۳ تکنولوژی بزرگ برای آینده گوشی های هوشمند شما

۳ تکنولوژی بزرگ برای آینده گوشی های هوشمند شما
زمان مطالعه: 3 دقیقه

۳ تکنولوژی بزرگ برای آینده گوشی های هوشمند شما

این کامپیوتر کوچکی (یعنی همان گوشی هوشمندتان) که در جیب خود حمل می کنید، فعلا دوربین، سیستم مسیر یابی، دستگاه پیام رسانی، ابزار قدم شماری و گوشی تلفن شما هم هست. اما بسیار محتمل است که در آینده نه چندان دور، آن چه  اکنون با نام گوشی هوشمند از آن یاد می کنیم بسیار پیش پا افتاده به نظر بیاید.

این کامپیوتر کوچکی (یعنی همان گوشی هوشمندتان) که در جیب خود حمل می کنید، فعلا دوربین، سیستم مسیر یابی، دستگاه پیام رسانی، ابزار قدم شماری و گوشی تلفن شما هم هست.ولی بسیار محتمل است که در آینده نه چندان دور، آن چه  اکنون با نام گوشی هوشمند از آن یاد می کنیم بسیار پیش پا افتاده به نظر بیاید.

با تکامل تکنولوژی، این کامپیوتر کوچک که بسیار مجذوب آن شده اید بسیار مفیدتر هم خواهد بود. این سه ویژگی است که می تواند در گوشی های فردا وجود داشته باشد.

۱. طیف سنج

طیف سنج یک ابزار می باشد که به طور معمول در تحقیقات فیزیک، شیمی و زیست شناسی استفاده می شود و ویژگی های نور را برای تحلیل ساختار شیمیایی یک ماده اندازه گیری می کند. تا همین چند وقت پیش، طیف سنج ها بسیار بزرگ بودند و نمی شد آن ها را به این سو و آن سو حمل کرد، اما قضیه فرق کرده . یک کمپانی به نام Consumer Physics در سال گذشته یک طیف سنج کوچک به نام Scio را معرفی کرد، و به تازگی MIT اعلام کرده که محققان این دانشگاه موفق به ایجاد یک طیف سنج کوچک شده اند که می توان آن را در گوشی های هوشمند قرار داد.

طیف سنج در یک گوشی هوشمند، می تواند کاربران را قادر کند تا به طور ساده و دقیق، مشکلات پوستی را تشخیص دهند، علائم حیاتی یک شخص را رصد کنند و آلاینده های محیطی را شناسایی کنند. همچنین می توانند ببینند که چه چیز در غذا یا داروهای آن ها است.

۲. GPS به شدت دقیق

تکنولوژی موقعیت جغرافیایی اکنون به طور گسترده در گوشی های هوشمند استفاده می شود. با این تکنولوژی است که مسیر خود را با گوشیتان پیدا می کنید، یا نزدیک ترین فروشگاه را می یابید. اما این تکنولوژی در دانشگاه تگزاس توسعه یافته و می توان به کمک آنتن های ارزان قیمت موجود در گوشی های هوشمند، موقعیت را با دقت یک سانتی متر مشخص کرد. سیستم های موقعیت یابی با دقت یک سانتی متر که اکنون موجود هستند، نیازمند سخت افزارهای بزرگ و گران قیمت هستند.

این دستگاه با دقت سانتیمتر در کنار دوربین گوشی می تواند بلافاصله پیرامون شما را به شکل سه بعدی ثبت کند و پیچیدگی های تکنولوژی واقعیت مجازی را افزایش دهد. همچنین با این سیستم، ماشین ها قادرند تا ماشین های دیگر را حس کرده و از برخورد با آن ها جلوگیری کنند.

۳. حسگر های گاز

حسگر های بی سیم ارزان قیمت جدید که توسط شیمیدان های MIT توسعه داده شده ، می توانند آمونیاک گازی، پروکسید هیدروژن، سیکلو هگزان و دیگر گاز های خطرناک را تشخیص دهند، و اطلاعات آن ها توسط گوشی هوشمند قابل دستیابیمی باشد. این حسگر ها همچنین از این جهت قابل توجه هستند که نیازی به وصل کردن به گوشی ندارند. تکنولوژی مورد نیاز برای خواندن این اطلاعات در اکثر گوشی های هوشمند موجود است.

این تکنولوژی کار را برای اندازه گیری مواد شیمیایی منفجره یا آلاینده های محیطی خطرناک آسان می کند. اطلاعات خوانده شده را می توان با داده های GPS ترکیب کرد تا نقشه ای از نواحی خطرناک بدست آید.

همچنین می توان یک حسگر را به مواد غذایی متصل کرد تا هر کس با یک گوشی هوشمند بتواند تازگی آن را تشخیص دهد. این حسگر ها می توانند مواد شیمیایی آزاد شده از غذای فاسد یا خراب را اندازه گیری کنند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار