گلکسی A51 پرفروش ترین گوشی میانرده سامسونگ ۲۰۲۰

55a9da717589d99ef5cc3d49697d537a
زمان مطالعه: 4 دقیقه

قطعا هیچ مدلی از برند سامسونگ به پای پرچمداران سری S و یا سری نوت آن نمی رسد، اما به نظر شما چند درصد از کاربران می توانند این محصولات بی نظیر را خریداری کنند؟ یقینا خرید این دست اسمارتفون ها فرقی نمی کند از کدام برند باشند برای هر کاربری مقدور نخواهد بود. از این جهت این میانرده ها هستند که بیشترین فروش را خواهند داشت. اما در میان میانرده ها نیز برخی اسمارتفون ها با استقبال بیشتری مواجه می شوند . این توجه و فروش بسیار می تواند ناشی از امکانات بی نظیر و یا قیمت آن محصول باشد. گوشی سامسونگ گلکسی  A51 از آن اسمارتفون هایی است که توانسته در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۰ بیشترین فروش را برای کمپانی سامسونگ داشته باشد. این گوشی با وجود پشتیبانی از شبکه ۵G از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار است که اغلب کاربران توانایی تهیه آن را خواهند داشت. اما این آمار از کجا آمده است؟

با توجه به تحلیل یک شرکت به نام امدیا آمار فروش برخی اسمارتفون ها در نیمه اول سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. در این آمار نشان داده شده که اولین اسمارتفون پر فروش در این بازه زمانی به آیفون ۱۱ اختصاص دارد. توجه داشته باشید که هر برند می تواند دارای چند زیر برند باشد که مدل های پرچمدار و میانرده آن را تشکیل می دهد. آیفون ۱۱ نیز اگرچه قیمت بالایی نسبت به دیگر میانرده ها دارد اما به نوبه خود به عنوان میانرده این کمپانی محسوب می شود. این کمپانی با فروش ۳۷/۷ میلیون دستگاه آیفون ۱۱ به صدر جدول صعود کرده است. پس از آن میانرده سامسونگ گلکسی A51 قرار دارد که با فروش ۱۱/۴ میلیون دستگاه رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. بنابراین می توان ادعا کرد که گلکسی A51 پرفروش ترین اسمارتفون اندرویدی در این بازه زمانی است.

برای اطلاع بیشتر بهتر است بدانید که جایگاه سوم به ردمی نوت ۸ شیائومی با فروش ۱۱ میلیون دستگا و جایگاه چهارم به ردمی نوت ۸ پرو با فروش ۱۰/۴ میلیون دستگاه اختصاص دارد. در ادامه توضیحات مختصری از گوشی گلکسی A51 را می خوانید:

blank

مشخصات گلکسی A51

آنچه موجب شده این اسمارتفون مورد توجه کاربران قرار گیرد در نمای ظاهری نمایشگر وسیع ۶.۵ اینچی آن بوده است. این نمایشگر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل تقریبا ۸۷.۲ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. ابعاد این اسمارتفون به ۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۷ میلی متر می رسد و وزنی معادل ۱۸۷ گرم دارد. جنس صفحه نمایش از گوریلا گلس نسل ۳ بوده و قاب پشتی از پلاستیک با کیفیت. است البته که فریم این دستگاه را آلمینیوم پوشانده است. در قاب پشتی دوربین های اصلی در ماژولی مستطیل شکل قرار دارد که چهار لنز را همراه با فلش LED در خود جای داده است. لنز های به کاربرده شده برای دوربین اصلی یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی از نوع واید، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی از نوع اولترا واید و دو لنز ۵ مگاپیکسلی از نوع ماکرو و سنجش عمق است. ترکیب این لنز ها دوربینی بسیار با کیفیت را تشکیل داده که کاربران رضایت بالایی از عکسبرداری و فیلم برداری آن داشته است. لازم به ذکر است که این دوربین قابلیت فلیمبرداری ۴K با ۳۰ فریم در ثانیه را دارا است.

روی پنل جلویی حاشیه ها تا جای ممکن باریک شده اند. سامسونگ برای بهینه سازی فضای نمایشگر دوربین سلفی را در یک ناچ قطره ای بسیار کوچک قرار داده است. اما این جایگاه با تمام کوچکی خود میزبان یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی است که می تواند عکس های بسیار با کیفیت را از کاربر ثبت کند. وجود چنین لنز با کیفیتی هر فردی را برای خرید متقاعد می کند.

آنچه در این دستگاه بسیار مورد توجه قرار گرفته است وجود جک ۳.۵ میلی متری هدفون است چراکه در حال حاضر بسیایر از اسمارتفون ها بدون این امکان عرضه شده اند. بنابراین کاربران می بایست برای گوش دادن به موسیقی یا بر قرار تماس از هدفون های بی سیم استفاده کنند.

پردازنده این دستگاه را یک تراشه Exynos 980 تشکیل داده که می تواند از شبکه ۵g  نیز پشتیبانی کند. گفتنی است که پردازنده گرافیکی A51 را نیز یک تراشه از نوع Mali-G76 MP5 بر عهده دارد. در کنار این پردازنده وجود رم ۶ و ۸ گیگابایت می تواند سهولت در اجرای برنامه های نیمه سنگین و حتی سنگین را ایجاد کند. با وجود اینکه این اسمارتفون دارای شیار کارت حافظه جانبی است اما بهره مندی از حافظه داخلی ۱۲۸ گیابایت برای هر دو نسخه کاربران را از تهیه کارت حافظه جانبی بی نیاز می کند.

ناگفته نماند که سیستم عامل این دستگاه بر عهده اندروید ۱۰ است که در کنار رابط کاربری  One UI 2 فضای نرم افزاری بسیار متنوع و راحتی را ارائه داده است. اگر قبل از خرید این اسمارتفون از برند دیگری استفاده کرده اید، ممکن است کار با رابط کاربری سامسونگ قدری برایتان گیج کننده باشد، اما به مرور زمان با قابلیت های آن آشنا خواهید شد.

همراهی طولانی مدت این دستگاه در طول روز می تواند هر کاربری را از داشتنش خوشنود کند. بی نیازی از پاور بانک های دست و پا گیر این روز ها آرزوی هر کاربری شده است. کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند نیز با توجه به این چالش اسمارتفون های خود را به باتری های قدرتمند با امکانات بسیار متنوع مجهز کرده اند تا بتوانند بدون نیاز به چندین مرتبه شارژ در روز کاربر را برای چندین روز همراهی کند. باتری A51 دارای قدرت ۴۵۰۰ میلی آمپر است که از امکان شارژ سریع ۱۵ وات نیز برخوردار است. از این رو کارابران می توانند بدون نگرانی این اسمارتفون را تهیه کنند.

گلکسی A51

جمع بندی پایانی

همانطور که مشاهده کردید با توجه به امکانات موجود در گلکسی A51 دور از ذهن نبوده که این اسمارتفون به پرفروش ترین گوشی میانرده سامسونگ بدل شود. قیمت مناسب این گوشی به  همراه امکانات کاربردی آن می تواند نیاز هر کاربری را از داشتن یک اسمارتفون به روز برطرف کند.

دوربین با کیفیت و قدرت باتری بی نظیر و همچنین وسعت نمایشگر این گوشی از جمله نقاط قوت آن محسوب می شود که اکثر کاربران به آن اذعان داشته اند. در حال حاضر می توانید این گوشی را از طریق سایت فروش گوشی هوشمند دیجی دو خریداری کنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار