هر کاربر اپل واچ باید بداند که…

826deeb3fa213eb3bcc7dbbf263a2ce8
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اپل، یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی است؛ دقت کنید که مشهور نه، محبوب. این شرکت در زمینه‌های زیادی فعالیت دارد که یکی از آن‌ها، حوزه تولید ساعت های هوشمند است؛ ساعت های هوشمند اپل، که عمدتا با نام اپل واچ، شناخته می‌شوند، چیزی هستند که کاربران، با شنیدن گروه اسمی ساعت هوشمند در ذهن خود، متصور می‌شوند؛ همین‌قدر، فراگیر. اما شاید شما ندانید که چه کارهایی از دست اپل واچ ها برمی‌آید، همین چند وقت پیش بود که در اینستاگرام، خبری منتشر شد، مبتنی بر نجات یک دوچرخه‌سوار سقوط کرده با حال وخیم، توسط حسگر حیاتی اپل واچ. اما، فقط این نیست و از هر پیکسل اپل واچ شما، یک هنر می‌بارد و ما هم در ادامه، می‌خواهیم چند نکته و قابلیت جالب از اپل واچ ها را به شما معرفی کنیم.

نوت برداری از یادداشت صوتی

اگر مثل من، گاهی اوقات، قصارهای جالبی به ذهنتان می‌آید که می‌خواهید آن‌ها را یادداشت و بعدا در متنی، مصرف کنید، ولی مشکل جهانی تنبلی، شما را از یاد خودکار و قلم، باز می‌دارد، می‌توانید به اپل واچ خود، آن را بگویید و اپل واچ هم، آن را یادداشت می‌کند. این قابلیت در کنفرانس‌هایی که می‌خواهید، بعدا، متن آن را به همراه داشته باشید هم کارآمد است.

اطلاع از آلودگی صوتی مضر

اگر شما در مکانی باشید، که شامل حجم سر و صدای مصرفی باشد، اپل واچ به شما اخطار می‌دهد که برای سلامتی سیستم شنوایی خود، از آن مکان فاصله بگیرید و به جای ساکت‌تری بروید؛ فقط از قبل باید این قابلیت را فعال کنید.

حالت همیشه روشن

این مورد را می‌توانید در بسیاری از ساعت‌های هوشمند دیگر نیز پیدا کنید و ذکر چنین قابلیتی برای اپل واچ، نشان از علم فرابشری اپل ندارد، دلیل آوردن این قابلیت در متن هم، بال و پر زیادی است که به آن داده می‌شود. حالت همیشه روشن، همان‌طور که توسط نام آن معرفی می‌شود، ساعت و اطلاعات جزئی دیگری را به صورت دائمی بر روی نمایشگر اپل واچ می‌آورد؛ البته اگر نگران شارژ دستگاه هستید، باید بدانید که این حالت، کم‌ترین مصرف ممکن باتری را دارد.

پادکست‌های اپل واچ

پادکست، فایل صوتی‌ است، که به نوعی، نتیجه تحقیقات یک فرد در زمینه‌ای خاص به شمار می‌رود و به طور خلاصه‌وار گفته می‌شود؛ البته پادکست‌ها، شاید چیز دیگری باشند. به هر حال، اپل واچ به شما، این قابلیت را می‌دهد که از لیست پادکست‌های برنامه شرکت اپل، یک فایل را انتخاب کرده و گوش کنید.

کنترل ضربان قلب

این مورد هم، مانند مورد شماره ۳، یک حرکت فرازمینی به شمار نمی‌رود و حتی اسمارت واچ های رده پایین نیز به سنسور ضربان قلب، مجهز هستند؛ اما در چنین مواردی، بحث خطا، بسیار داغ است، چراکه این واچ های رده پایین، خطای زیادی در اندازه‌گیری ضربان قلب دارند، در حالی که اپل واچ، با دقت زیادی، ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری می‌کند.

کشیدن نقاشی

این مورد هم در جمع خصوصیات اپل واچ قرار می‌گیرد، اما به نقاش به دلیل نمایشگر کوچک و سطح تماس بزرگ، قابلیت کشیدن اثری مانند ماهیگیران در دریا را نمی‌دهد و فقط می‌تواند به عنوان یک شوخی یا یک مسئله احساسی، مصرف شود.

پخش موسیقی

با استفاده از این خصوصیت اپل واچ، شما می‌توانید به لیستی از موسیقی‌های از پیش تایین شده، دسترسی داشته باشید و با استفاده از هدفون، آن ها را گوش کنید؛ البته، هدفون بی‌سیم، زیرا بر روی بدنه اپل واچ ها، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون؛ موجود نیست.

چک کردن میل‌ها

اگر شما دوست دارید، مانند برخی، زمانی که در تخت خواب هستید و گوشی خود را کنار گذاشته‌اید، ایمیل‌های خود را چک کنید، این قابلیت به کار شما می‌آید، زیرا لازم نیست که به سراغ اسمارتفون خود بروید. فقط باید با استفاده از اپل واچ بر روی دست خود، وارد بخش ایمیل‌ها شوید و ببینید که آن‌جا، چه خبر است.

تماس با اورژانس و درخواست کمک

این مورد به همان داستان ما در مقدمه، برمی‌گردد. در زمانی که شرایط جسمی مناسبی ندارید و گوشی خود را پیدا نمی‌کنید، کافی است تا دکمه کناری دستگاه را مدتی فشار دهید و سپس در منوی باز شده، گزینه Emergency SOS را سوایپ کنید.

استفاده از اپل واچ به عنوان شاتر دوربین آیفون

این هم چیز غریبی نیست، اما شاید شما از این قابلیت اپل واچ، بی‌خبر باشید. در اصل، این قابلیت به شما اجازه می‌دهید که گوشی خود را بر روی یک استند با فاصله زیاد بگذارید و سپس از اپل واچ، به عنوان یک شاتر استفاده کنید و نهایتا، تصویر نهایی را بر روی ساعت، ببینید.

تغییر ظاهر اپل واچ

بهتر است، بد برداشت نکنید و بدانید که منظور ما، تغییر فیزیکی نیست، بلکه داریم درمورد تغییر فضای مجازی و فضای کاربری اپل واچ صحبت می‌کنیم که ممکن است بعد از مدتی، برای شما، خسته‌کننده باشد؛ برای این کار، کافی است تا از طریق منو و درگاه Face Gallery ظاهر مد نظر خود را انتخاب کنید.

مترجم همراه

اگر به جایی سفر کرده‌اید که زبان آن منطقه، برای شما، گیج‌کننده است و هیچ آشنایی با آن ندارید، می‌توانید با استفاده از آی‌ترنسلیت اپل واچ، به ترجمه حرف‌هایتان بنشینید و در نهایت هم بتوانید به خوبی با افراد حاضر در آن منطقه، ارتباط بگیرید.

پاسخ به تماس

اگر یک کاربر اپل واچ هستید، قطعا متوجه این قابلیت شده‌اید و می‌دانید که تماس ورودی بر روی دستگاه، نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید این تماس‌ها را پاسخ داده و در نهایت هم با تماس‌گیرنده، صحبت کنید.

سوئیچ خودرو

این مورد، مقدمات زیادی لازم دارد و شما برای این‌که بتوانید از اپل واچ خود به عنوان سوئیچ خودرو استفاده کنید، اولا باید اپل واچ سری ۶ به بالا را داشته باشید و ثانیا هم باید خودروی شما، بی‌ام‌دبلیو باشد. این قابلیت برای بسیاری از خودروهای تازه شرکت بی‌ام‌دبلیو، کار می‌کند و این‌که با خودروی شما سازگار است یا نه را باید از اپل بپرسید.

چراغ قوه

زمانی که بحث در این مورد شروع می‌شود، نباید انتظار یک چراغ قوه خفن برای کشف اعماق گودال ماریانا را داشت و برنامه چراغ قوه اپل واچ، زمانی کارساز است، که برق رفته و شما دارید دنبال کبریت می‌گردید تا شمع را روشن کنید و غیر از این، نور کم چراغ قوه اپل واچ، به شما اجازه استفاده‌های جدی‌تر را نمی‌دهد.

سخن پایانی

زمانی که طرف‌داران اپل را می‌بینیم، انگار داریم به گوبلز افراطی در دفاع از رحمت نازی‌ها نگاه می‌کنیم؛ البته این مثال، کمی ناراحت‌کننده و ناشایست است، اما به هر حال، می‌خواهیم بگوییم که طرف‌داران اپل همیشه می‌گویند: نه داداش، دوربینش که به پای اپل نمی‌رسه، اپله هاا. شاید گوشی های زیادی باشند که دوربینی بهتر از دوربین اپل داشته باشند، اما از حق نگذریم، اپل وقت بیش‌تری برای محصولات خود صرف می‌کند و همین است که محصولات اپل، با چنین حجم از طرف‌داری‌ای حمایت می‌شوند و مصداق این مورد هم، اسمارت واچ های این شرکت هستند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار