ویژگی های جالب دسته PS5

0de9c9264d533ea84e79b184b8969b58
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت سونی، تا به حال، نه نسل از کنسول‌های خود را معرفی کرده و نسل آخر، یعنی پلی استیشن ۵، با طراحی جذاب و گیرایی آمد؛ اما این تمام ماجرا نیست. در کنسول‌های نسل هشتمی که با دسته‌های دوال شاک آمدند، کمی مشکل و ایراد در طراحی دسته‌ها دیده می‌شد، اما این‌بار شرکت سونی، دسته دوال سنس خود را معرفی کرده، که ویژگی‌های جالبی دارد و نسبت به دسته‌های دوال شاک، تجربه گیمینگ بهتری به کاربر خود ارائه می‌دهد.

دسته‌های دوال شاک، با وجود این‌که ایراداتی داشتند، اما شامل فواید بسیاری بودند؛ به همین دلیل، سونی، مضرات دسته‌های دوال شاک را قلم گرفته و خوبی‌های آن را به انضمام چندین فایده دیگر با دسته‌های دوال سنس نسل نهمی همراه کرده. شرکت سونی که به گفته خود، متوجه شده به حس لامسه به اندازه حس بصری و سماعی، بها نمی‌دهد، نسل نهم کنسول‌های خود با دسته‌های جذاب را عرضه می‌کند. در ادامه این متن به بررسی نکات جالب دسته‌های PS5 نگاهی می‌اندازیم و به‌طور خلاصه، آن‌ها را با همتاهای پیشین مقایسه می‌کنیم.

blank

تفاوت‌های دسته‌های PS5 با PS4

در اولین نگاه، آن‌چه بیش از همه، میان این دو نسل از دسته‌های کنسول‌ها، تفاوت ایجاد کرده، طراحی‌های آن‌ها است. در یک طرف، طراحی سونی مانندی داریم که به دسته‌های PS4‌ اطلاق می‌شود و در طرفی دیگر، طراحی کمی به سمت ایکس‌باکس‌ها رفته. قسمت مرکزی دسته‌های PS5 نسبت به نسل پیشین، بسیار گسترده‌تر شده. گودی زیرین دسته‌های نسل پیشین در دسته‌های نسل جدید دیده نمی‌شود و این موضوع از کلافگی در حین بازی کاسته. فاصله میان کلیدهای شولدر و تریگر نیز کم شده و این‌گونه، میزان دسترسی به این‌ کلیدها، افزایش یافته.

رنگ‌پردیگی دکمه‌ها بر روی دسته‌های PS5

با این‌که بر روی دسته‌های پلی استیشن‌ها، انتظار رنگ‌های فراوانی را داریم، اما تمامی این رنگ‌ها در دسته‌های دوال سنس جدید شرکت سونی از میان رفته‌اند و جای خود را به رنگ سفید داده‌اند.

blank

درگاه شارژ USB-C بر روی دسته‌های دوال سنس

شرکت سونی، این‌بار به سراغ درگاه‌های شارژ سریع‌تری رفته تا این‌گونه از اتلاف وقت کاربر برای شارژ شدن دسته، بکاهد. دسته‌های دوال سنس با درگاه شارژ USB-C بیش از ۴ برابر سریع‌تر از دسته‌های دوال شاک، شارژ خواهند شد.

یک میکروفون درون دسته‌های دوال سنس

وجود یک میکروفون درون یک دسته می‌تواند برای ارتباط با سایر پلیرهای بازی کارآمد باشد و هم‌چنین برای دستور دادن به کنسول نیز استفاده شود. سونی یک میکروفون با کیفیت بالا را برای دسته‌های دوال سنس خود درنظر گرفته.

blank

برجسته‌تر شدن کلیدهای شولدر

کلیدهای شولدر، یکی از مهم‌ترین کلیدهای دسته‌های بازی هستند و اهمیت برجستگی آن‌ها در استفاده سریع و راحت از آن‌ها است. این دسته‌های جدید دوال سنس سونی نیز کلیدهای شولدر برجسته‌تری دارند.

ماشه‌های تطبیقی و دقت بیش‌تر

در حین بازی‌ای مانند Pathless اهمیت دقت کلیدها، معلوم می‌شود. دسته‌های دوال سنس شرکت سونی، نسبت به دسته‌های دوال شاک پیشین این شرکت، کیفیت بهتری از خود در حین این بازی که رکن اساسی آن، تیروکمان و کشیدگی زه کمان است، از خود نشان داده‌اند.

آنالوگ‌ها با روکش پلاستیکی

یکی از ایرادات اساسی دسته‌های دوال شاک، کم‌بودن اصطحکاک میان سطح آنالوگ‌ها با انگشتان دست است که می‌تواند سبب لغزش دست از روی آنالوگ‌ها شود. سونی، برای آنالوگ‌های دسته‌های دوال سنس، یک روکش پلاستیکی با اصطحکاک بالا درنظر گرفته تا سبب لغزش دست کاربر نشوند.

blank

حسگرهای لمسی دوال سنس

دسته‌های دوال شاک، حسگرهای شوکی‌ای داشتند که بد نبودند، ولی درمورد دوال سنس، ما با موتورهای قوی‌تری روبه‌رو هستیم که در بدنه حضور دارند و با ایجاد لرزش خاصی، تجربه کاربر را بهتر می‌کنند. لرزش ایجاد شده توسط موتورها بر روی تمامی سطح بدنه دسته‌های دوال شاک، حس می‌شود.

سخن پایانی

درکل، آزمون و خطا یکی از ارکان اساسی پیشرفت است و هر خطایی هم یک شکست به شمار می‌رود و هم یک پیروزی. سونی با توجه به شکایات کاربران دسته‌های دوال شاک، به طراحی دسته‌های دوال سنس پرداخته و نتیجه شده، دسته‌های دوال سنسی که  کیفیت تجربه بازی‌ها را به حد اعلا می‌رسانند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار