نوکیا ۲.۲ به صورت رسمی معرفی می‌شود

1f3fb8103a2188a239f989be00e49d8b
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت HMD در نظر دارد تا دستگاه اقتصادی جدیدش را که بر پایه‌ی اندروید وان است رونمایی کند، نوکیا ۲.۲ به همراه طراحی جدید و مدرن در راه است. این شرکت در حال حاضر برچسب قیمت ۱۰۰ دلار را برای این دستگاه در نظر گرفته است.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش مناسب و متناسب با طراحی پلی کربنات گرد شده بوده و بر روی سبک ترین نسخه‌ی اندروید یعنی اندروید One اجرا می‌شود و ادعا می‌شود که در آینده پشتیبانی از Android Q را به همراه دارد.

سخت افزار

نوکیا ۲.۲ دارای یک نمایشگر ۵.۷ اینچی از نوع LCD بوده و طبق معمول از فناوری IPS پشتیبانی می‌کند، و رزولوشن آن HD+ بوده و دارای طراحی ناتچ قطره‌ای می‌باشد. درون ناتچ این دستگاه یک دوربین سلفی با سنسوری ۵ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی تعبیه شده است. در قسمت پشتی نوکیا ۲.۲ شاهد یک دوربین تک به همراه سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی هستیم که در زیر آن فلش LED تعبیه شده است.

نوکیا ۲.۲ فاقد حسگر اثر انگشت بوده و شما باید از تشخیص چهره‌ی آن برای بازگشایی استفاده کنید، دوربین سلفی نوکیا ۲.۲ به امنیت بیومتریک مجهز شده است. قلب تپینده‌ی نوکیا ۲.۲ یک تراشه‌ی چهار هسته‌ای هلیو A22 است. این پردازنده‌ در کنار یک رم ۲ و ۳ گیگابایتی قرار گرفته است. که به ترتیب دارای حافظه‌ی داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت می‌باشد و شما می‌توانید از طریق کارت SD آن را افزایش دهید.  نوکیا ۲.۲ انرژی خود را از طریق یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری تامین می‌کند که از طریق میکرو USB شارژ می‌شود.

نرم افزار

نوکیا ۲.۲ از نظر نرم افزاری همانطور که قبلا اشاره کردیم بر روی اندروید وان اجرا می‌شود که بسیار نزدیک به اندروید پای است. HMD   از حداقل سه سال به روز رسانی نرم افزار اطمینان داده است، به این معنی که Android Q و نسخه بعد از آن حداقل خواهد بود. همین امر سبب می‌شود که نوکیا ۲.۲ در میان گوشی های هوشمند موجود در رده‌ی خود با ارزش تر جلوه کند. علاوه بر این HMD برای نوکیا ۲.۲ از یک دکمه‌ی فیزیکی برای دستیار صوتی تعبیه کرده است، دستیار صوتی این دستگاه گوگل اسیستنت است.

عرضه و قیمت

نوکیا ۲.۲ در دو رنگ مشکی و استیل عرضه خواهد شد که از روز ۱۱ ژوئن شروع شده است. کانفیگ اول این دستگاه که شامل ۲/۱۶ گیگابایت رم و حافظه‌ی داخلی می‌شود برچسب قیمتی برابر با ۱۰۰ دلار دارد، در حالی که مدل ۳/۳۲ گیگابایت آن به ۱۱۵ دلار می‌رسد. شرکت HMD به این نکته اشاره کرده است که برای فروش اولیه‌ی خود تخفیف خواهد داد، با این حال هنوز زمان دقیق آن را مشخص نکرده است.

منبع

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار