راهنمای خرید گوشی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان (مرداد ۱۴۰۲)

راهنمای خرید گوشی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان
زمان مطالعه: 9 دقیقه

زمان مطالعه : ۱۳ دقیقه

راهنمای خرید گوشی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان ، هنگام خرید گوشی همیشه باید به عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن توجه کرد. وقتی می‌خواهید برای خرید گوشی هزینهٔ بیشتری بپردازید این موضوع مهم‌تر هم می‌شود. البته در هر رنج قیمتی گوشی‌های مختلفی با قابلیت‌های خوب وجود دارند، اما ما در این مقاله سعی کرده‌ایم بهترین گوشی‌ها را در رنج قیمتی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به شما معرفی کنیم. با خرید هر یک از این گوشی‌ها می‌توانید درعین‌حال که پول کمتری می‌پردازید از قابلیت‌های خوب پرچم‌دارها نیز بهره‌مند شوید.

 

گوشی‌های منتخب ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برند سامسونگ

 

Galaxy A73

Galaxy A73

  • گوشی Galaxy A73

گوشی گلکسی A73 یک دستگاه ۵G میان‌رده توانا و کاملا مجهز با برچسب قیمتی مناسب است. بااین‌حال ممکن است قطعات داخلی قدیمی آن و شارژ کم سرعتی که دارد، کمی ناامیدتان کنند. بااین‌حال نکته برجسته آن نسبت به رقبا، ضد آب بودن با استاندارد IP67 و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی آن است.

این گوشی هم با طراحی زیبایی عرضه شده و کیفیت ساخت خوبی دارد. محافظت در برابر آب و گردوغبار هم کمک می‌کنند ارزش بیشتری داشته باشد. نمایشگر Super AMOLED آن ۱۲۰ هرتزی است، ۸۰۰ نیت روشنایی دارد و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل ارائه می‌دهد. همچنین برای محافظت آن از کورنینگ گوریلاگلس ۵ استفاده شده.

اسنپ دراگون ۷۷۸G 5G تراشه خوبی است و سرعت مناسبی دارد، بااین‌حال برای یک گوشی با این مشخصات کمی قدیمی به نظر می‌رسد. چند گزینه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ و ۸ گیگابایت رم در اختیارتان قرار می‌دهد که مناسب هستند و می‌توانید گزینه مناسب خود را از بین آنها انتخاب کنید.

دوربین‌ها که با یک لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و ماکرو و عمق ۵ مگاپیکسلی کار می‌کنند، مناسب هستند و می‌توانید با آنها حتی عکاسی حرفه‌ای را تجربه کنید.

در نهایت یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری کل انرژی موردنیاز برای گوشی Galaxy A73 را تأمین می‌کند که با ۲۵ وات شارژ می‌شود. شاید سرعت آن کم باشد اما دوام و ماندگاری باتری مناسب است و برای یک روز استفاده سنگین هم به‌خوبی نیازتان را برطرف می‌کند.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده , حافظه | Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G

۱۲۸GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

۵
دوربین اصلی و سلفی چهار گانه ۱۰۸، ۱۲ ، ۵ و ۵ مگاپیکسل | ۳۲ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۷ اینچ ( Super AMOLED Plus 120Hz) ۵
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت ۱۲,۴۵۰,۰۰۰(تومان) ۴
نتیجه نهایی ۲۴/۲۵

 

Galaxy A53

Galaxy A53

  • گوشی Galaxy A53

گلکسی A53 یک گوشی میان‌رده درخشان است با نمایشگر عالی، دوربین ممتاز و پشتیبانی نرم‌افزاری خوب. البته یک نقص بزرگ هم دارد، عملکرد آن در این رده قیمتی کمی ضعیف است.

این مدل طراحی شیک و زیبایی دارد، نمایشگر Super AMOLED آن با ۱۲۰ هرتز نرخ تازه‌سازی و ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل وضوح عرضه شده که کیفیت خوبی دارد و درعین‌حال نرم و روانکار می‌کند.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی آن همراه با لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۵ مگاپیکسلی عمق، به‌خوبی عمل می‌کند و برای ثبت تصاویری با کیفیت بالا، مناسب است.

با تمام اینها، تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ سرعت بالایی ندارد و ممکن است هنگام کار با آن، کمی کندی و تأخیر را تجربه کنید. البته چند گزینه ترکیب از ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و از ۴ تا ۸ گیگابایت رم در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید بسته به نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن با سرعت ۲۵ وات شارژ می‌شود که چندان سریع نیست اما باتری دوام خوبی دارد و تا یک روز هم بدون نیاز به شارژ مجدد برایتان کار خواهد کرد.

به‌ طورکلی، گلکسی A53 یک گوشی میان‌رده خوب است که سامسونگ تا مدت‌ها از نرم‌افزار آن پشتیبانی خواهد کرد. با اینکه شاید سرعت بالایی نداشته باشد اما دوربین‌ها و نمایشگر خوبی دارد و با باتری مناسبی عرضه شده که برای یک روز هم انرژی مناسب آن را تأمین می‌کنند.

 

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده , حافظه | Exynos 1280

۱۲۸GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 6GB RAM, 256GB 8GB RAM

۳
دوربین اصلی و سلفی چهارگانه ۶۴، ۱۲ و ۵ و ۵ مگاپیکسل | ۳۲ مگاپیکسل ۴
نمایشگر ۶.۵ اینچ ( Super AMOLED 120Hz) ۵
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت ۱۱,۶۵۰,۰۰۰(تومان) ۴
نتیجه نهایی ۲۱/۲۵

 

 

گلکسی a52s

گلکسی a52s

 

  • گوشی Galaxy A52s

گوشی A52s یکی از پرفروش‌ترین و پرطرف‌دارترین مدل‌های میان‌رده سامسونگ است که ویژگی‌های مناسبی ارائه می‌دهد. جنس بدنه آن از پلاستیک است اما تنها ۱۸۹ گرم وزن دارد و با ظاهر زیبای خود، یک گوشی جذاب و کاربردی محسوب می‌شود. این گوشی با استاندارد IP67 در برابر آب و گردوخاک محافظت می‌شود، همچنین یک‌لایه کورنینگ گوریلا گلس ۵  هم روی صفحه‌نمایش آن تعبیه شده است تا استحکام بیشتری داشته باشد.

نمایشگر این گوشی سامسونگ از نوع Super AMOLED است که با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی بسیار نرم و روان عمل کرده و کیفیت بسیار خوبی دارد. با نسخه اندروید ۱۱ عرضه شده که می‌توانید آن را به اندروید ۱۲ ارتقا دهید. تراشه اسنپ دراگون ۷۷۸G 5G این گوشی قدرت و سرعتی عالی برای آن فراهم کرده و استفاده از آن را برای تمام کاربران به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

همچنین گزینه‌های داخلی مختلفی با ۴، ۶ و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در اختیارتان خواهد بود.

دوربین اصلی آن یک لنز عریض ۶۴ مگاپیکسلی توانمند است که تقریبا در هر شرایط نوری تصاویری با کیفیت خوب ثبت می‌کند. یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ماکرو و عمق ۵ مگاپیکسلی هم همراه آن هستند که هرکدام به نوبه خود در این رده قیمتی کیفیت مناسبی ارائه می‌دهند. دوربین ۳۲ مگاپیکسلی جلو هم کمک می‌کند بتوانید سلفی‌های زیبا از خود گرفته و منتشر کنید.

در نهایت یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه گوشی Galaxy A52s است که شاید چندان عالی نباشد اما می‌توانید یک روز را با آن به اتمام برسانید و با شارژر ۲۵ واتی مجددا در مدت کوتاهی، شارژ کنید.

 

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده , حافظه |Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G

۱۲۸GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 6GB RAM, 256GB 8GB RAM

۵
دوربین اصلی و سلفی چهار گانه ۶۴، ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسل | ۳۲ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۵ اینچ (Super AMOLED, 120Hz) ۵
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر (لیتیوم یونی) ۴
قیمت ۱۱,۶۵۰,۰۰۰(تومان) ۴
نتیجه نهایی ۲۳/۲۵

 

گلکسی Note 9

گلکسی Note 9

 

  • گوشی Galaxy Note 9

این گوشی سامسونگ در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده اما هنوز هم یک تلفن همراه هوشمند بسیار کاربردی و جذاب است. جنس بدنه آن از شیشه بوده و فریم آن آلومینیومی است. همچنین با ۲۰۱ گرم وزن و ۸.۸ میلی‌متر ضخامت، یک گوشی با ابعاد استاندارد است و به دلیل خمیده بودن نمایشگرش، به‌راحتی درون دست قرار می‌گیرد. برای محافظت در برابر آب و گردوخاک با استاندارد IP68 محافظت می‌شود و می‌توانید آن را تا عمق ۱.۵ متری آب برای نیم ساعت نگه دارید.

از ویژگی‌های جذاب دیگر آن هم وجود قلم است که در سری Note سامسونگ عرضه می‌شود. نسخه اندروید آن ۸.۱ است که تا نسخه ۱۰ ارتقا پیدا می‌کند. تراشه اسنپ دراگون ۹۸۱۰ آن قدیمی است و چندان سریع نیست اما برای انجام کارهای روزمره و عادی، به مشکل نمی‌‌خورد. نمایشگر آن از نوع Super AMOLED است که ۶.۴ اینچ اندازه داشته و با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

سیستم دوربین با لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی رهبری می‌شود که با یک تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی همراه است. این دو لنز در کنار دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر معمولی باکیفیت مناسب هستند.

در نهایت یک باتری لیتیوم یونی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، قدرت لازم گوشی Galaxy Note 9 را تأمین می‌کند که شاید برای گوشی‌های امروزی کم به نظر برسد. بااین‌حال برای یک روز استفاده سبک کافی است و با سرعت ۱۵ واتی شارژ می‌شود.

 

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده , حافظه |Exynos 9810

۱۲۸GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 512GB 8GB RAM

۳
دوربین اصلی و سلفی دوگانه ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسل | ۸ مگاپیکسل ۴
نمایشگر ۶.۴ اینچ ( Super AMOLED) ۴
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم یونی) ۴
قیمت ۱۴,۵۵۰,۰۰۰(تومان) ۳
نتیجه نهایی ۱۸/۲۵

 

لیست گوشی‌های بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برند شیائومی:

xiaomi 11t

xiaomi 1t

  • گوشی Xiaomi 11T pro

۱۱T pro 5G یکی دیگر از گوشی‌های شیائومی است که مشخصات بالا و قیمت مناسب دارد. سریع است، دوربین اصلی خوبی دارد، نمایشگرش عالی است و شارژ سریع فوق‌العاده‌ای را با این قیمت ارائه می‌دهد. بااین‌حال، MIUI آن کمی شلوغ است، شارژ بی‌سیم ندارد و طراحی آن چندان جالب نیست.

نمایشگر AMOLED آن از قابلیت دالبی ویژن پشتیبانی کرده، ۱ میلیارد رنگ دارد، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی ارائه می‌دهد و با ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، وضوح بالایی هم دارد.

سیستم دوربین این گوشی یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی را به‌عنوان دوربین اصلی داشته و یک لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی تله فوتو ماکرو را همراه آن کرده است. به کمک این دوربین‌ها می‌توانید عکس‌هایی زیبا و حرفه‌ای ثبت کرده و ویدیوهای باکیفیت بگیرید.

تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ ۵G آن خوب عمل می‌کند، فقط احتمال دارد گاهی دچار تأخیر شود که مشکل بزرگی نیست و تنها در مواقع نادری اتفاق می‌افتد. نسخه اندروید ۱۱ این گوشی با رابط کاربری MIUI 12.5 کار می‌کند که چندان عالی نیست و ممکن است برای همه مناسب نباشد.

در نهایت گوشی Xiaomi 11T pro با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی کار می‌کند که سرعت شارژ فوق‌العاده ۱۲۰ واتی دارد. یعنی شارژ کامل از ۰ تا ۱۰۰ درصد در این مدل تنها ۱۷ دقیقه طول خواهد کشید. از طرفی عمر باتری هم زیاد است و هیچ‌وقت بدون شارژ نخواهید ماند.

 

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده , حافظه | MediaTek Dimensity 8100

۱۲۸GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

۴
دوربین اصلی و سلفی سه گانه ۶۴، ۸ و ۲ مگاپیکسل | ۱۶ مگاپیکسل ۴
نمایشگر ۶.۶ اینچ ( IPS LCD 144Hz) ۴
باتری ۵۰۸۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت ۱۲,۹۶۰,۰۰۰(تومان) ۴
نتیجه نهایی ۲۱/۲۵

 

Xiaomi mi 11i

Xiaomi mi 11i

  • گوشی Xiaomi mi 11i

گوشی Mi 11i یک گوشی عجیب‌وغریب است، یک مدل شبه پرچمدار با مشخصات چشمگیر و قیمت بالا که هویتی شبیه هم‌خانواده‌های خود ندارد. عملکرد این گوشی با تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ ۵G بسیار خوب بوده و از نکات مثبت آن محسوب می‌شود. همچنین نمایشگر Super AMOLED آن با نرخ تازه‌سازی عالی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، بسیار روان و خوب عمل می‌کند. با اینکه ممکن است طراحی آن چندان خاص و جالب نبوده و شبیه طراحی کلاسیک شیائومی باشد، اما زیبا است و با استاندارد IP53، مقاومت مناسبی در برابر گردوخاک و قطرات آب دارد.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن برای ثبت تصاویر حرفه‌ای هم مناسب است و یک لنز فوق عریض ۸ و تله ماکروی ۵ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی هم با وضوح ۲۰ مگاپیکسل کمک می‌کند عکس‌ها و ویدیوهای سلفی خوب ثبت کنید.

باتری لیتیوم پلیمری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی Mi 11i با سرعت ۳۳ وات شارژ می‌شود و با اینکه فناوری شارژ بی‌سیم ندارد، در زمان کمی شارژ می‌شود و برای مدتی طولانی هم نیازی به شارژ مجدد نخواهد داشت.

 

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده , حافظه | Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G
۱۲۸GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM
۴
دوربین اصلی و سلفی سه‌گانه ۱۰۸, ۸ و ۵ مگاپیکسل| ۲۰ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ (Super AMOLED 120Hz ) ۵
باتری ۴۵۲۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۴
قیمت ۱۳,۷۵۰,۰۰۰ (تومان) ۳
نتیجه نهایی ۲۱/۲۵

 

گوشی منتخب ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برند موتورولا:

motorola Edge 20 pro

motorola Edge 20 pro

  • گوشی motorola Edge 20 pro

Moto Edge 20 pro شاید چندان شبیه به یک گوشی پرچم‌دار نباشد اما مشخصاتی دارد که باعث می‌شوند خرید آن را پیشنهاد کنیم. طراحی آن مانند سایر گوشی‌های کلاسیک موتورولا است و ظاهر خاصی ندارد، همچنین استاندارد محافظتی آن تنها IP52 است که برای موبایلی در این رده قیمتی، کم محسوب می‌شود. نمایشگر OLED آن، تا ۱ میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد، نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده ۱۴۴ هرتزی داشته و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل ارائه می‌دهد. همچنین برای محافظت آن از کورنینگ گوریلاگلس ۵ استفاده شده.

تراشه اسنپ دراگون ۸۷۰ ۵G آن قدرت بالایی دارد و جزو چیپست‌های سریع و پرقدرت محسوب می‌شود. ۴ گزینه بین ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ و ۸ گیگابایت رم برای انتخاب در دسترستان خواهد بود. اندروید ۱۱ هم روی این گوشی نرم و روان اجرا شده و تجربه مناسبی برایتان ایجاد می‌کند.

دوربین اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی است که به همراه یک لنز پریسکوپ تله فوتوی ۵ و فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی کار می‌کند. به کمک این سیستم می‌توانید تصاویری باکیفیت بالا و حرفه‌ای ثبت کنید.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی Motorola Edge 20 pro تنها با سرعت ۳۰ وات شارژ می‌شود که چندان سریع نیست اما دوام و ماندگاری مناسبی دارد که برای یک روز کامل هم برایتان کافی خواهد بود.

 

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده , حافظه | Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
۱۲۸GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM
۴
دوربین اصلی و سلفی سه‌گانه ۱۰۸, ۸ و ۱۶ مگاپیکسل| ۳۲ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۷ اینچ ( OLED 144Hz) ۵
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۴
قیمت ۱۴,۸۰۰,۰۰۰ (تومان) ۳
نتیجه نهایی ۲۱/۲۵

 

نتیجه گیری

باتوجه‌به بررسی‌های دیجی‌دو در بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۵ تومان برندهای سامسونگ و شیائومی سردمدار هستند. در این مقایسه تعداد بیشتری از گوشی‌های شیائومی با کسب امتیاز بالا ارزش خرید دارند. البته همان‌طور که می‌دانید خرید گوشی به المان‌های زیادی بستگی دارد که بسته به کارکرد و انتظار شما از گوشی متفاوت خواهد بود. برای برخی کاربران توجه به طراحی و چینش دوربین‌ها بااهمیت است، درحالی‌که برای برخی دیگر قیمت و برند اهمیت دارد. آنچه در این مقاله بیان شد، نتیجه‌ی ارزیابی مهم‌ترین بخش‌های گوشی موبایل بوده است که شامل: پردازنده، حافظه، دوربین، نمایشگر و باتری است. امیدواریم با نوشتن این مقاله در خرید گوشی هوشمند به شما کمک کرده باشیم.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار