چرا دستگاه اندرویدی من کند کار می کند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چرا دستگاه اندرویدی من کند کار می کند؟

قریبا تمام گوشی های موجود در بازار در نقطه ای در طول عمرشان از کند شدن رنج خواهند برد. ممکن است گوشی گلکسی S5 شما در حد خزیدن یک لاک پشت کند شود یا اینکه موتور گوشی Moto X شما مثل قبل نچرخد. ممکن است متوجه شوید که برنامه ها به کندی اجرا می شوند و بین ضربه زدن شما و پاسخگویی برنامه ها تاخیر زمانی وجود دارد. یا این که کلا همه چیز گیر داشته باشد. نیازی نیست با این مشکلات کنار بیایید. روش های زیر را امتحان کنید تا سرعت گوشی خود را دوباره بالا ببرید.

blank

نقریبا تمام گوشی های موجود در بازار در نقطه ای در طول عمرشان از کند شدن رنج خواهند برد. ممکن است گوشی گلکسی S5 را در حد خزیدن یک لاک پشت کند شود یا اینکه موتور گوشی Moto X شما مثل قبل نچرخد. ممکن است متوجه شوید برنامه ها به کندی اجرا می شوند و بین ضربه زدن شما و پاسخگویی برنامه ها تاخیر زمانی وجود دارد. یا این که کلا همه چیز گیر داشته باشد. نیازی نیست با این مشکلات کنار بیایید. روش های زیر را امتحان کنید تا سرعت گوشی خود را دوباره بالا ببرید.

مشکل را تشخیص دهید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چه چیز باعث کند شدن گوشی شده است. می توانید از برنامه Trepn Profiler استفاده کنید تا میزان بار روی هر یک از هسته های CPU، ترافیک شبکه اینترنتی، بار روی کارت گرافیک و میزان رم مصرفی را ببینید.

این برنامه قادر است این اطلاعات را بر حسب برنامه نیز در اختیار شما قرار دهد و روش های مختلفی برای تجمیع داده ها دارد. می توانید اطلاعات را ذخیره کنید و بعدا آن ها را مورد تحلیل قرار دهید. زمانی که مشکل را پیدا کردید می توانید به بخش راه حل ها در ادامه بروید.

کمبود فضا

تمام عکس هایی که گرفته اید و برنامه هایی که نصب کرده اید فضا اشغال می کنند. گوشی شما برای نفس کشیدن به فضا نیاز دارد و اگر حافظه گوشی را پر کرده باشید گوشی کند خواهد شد.

می توانید با رفتن به تنظیمات گوشی، میزان حافظه مصرفی را مشاهده کنید. یکی از اولین راه ها این است که در همان جا برنامه های نصب شده را مشاهده و برخی از آن ها را پاک کنید.

برنامه ای که نیازی به آن ندارید انتخاب کرده و حذف کنید. می توانید این کار را آن قدر انجام دهید تا فضای مناسبی را خالی کنید.

راه های دیگری نیز وجود دارد. فایل هایی که دانلود کرده اید احتمالا هنوز در حافظه مانده اند و می توان آن ها را پاک کرد. در تنظیمات، به بخش حافظه و سپس دانلود ها بروید و چیزهایی را که نمی خواهید پاک کنید.

بسیاری از برنامه ها برای سرعت بخشیدن به کارها، میزانی از اطلاعات را در cache ذخیره می کنند. اما اگر حافظه خالی کمی داشته باشید این کار اثر عکس خواهد داشت. برای خالی کردن آن روی گزینه Cached Data رفته و آن را پاک کنید.

فایل های بیشتری که آماده پاک کردن هستند را می توانید در بخش Miscellaneous پیدا کنید. در این جا می توانید فایل های پشتیبان، فایل های پلی لیست، فایل هایی که از بلوتوث گرفته اید و غیره را پاک کنید.

همچنین می توانید برنامه هایی که به صورت پیش فرض روی گوشی شما وجود داشته و برایتان استفاده ای ندارد را غیر فعال کنید. اگر گوشی خود را روت کرده باشید می توانید به راحتی از شر آن ها خلاص شوید و اگر نه، تنها می توانید آن ها را در تنظیمات برنامه ها غیر فعال کنید.

ویجت ها را غیر فعال کنید

تمام ویجت هایی که روی صفحات خانه دارید و استفاده ای از آن ها نمی کنید حافظه اشغال می کنند. اشکالی ندارد که برخی را فعال نگهدارید اما نیازی نیست که همه آن ها فعال باشند.

تصاویر متحرک و ویژگی های اضافی

بسته به لانچر مورد استفاده، ممکن است شاهد انیمیشن ها و جلوه های ویژه ای در گوشی خود باشید. ممکن است به نظر زیبا بیایند اما می توانند حافظه را نیز اشغال کنند.

تنظیمات لانچر خود را جستجو کنید تا ببینید راهی برای غیر فعال کردن آن ها وجود دارد یا نه.

برنامه ها را ببندید و رم را آزاد کنید

باز نگهداشتن همزمان چند برنامه به شما امکان می دهد به راحتی بین آن ها جابجا شوید اما می تواند بر عملکرد دستگاه هم تاثیر بگذارد. می توانید با فشار دادن و نگهداشتن دکمه خانه، برنامه های باز را ببینید و به راحتی آن ها را ببندید.

در همین صفحه، روی آیکون دایره ای پایین راست رفته و به بخش رم بروید. در آن جا گزینه Clear Memory را برای بستن پردازش هایی که رم را اشغال کرده اند استفاده کنید.

دستگاه را راه اندازی مجدد (restart) کنید

یک راه ساده و سریع این است که گوشی خود را راه اندازی مجدد کنید. این کار cache را خالی می کند، برنامه هایی که مورد نیاز نیستند را می بندد و همه چیز را تر و تمیز می کند.

کافی است دکمه خاموش/روشن را نگهدارید تا در منوی ظاهر شده گزینه restart را ببینید.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار