شیائومی می ۱۰ تی پرو؛ جدیدترین مدل از پرچمداران شیائومی

42e7b8b9031a715c4c9a7151b187eba4
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شیائومی یکی از فعال‌ترین برندهای مطرح در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند است و در تمامی رده‌های تولیدی آن صاحب نظر و محصولات طراز اول است. اخیراً یعنی در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام شده است که مدل MI 10T Pro 5G در ماه اکتبر امسال منتشر خواهد شد.
زمانی که بخواهیم با نگاهی دقیق در سخت افزارها و نرم افزارهای این گوشی بیاندازیم درخواهیم یافت که با یک پرچم‌دار تمام عیار روبه‌رو هستیم. البته همان‌طور که گفته شد این گوشی هنوز وارد بازار نشده اما در صورت ورود آن به بازار (در ماه اکتبر) بعنوان یکی از قدرتمندهای مطرح در زمینه گوشی‌های هوشمند رده بالا طبقه‌بندی خواهد شد. بنظر می‌رسد این گوشی با هدف تصاحب کردن بازار مشتریان گوشی‌های پرچم‌دار تولید شده است.

سخت افزارهای گوشی MI 10T Pro 5G

این گوشی برای پردازش مرکزی‌اش از تراشه اسنپدراگون استفاده می‌کند. اندازه این تراشه هفت نانومتر است و هشت هسته پردازنده را در خود جایی داده است. مدل این تراشه SM8250 است و برای پردازش‌‌های گرافیکی از تراشه Adreno 650 استفاده خواهد شد.
علاوه بر آن باتری این گوشی از جنس لیتیوم و پولیمر است و به اندازه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر میزان ذخیره‌سازی انرژی برق را انجام می‌دهد. با قدرت ۳۳ وات شارژ سریع انجام می‌دهد، و قاطعانه می‌توان گفت که این باتری قابل تعویض نخواهد بود. این گوشی همچنین دارای پورت مادون قرمز، بلوثوت (مدل ۵.۱)، GPS، وایرلس، رادیو و NFC است. از جک ۳.۵ میلی‌متری برخوردار نیست و دارای اسپیکرهای استریو است. رَم این گوشی ۸ گیگابایت است و با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ در بازار عرضه خواهد شد. نکته قابل تأمل این است که نمی‌توان حافظه خارجی به آن متصل کرد.
گفتنی است که این تراشه از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می 10 تی پرو

نکاتی درباره ظاهر گوشی MI 10T Pro 5G

این گوشی از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است. بعلاوه از تکنولوژی‌های دوربین‌های چندگانه استفاده می‌کند و کاربر می‌تواند دو سیم‌کارت را در آن قرار دهد. پنل جلویی و پشتی آن از گِلس است و فریم آن از آلومینیوم ساخته شده است.
گفتنی است وضع این گوشی بلحاظ ارگونومیک مثبت است، زیرا با ۲۱۸ گرم وزن می‌تواند براحتی حمل شود و یا ساعت‌ها با یک دست از آن استفاده کنید. این گوشی در سه رنگ نقره‌ای، سیاه و آبی شفق منتشر شده. دوربین سلفی آن بصورت ناچ در بالای نمایشگر سمت چپ تعبیه شده و در پنل پشتی نیز سه دوربین فرعی و یک دوربین اصلی بر روی گوشی تعبیه شده و بر روی یک ماژول مستطیلی سوار شده است. گفتنی است در کنار دوربین‌های فرعی پنل جلویی یک فلش LED نیز وجود دارد. نکته جالب‌تر آن است که در کنار LED یک لنز دکوری نیز تعبیه شده است که بر زیبایی نمای مهندسی دوربین‌ها افزوده است. یک حسگر اثرانگشت نیز در کناره‌های سمت راست تعبیه شده. بر اساس تصاویری که منتشر شده است جایگاه قرارگیری سیم‌کارت در کنار پورت USB تایپ سی، ورودی OTG و اسپیکرها در کناره های پایین قرار دارد.

دوربین و نمایشگر پرچم‌داری شیائومی

نمایشگر این گوشی ۶.۶۷ اینج است و برای طراحی این صفحه از ۸۲ درصد از کل ظرفیت پنل جلویی استفاده شده است. در نمایشگر این گوشی از تکنولوژی IPS LCD بهره گرفته شده و با تراکم پیکسلی ۳۹۵ در هر اینج وضوحی به قدرت ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ به نمایش در می‌آید.
اما دوربین‌های این گوشی واقعاً گوی سبقت را از دست رقیبانش ربوده است. به معنای واقعی می‌توان گفت این سری از شیائومی شاید تمامی قدرت خود را بر روی تقویت دوربین‌هایش گذاشته بطوری که در بین سه لنز تصویربرداری در پشت، لنز اصلی ۱۰۸ پیکسل است و لنز بعدی برای قابلیت التراواید ۱۳ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. لنز سوم که ماکرو است با قدرت ۵ مگاپیکسل قابلیت AF را نیز در خود دارد. این دوربین‌ها می‌توانند با کیفیت ۸K فیلم‌برداری و تصویربرداری نماید. دوربین سلفی آن نیز ۲۰ مگاپیکسل قدرت دارد و می‌تواند با کیفیت HDR ضبط نماید.
و در آخر سنسورهای تعبیه شده در این گوشی شامل؛ شتاب سنج، ژیرسکوپ، مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج است.

شیائومی می 10 تی پرو

جمع بندی پایانی

بهتر است بپرسید از یک پرچم‌دار چه توقعی می‌توان داشت؟ این گوشی با توجه به سخت‌افزار و نرم‌افزارهایی قوی که دارد می‌تواند هر انتظاری که دارید را برآورده کند. از بالاآوردن نرم افزاری‌های طراحی، فیلم‌برداری‌های با کیفیت، بالا آوردن بازی‌های طراز اول بلحاظ گرافیک، ساعت‌ها تماشای فیلم تا بازی‌های آنلاین. این گوشی می‎تواند تا چند سال پا به پای تحولات تکنولوژیکی و به روز شدن برنامه‌های گوشی‌های هوشمند مانند ورژن‌های متعدد اندروید یا بازی‌ها کارآمد باشد.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار