راهنمای خرید گوشی‌های بین ۲ تا ۳ میلیون تومان (مرداد ۱۴۰۲)

راهنمای خرید گوشی‌های بین ۲ تا ۳ میلیون تومان
زمان مطالعه: 5 دقیقه

زمان مطالعه : ۱۱ دقیقه

راهنمای خرید گوشی‌های بین ۲ تا ۳ میلیون تومان ، امروزه گوشی‌های هوشمند را می‌شود از نظر رده قیمتی به سه دسته اقتصادی، میان‌رده و بالارده تقسیم کرد. هرکدام از این دسته‌ها، برای مقاصد خاص طراحی شده‌اند و بسته به قیمتی که دارند، از مشخصات و امکانات متفاوتی برخوردار هستند. بازه قیمتی ۲ تا ۳ میلیون تومان در دسته اقتصادی قرار می‌گیرد. در این رده می‌توانید گوشی‌های هوشمندی بیابید که امکانات مناسبی برای استفاده سبک و معمولی ارائه می‌دهند و کیفیت ساخت مناسبی دارند. در این مقاله چند مدل از بهترین گوشی‌های این رده قیمتی را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

 

گوشی منتخب ۲ تا ۳ میلیون برند شیائومی:

 

  • شیائومی Redmi 9A

    شیائومی Redmi 9A

    گوشی Xiaomi Redmi 9A

شیائومی برندی است که به‌تازگی به رقابت شدید با سایر برند‌ها می‌پردازد. این کمپانی حتی در این بازه قیمتی هم خوب عمل کرده و با عرضه‌ی مدل Redmi 9A کاربران زیادی را جذب کرده است. هرچند که تک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی این گوشی خیلی قوی نیستند اما داشتن یک پردازنده خوب و اندروید ۱۰، خرید این گوشی را منطقی‌تر می‌کند.

تراشه‌ای که گوشی Redmi 9A از آن قدرت می‌گیرد MediaTek Helio G25 بوده و تنوع حافظه‌ای که دارد می‌تواند شما را راضی کند. نمایشگر ۶.۵۳ اینچی این گوشی از نوع IPS LCD بوده که با رزولوشن ۱۶۰۰*۷۲۰ تصاویر نسبتا خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید از آن برای تماشای فیلم استفاده کنید. همچنین باتری لیتیوم پلیمری این گوشی دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است. که کمتر در گوشی‌های این رده دیده می‌شود.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه MediaTek Helio G25 | 32GB 2GB RAM, 32GB 3GB RAM, 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB ۵
دوربین اصلی و سلفی  تک دوربین ۱۳ مگاپیکسل | ۵ مگاپیکسل سلفی ۵
نمایشگر ۶.۵۳ اینچ (IPS LCD) ۵
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر (لیتیوم پلیمر) ۵
قیمت (تومان) ۲.۸۵۰.۰۰۰ تومان ۳
جمع بندی نهایی ۲۳/۲۵

 

گوشی‌ منتخب ۲ تا ۳ میلیون تومان برند نوکیا:

Nokia C21

Nokia C21

  • گوشی Nokia C21

C21 یک گوشی جدید مقرون‌به‌صرفه از برند نوکیا است که بدنه پلاستیکی و فریم آلومینیومی دارد و با ۱۹۵ گرم، گوشی خیلی سنگینی نیست. نمایشگر آن با فناوری قدیمی IPS LCD ساخته‌شده و وضوح ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارد که چندان عالی نیست اما برای این رده قیمتی مناسب محسوب می‌شود. سیستم با اندروید ۱۱ کار می‌کند که جدید است و تراشه Unisoc SC9863A دارد. نمی‌توانید انتظار سرعت چندان بالایی از این گوشی داشته باشید اما برای رفع نیازهای روزمره کافی است.

بااین‌حال بین ۳۲ تا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ تا ۳ گیگابایت رم، سیستم مناسبی در اختیارتان قرار می‌دهد. در نهایت باتری قابل تعویض ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی Nokia C21 به‌خوبی از پس تأمین انرژی گوشی برمی‌آید و می‌توانید حداقل یک روز با آن کار کنید.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه  | Unisoc SC9863A
۳۲GB 2GB RAM, 32GB 3GB RAM, 64GB 3GB RAM
۴
دوربین اصلی و سلفی ۸ مگاپیکسل | سلفی ۵ مگاپیکسل ۳
نمایشگر ۶.۵۲ اینچ (IPS LCD) ۵
باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر (لیتیوم یونی) ۳
قیمت (تومان) ۲/۸۰۰/۰۰۰ تومان ۳
جمع بندی نهایی ۱۸/۲۵

 

گوشی‌ منتخب ۲ تا ۳ میلیون تومان برند موتورولا:

 

موتو E20

موتو E20

 

  • گوشی Moto E20 موتورولا

موتورولا Moto E20 یک گوشی هوشمند برای استفاده سبک و معمولی است. با این دستگاه می‌توانید تماس برقرار کنید، از واتساپ استفاده کرده یا در رسانه‌های اجتماعی بچرخید. چیپست گوشی Unisoc T606 است و با ۲ گیگابایت رم کار می‌کند. البته این گوشی برای انجام بازی‌های سه‌بعدی مناسب نیست. نسخه اندروید آن هم ۱۱ است که به‌روز و جدید بوده و به‌راحتی تمام برنامه‌ها را می‌توانید روی آن نصب کنید. نمایشگر آن ۶.۵ اینچی و از نوع IPS LCD است که وضوح ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل ارائه می‌کند. این نمایشگر بزرگ برای خواندن مقالات و خبرها و حتی کتاب‌های الکترونیکی خوب است اما کنترل گوشی با یک‌دست را کمی سخت می‌کند. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن هم تقریبا یک روز کامل دوام می‌آورد.

با گوشی موتورولا Moto E20 می‌توانید عکس‌های مختلف بگیرید و آنها را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید اما کیفیتی که این تصاویر دارند برای چاپ چندان مناسب نخواهد بود. البته شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی گوشی را با کارت حافظه تا ۱ ترابایت هم افزایش دهید؛ بنابراین می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های بیشتری در آن ذخیره کنید.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه  | Unisoc T606

۳۲GB 2GB RAM

۴
دوربین اصلی و سلفی ۱۳ مگاپیکسل | سلفی ۵ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۵ اینچ (IPS LCD) ۵
باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر (لیتیوم پلیمر) ۴
قیمت (تومان) ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان ۳
جمع بندی نهایی ۲۱/۲۵

 

Moto E7i Power

Moto E7i Power

 

  • گوشی Moto E7i Power موتورولا

اگر به دنبال یک گوشی واقعا ارزان با مشخصات زیاد هستید، Moto E7i Power برای شما مناسب است. شاید عملکرد آن چندان سریع و عالی نباشد اما مقرون‌به‌صرفه بودن، عمر باتری و نسخه اندروید نسبتا جدید، آن را جبران می‌کنند.

این گوشی قیمتی کمتر از ۳ میلیون تومان دارد اما ویژگی‌های قابل‌قبولی مانند نمایشگر بزرگ و عمر باتری عالی ارائه می‌کند که آن را به انتخابی بسیار مناسب برای رنج زیادی از مخاطبان تبدیل خواهد کرد. از طرفی، دوربین دوگانه پشتی و اندروید نسخه ۱۰، از دیگر نقاط قوت آن هستند.

نمایشگر گوشی Moto E7i Power از نوع IPS LCD است و ۶.۵۱ اینچ اندازه دارد. همچنین باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، بسته به الگوی مصرف شما تا ۱ روز و بیشتر را با یک بار شارژ کردن دوام خواهد آورد.

درواقع به عنوان یک گوشی اقتصادی عالی است و نمی‌شود انتظار نرخ تازه‌سازی بالا یا عملکردی مناسب برای بازی از آن داشت.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه  | Unisoc SC9863A

۳۲GB 2GB RAM

۳
دوربین اصلی و سلفی ۱۳ ,۲ مگاپیکسل | سلفی ۵ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۵ اینچ (IPS LCD) ۵
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر (لیتیوم پلیمر) ۵
قیمت (تومان) ۲/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۳
جمع بندی نهایی ۲۱/۲۵

 

سخن نهایی

همه ما به‌نوعی به دستگاه‌های هوشمند امروزی وابسته هستیم. چون آنها نه‌تنها وسیله‌ای برای برقراری تماس و ارتباط هستند بلکه تقریبا در همه زمینه‌های دیگر زندگی هم دخالت داشته و کار ما را ساده‌تر کرده‌اند. خرید یک گوشی مناسب که در عین ارائه بهترین مشخصات و رفع نیاز ما، با بودجه‌مان هم متناسب باشد، کار سختی نیست. در این مقاله ما لیستی از چند عدد از بهترین گزینه‌های موجود در رده قیمتی ۲ تا ۳ میلیون تومان برای شما تدارک دیدیم. امیدواریم با بررسی این لیست توانسته باشید مورد مناسب خود را بیابید، اگر هم نه می‌توانید با جست‌وجو در بین باقی گوشی‌های هوشمند وب‌سایت دیجیدو، دوباره شانس خود را امتحان کنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار