۷ روش برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز ۱۰

f5e2c98909ed4440de4af48f21226d7c
زمان مطالعه: 5 دقیقه

گاهی اوقات به مطالبی در وب یا هر جای دیگر در کامپیوترمان برمی‌خوریم که می‌خواهیم آن‌ها را ذخیره کنیم، ولی هیچ راهی به ذهنمان نمی‌رسد و در این جا است، که می‌گوییم، کاش می‌توانستیم مانند گوشی با کامپیوتر نیز اسکرین شات بگیریم. ما به دلایل زیادی، اسکرین شات می‌گیریم، برای ذخیره یک مطلب علمی، ذخیره یک عکس در صفحه مجازی و داشتن یک اهرم فشار که البته آخری، کاربرد بیش‌تری دارد و همین گستردگی کارایی اسکرین شات ها، سبب شده تا کاربران ویندوز، دائما به دنبال راهی برای ذخیره اسکرین شات ها باشند. از این رو، ما هم در ادامه، ۷ روش برای ثبت اسکرین شات در ویندوز ۱۰ به شما معرفی می‌کنیم تا وابسته به راحتی خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و استفاده کنید.

روش اول و ذخیره قسمت به خصوصی از یک صفحه

زمانی که می‌گوییم اسکرین شات، یعنی این که شما به طور کامل، همین صفحه را ذخیره کنید؛ ولی در این روش، شما می‌توانید، قسمت به خصوصی از همین صفحه معرفی ۷ روش برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز ۱۰ را در دست داشته باشید؛ برای مثال، شما می‌توانید، فقط همان مقدمه بالا را ذخیره کنید و بس. برای اسکرین شات از این روش باید در ابتدای کار، ویندوز خود را به نسخه Creators Update‌ به‌روزرسانی کرده و سپس، گام‌های زیر را دنبال کنید:

  1. کلیدهای Windows + Shift + S را با هم فشار دهید و مطئمن شوید که صفحه، تار شده.
  2. قسمت مورد نظر خود از صفحه را ببرید، همان‌طور که بر روی دسکتاپ خود، آیتم‌ها را به صورت دسته جمعی، انتخاب می‌کنید؛ منظور همان درگ کردن بر روی صفحه است که بر روی دسکتاپ، یک مستطیل آبی را پدید می‌آورد.
  3. قسمتی که با درگ کردن، آن را انتخاب کرده‌اید، رنگ عادی خود را پس می‌گیرد و سپس به کلیپ بورد شما می‌رود.
  4. به برنامه Paint بروید، کلیک راست کرده و دکمه Paste را بزنید.
  5. عکس خود را ذخیره کنید.

روش دوم و استفاده از گیم بار

برای این روش، ابتدا باید برنامه‌ای که صفحه مورد نظر شما در آن نمایش داده می‌شود را به عنوان یک بازی به ویندوز معرفی کنید؛ البته این روش نمی‌تواند از فایل اکسپلورر یا تنظیمات شما، اسکرین شات بگیرد. برای ثبت یک برنامه به عنوان بازی، برنامه مورد نظر را اجرا کنید و سپس با استفاده از کلیدهای Windows + G به ویندوز خود، بقبولانید که این برنامه، یک بازی است، هر چند که بازی نباشد و شما فقط می‌خواهید از صفحه‌ای در این برنامه، اسکرین شات بگیرید. 

بهتر است در این‌جا، دقت داشته باشید، که صفحه کلید شما، کلید Print Screen یا PrtScan را دارد، که البته دارد و احتمالا با یکی از کلیدهای F ترکیب شده و یا این که به صورت مجزا آمده؛ به هر حال، اگر این کلید را پیدا نمی‌کنید، صفحه کلید مجازی کیبورد را باز کنید، که شامل این کلید می‌شود. حال که Print Screen را پیدا کرده‌اید و ویندوز، برنامه مدنظر شما را به عنوان یک بازی می‌شناسد، برای ثبت اسکرین شات از صفحه به خصوصی، کلیدهای Windows + Alt + Print Screen را فشار دهید. اسکرین شات خود را در پوشه Videos پیدا می‌کنید.

روش سوم و ابزار خود ویندوز

این روش، نسبت به روش دوم، کوتاه‌تر است و نسبت به روش اول، طولانی‌تر؛ ولی از ابزار خود ویندوز استفاده می‌کند و گزینه خوبی برای ثبت تصویر از صفحه است. برای ثبت اسکرین شات با استفاده از ابزار Snipping خود ویندوز ۱۰، گام‌های زیر را دنبال کنید:

  1. از طریق نوار جستجو، به دنبال Snipping بگردید و در میان گزینه‌های نمایش داده شده، snipping tool را انتخاب کنید. 
  2. با باز شدن منوی کاربری ابزار snipping tool می‌توانید مانند روش اول، اسکرین شات بگیرید یا یک اسکرین شات عادی از کل صفحه را ذخیره کنید. برای ذخیره، New را انتخاب کرده و اسکرین شات خود را ثبت کنید.
  3. اسکرین شات را در آدرس پیش‌فرض یا آدرس انتخابی خود از طریق گزینه File در گوشه بالایی صفحه و سپس Save as ذخیره کنید.

روش چهارم و ساده‌ترین

این روش، شاید ساده‌ترین و راحت‌ترین روش ممکن برای ثبت اسکرین شات باشد. برای ذخیره اسکرین شات با استفاده از این روش، کافی است تا کلید Print Screen را فشار دهید، سپس به برنامه Paint بروید، Ctrl + V و سپس عکس خود را ذخیره کنید.

روش پنجم و اسکرین شات گرفتن از صفحه‌ای بر روی مرورگر کروم

نمی‌شود این روش را قابلیت خود ویندوز ۱۰ دانست، چراکه نیاز به یک برنامه ثانویه دارد. برنامه‌هایی که می‌توانند برای گرفتن اسکرین شات از مرورگر کروم به شما کمک کنند، زیاد هستند، ولی یکی از بهترین‌ها، Awesome Screenshots است، که برای ثبت اسکرین شات پس از نصب آن از صفحه‌ای بر روی مرورگر کروم، گام‌های زیر را باید دنبال کنید:

  1. صفحه مدنظر خود را که پیدا کردید، به سادگی، کلیدهای Ctrl + Shift + E را فشار دهید.
  2. به ادیتور Awesome Screenshots رفته و اگر قصد ادیت دارید، عکس را ادیت کنید و اگر هم که نمی‌خواهید به عکس دست بزنید، آن را مستقیما ذخیره کنید.

روش ششم و فقط دو کلید

این روش نیز در دسته ساده‌ترین روش‌های ممکن ثبت اسکرین شات در ویندوز ۱۰ است، که فقط با استفاده از دو کلید می‌توانید از این روش استفاده کنید. برای ثبت اسکرین شات، کافی است تا کلیدهای Windows + Print Screen را با هم فشار دهید و سپس اسکرین شات شما در آدرس This PC>Picture>ScreenShots ذخیره خواهد شد.

روش هفتم و استفاده از برنامه‌های کاربردی ثانویه

این روش کمی طولانی و حوصله سربر است، زیرا شما ابتدا باید یک برنامه پیدا کنید و ….. در حالی که می‌توانید با استفاده از دو کلید Windows + Print Screen یک اسکرین شات داشته باشید. هر چند که این روش، توسط عده کمی که تمامی روش‌های بالا را خوانده باشند، استفاده می‌شود، اما در ادامه، چندین برنامه ثانویه که نیاز به نصب آن‌ها دارید برای ذخیره اسکرین شات در ویندوز به شما معرفی می‌کنیم: Nimbus Screenshot/ Snipaste/ LightShot/ Gadwin PrintScreen.

در لیست برنامه‌های بالا، Gadwin PrintScreen به دلیل داشتن یک ویرایشگر بسیار خوب و مناسب، بهتری گزینه ممکن است.

سخن پایانی

اسکرین شات، یکی از قابلیت‌های کاربردی بسیاری از دستگاه‌های هوشمند مانند لپ تاپ و گوشی ها است، که سبب می‌شود، کاربر بتواند یک متن را برای بار دوم یا اول بخواند، آتو داشته باشد و … از این رو، ثبت اسکرین شات سبب دل‌گرمی کاربر می‌شود، زیرا می‌تواند از یک متن طولانی به هر علتی بگذرد و بعدا زمانی که وقت داشت، بدون هیچ دردسری، متن را در میان عکس‌های خود، پیدا کند و آن را بخواند. در سطور بالا نیز سعی بر این بوده که هفت روش برای ثبت اسکرین شات در ویندوز ۱۰ معرفی شود تا شما به از امنیت وجودی متن نخوانده خود، اطمینان حاصل کنید. البته یک قانون نانوشته درمورد اسکرین شات های متنی وجود دارد و آن این است که اگر در همان لحظه نخواندی، دیگر نمی‌خوانی.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار