کدام انتخاب بهتر است برای شما : آیفون یا آندروید

ff41456316c2e1cabd8ceefb36223f9e
زمان مطالعه: 4 دقیقه

گوشی های آیفون  و سیستم عامل آندروید گوگل یک دهه پیش به بازار عرضه شده اند.ده سال بعد هنوز هم بحث های زیادی وجود دارد که کدام یک از آنها بهتر خواهد بود؟

اخیرا من تصمیم گرفتم مقایسه ای داشته باشم تا دریابم که ازمیان  اپل و  آندروید کدام یک بهتر است ؟!

درواقع گوشی های هوشمند طی چندین سال اخیر تغییر کرده اند. چگونه می توان تعیین کرد که کدام یک امروز برای شما بهترین انتخاب است؟!

اول از همه اینکه تمام گوشی های هوشمند عالی هستند. آنها در دهه گذشته بهبود چشم گیری پیدا کرده اند….

 با این حال تفاوت های مهمی بین آنها وجود دارد. 

در حقیقت ، تفاوت های قابل توجهی بین آیفون ۸ و iآیفون ایکس  وجود دارد.تا قبل اینکه  آیفون ایکس  اواخر هفته گذشته در دسترس قراربگیرد .فروش آیفون ۸ بسیار کند بود.  اما اکنون که آیفون ایکس به بازار عرضه شده است و کاربران می توانند مقایسه کنند، انتظار می رود که فروش هر دو مدل بهتر باشد.

بسیاری از کاربرانی  که منتظر عرضه عمومی آیفون ایکس بودند ، دریافتند که طراحی جدید این گوشی آن چنان قابل رضایت نبوده و دارای طراحی ظاهری ضمخت تری میباشد. دوربین بهتر شده است. اما کاربران دکمه آشنای خانه ( Home )  را از دست داده اند. برای بعضی از کاربران آیفون جدید شبیه گوشی سامسنوگ شد بود و احساسی را القا میکرد که کاربران دوست ندارند.

آیفون ۸ ممکن است بیشتر برای مشتریان جذاب باشد.با این حال، در مورد گم شدن دکمه صفحه اصلی، که  اپل در یک یا دو  سال گذشته  با آن آشنا شده است. کمی غریبه است. آیفون ۷ و ۸ دارای دکمه های مختلف صفحه اصلی هستند.چیزی که هم اکنون در دسترس است واقعا یک دکمه نیست.

بسیاری از کاربران ترجیح می دهند احساس زمان گذشته را داشته باشند،و از دکمه واقعی استفاده کنند. با این حال، آنها هیچ راهی برای به دست آوردن آن در دستگاه های جدید ندارن.

این نمونه  از کوشی های  اپل کاربران را در خارج از منطقه راحتی خود قرار می دهد، که آنها چنین چیزی را دوست ندارند.

آیفون ایکس : آن را دوست دارم یا از آن متنفرم ؟!

کسانیکه در مورد استفاده از طراحی جدید آیفون ایکس گیج شده اند. ممکن است در اثر استفاده به آن عادت کنند و حتی از آن خوششان بیاید. اما سوال اصلی اینجاست: چرا شرکت اپل به این نتیجه رسید که خراب کردن ذهنیت کاربران  اصلی  ضروری است و آماده شد برای طراجی جدید؟؟!تغییر به خاطر تغییر همیشه فلسفه پیروزی در میان کاربران نیست….

گوشی های هوشمند امروزه بسیار پیشرفته شدند. به گونه ای  که آنها به سرعت تبدیل به مهم ترین ابزار حرفه ای شدند که ما با خود حمل میکنیم.

در گذشته نه چندان دور، زمانی که خانه را ترک می کردیم،مجبور بودیم کیف پول، کلیدها و تلفن را با خود ببریم . به جلود حرکت کردیم ( پیشرفت کردیم )، اما حالا گوشیمان هوشمند است. یعنی  همه چیز را انجام خواهد داد. گوشی های هوشمند به تنهایی کیف پول، کارت های اعتباری، اطلاعات شخصی و تصاویر ما را همراه به دارند. آنها میتوانند درها را باز کنند و اتومبیل ها را روشن کنند.

آیفون و کاربران  وفادار آندروید

اگر شما یک کوشی هوشمند را ترجیح میدهید. شانس شما به برند تجاری دستگاهی که استفاده میکند بستگی دارد. که چقدر بتواند زندگی  را برای شما ساده کند. زیرا همه خدمات و برنامه هایی که شما استفاده می کنید. برای  تلفن های آیفون یا تلفن های هوشمند آندرویدی متفاوت هستند، هر سیستم دارای سرویس های ابری خود برای پشتیبان گیری و ذخیره سازی داده ها می باشد.

همچنین در روش کار دستگاه ها اختلاف قابل توجهی وجود دارد. آیفون آسان تر است و امنیت بیشتری دارد. با این حال،انعطاف پذیر نیست. تلفن های موجود در سیستم عامل آندروید گوگل بسیار انعطاف پذیر هستند و بسیاری از کاربران  آن ها را دوست دارند. اما علی رغم  با انعطاف پذیری خوب، آندروید مشکلات امنیتی بیشتری دارد.

کدوم رو ترجیح میدید؟؟

همه ما علایقی داریم, برخی سادگی و امنیت سیستم های آیفون را و برخی انعطاف پذیری و آزادی آندروید را ترجیح میدهند. به هر حال هردوی آنها مورد استفاده قرار میگیرند که البته در سال های اخیر تغییر زیادی کرده اند.سایز یکی از چیزهای است که در چند سال اخیر تغییر کرده است.مدل های اصلی ایفون و اندروید کوچکتر بودند اما راحت تر میشد با آنها با یک دست کار کرد.به هرحال خیلی ها صفحه بزرگ را ترجیح میدهند.که برای دیدن فیلم راحت تر است. امروزه آیفون بزرگتر و البته سنگین تر شده است. بنابراین در جیب جا نمیشوند و البته با یک دست قابل کار کردن نیستند.در نهایت اپل کار دستی کرد: دستگاه های کوچک را برای کسانیکه آن را میخواهند تولید کرد.

کاربراان اغلب متوجه میشوند که سوییچ کردن بین این دو دستگاه باعث آشفتگی میشود پس من پیشنهاد میکنم هردوی آنهارا امتحان کنید سپس یکی را انتخاب کنید و با آن کنار بیایید.

 

 

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار