۰گرمی این محصول ناشی از نمایشگر وسیع و بهره مندی از لنز های چهارگانه دوربین و همچنین برخورداری از باتری پرقدرت و حجیم آن است.

بنابر اطلاعات بدست آمده از این اسمارتفون رزولوشن محتوای بصری آن به ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ اینچ می رسد، که تراکم پیکسلی آن ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ است. گفتنی است که کمپانی وان پلاس از گوریلا گلس ۵ برای محافظت از این نمایشگر بهره برده است که مورد استفاده در اغلب گوشی های میانرده و حتی بالارده از دیگر برند ها است. ناگفته نماند که قاب پشتی این محصول نیز با همین محافظ پوشیده شده و فریمی از آلمینیوم هر دو قاب را به یکدیگر متصل کرده است.

مشخصات فنی محصول تازه وارد وان پلاسوان پلاس 8T

مهمترین نکته درباره این اسمارتفون استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ کوآلکام است. این پردازنده ۸ هسته در کنار پردازنده گرافیکی از نوع Adreno 650 کلکسیونی از سیستم سخت افزاری ویژه ای را در این گوشی ایجاد کرده که می تواند کار پردازش اطلاعات را به نحو احسنت انجام دهد.

شاید تنها نقطه منفی این اسمارتفون را بتوان در نبود جایگاه کارت حافظه دانست. با این وجود این کمپانی نقص ذکر شده را با عرضه دو نسخه از وان پلاس ۸T جبران کرده است. وان پلاس این مدل تازه وارد را به دو نسخه رم ۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۱۲ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرده است. بنابراین کاربران می توانند در صورت لزوم از نسخه دوم استفاده کنند. از این جهت با فضای موجود دیگر نیاز به استفاده از کارت حافظه نخواهد بود.

یکی از بهترین رابط کاربری های موجود در دنیای اندروید به رابط کاربری  OxygenOS اختصاص دارد که مورد استفاده در گوشی های وان پلاس است. در این مدل جدید نیز این رابط کاربری بر اندروید ۱۱ طراحی شده که می تواند فضای شگفت انگیز نرم افزاری را به کاربر هدیه دهد. گرچه مدل های تازه وارد در دنیای گوشی های هوشمند امکان آپدیت نرم افزار به نسخه ۱۱ اندروید را دارا هستند، اما وان پلاس این مدل را به طور مستقیم به این اندروید مجهز کرده است.

دوربین چهارگانه شگفتی دیگر وان پلاس ۸T

یک دیگر از نقاط قوت این اسمارتفون بهره مندی آن از فناوری دوربین های چهار گانه است. البته که در مدل های پیشین نیز شاهد بهره گیری از لنز های ۴۸ و ۱۶ مگایپکسلی بوده ایم، اما در این مدل از وان پلاس در کنار این دو سنسور از دو سنسور دیگر ۵ مگایپسکیل ماکرو و ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق استفاده شده که ترکیب آن برای این اسمارتفون تجربه عکس برداری بسیار مطلوبی را ایجاد خواهد کرد. ناگفته نماند که دوربین مذکور توانایی فیلمبرداری ۴K با ۳۰ فریم در ثانیه را نیز دارا است. تغییر مهم دیگر در تعبیه لنز ۳۲ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی است که گام اثر بخشی برای مدل جدید وان پلاس خواهد بود. در دنیای گوشی های هوشمند بهره مندی دوربین سلفی از همچنین لنز پر قدرتی امتیازی بزرگ محسوب می شود.

وان پلاس 8T

یک باتری پر قدرت در قلب وان پلاس ۸T

با توجه به اطلاعات لو رفته این اسمارتفون گویا وان پلاس این مدل از گوشی خود را به یک باتری پر قدرت ۴۵۰۰ میلی آمپری مجهز کرده است که از قابلیت شارژ سریع ۶۵ وات نیز بهره مند است. قطعا شنیدن این قدرت در شارژ دهی هر کاربری را برای خرید قانع خواهد کرد. این در حالی است که مدل پیشین این اسمارتفون با بهره گیری از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری از امکان شارژ سریع بی بهره بوده است.

هنوز درباره دیگر امکانات این اسمارتفون خبری منتشر نشده است، اما با همین اندک اطلاعات می توان به این نتیجه رسید که وان پلاس با عرضه این محصول بسیاری از برند ها را به چالش بزرگی دعوت خواهد کرد.

به عنوان نکته پایانی باید اشاره کنیم که وان پلاس ۸T  از جک ۳.۵ میلی متری هدفون بی بهره مانده؛ اتفاقی که اکنون در بسیاری از مدل های دیگر شاهد هستیم. بنابراین نمی توان آن را به عنوان نقطه ضعف برای این اسمارتفون دانست.

جمع بندی پایانی

بسیاری از مشخصات این گوشی دلیل قانع کننده برای خرید آن خواهد بود؛ پردازنده پر قدرت، نمایشگری وسیع، باتری بسیار قدرتمند با امکان فوق العاده و همچنین بهره مندی از فناوری دوربین های چندگانه همه و همه به عنوان اصلی ترین دلایل خرید وان پلاس ۸T خواهد بود. گرچه این اسمارتفون از پشتیبانی کارت حافظه جانبی بی نسیب است ما این مورد را می توان با تهیه نسخه رم ۱۲ گیگابایت و ۱۲۶ گیگاباتی حافظه داخلی جبران کرد. به خاطر داشته باشید استفاده از ۱۲ گیگبایت رم اکنون در بسیاری از پرچمداران دیده می شود. بنابراین می توان ادعا کرد وان پلاس ۸T خود به عنوان پرچمدار شناخته می شود.

هنوز از زمان رونمایی رسمی عرضه و قیمت این محصول اطلاعاتی در دست نیست، اما با وجود مشخصات منتشر شده از آن می توان حدس زد که قیمتی بالا برای این محصول در نظر گرفته شود. باید دید وان پلاس چه مشخصاتی را به قابلیت های فعلی خواهد افزود و چه رقمی را برای بهای آن در نظر خواهد گرفت. با اخبار دیجی دو همراه باشید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار