نقد و بررسی گلکسی A50 سامسونگ

95ab5373dcc33f90021daa135b82ce97
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت سامسونگ در چند ماهه‌ی اخیر دستگاه های مختلفی از سری A را عرضه کرده است، این سری از گوشی های سامسونگ شروع شده و به گوشی های میان رده و بالاتری ختم می‌شود. گلکسی A50  یکی از جدیدترین دستگاه های این سری است که دارای ویژگی های جالبی چون صفحه نمایش Infinity U و لنز های فوق عریض است که ما در این مقاله در نظر داریم به بررسی آن بپردازیم.

طراحی و ساخت

قطعا طراحی و ساخت هر دستگاه یکی از مهم ترین قسمت های آن است،‌ گلکسی A50 داراری یک بدنه‌ی پلاستکی است که قسمت جلویی آن به وسیله‌ی گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. این دستگاه دارای طراحی باریک بوده و گوشه های آن گرد است که به جذابیت آن اضافه می‌کند. در قسمت بالای نمایشگر حاشیه‌ی کمی وجود دارد اما وقتی به پایین دستگاه می‌رسیم این حاشیه کمی بیشتر می‌شود.

صفحه نمایش و دوربین

در قسمت جلویی گلکسی A50 یک نمایشگر ۶.۴ اینچی تعبیه شده است که از پنل LCD تولید شده است و دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ را به خود اختصاص داده است.

#gallery-1{margin:auto;}
#gallery-1 .gallery-item{float:right;margin-top:10px;text-align:center;width:100%;}
#gallery-1 img{border:2px solid #cfcfcf;}
#gallery-1 .gallery-caption{margin-left:0;}

با یک نگاه کوتاه به پنل پشتی متوجه جایگیری یک دوربین سه گانه در آنجا می‌شویم که به صورت عمودی بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و در زیر آن ها شاهد دوربین سلفی و در مرکز نام کمپانی سامسونگ هستیم. به نظر می‌رسد که سامسونگ A50 را برای ادامه دادن مسیر A7 تولید کرده است! این دوربین سه گانه دارای لنزهای ۲۸، ۸ و ۵ مگاپیکسلی است که لنز اصلی آن دیافراگم ۱.۷ را به خود نسبت می‌دهد.

دوربین، به‌وسیله‌ی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود یافته است. گلکسی A50، به قابلیت فوکوس در سلفی و هچنین Bixby Vision مجهز شده است. این قابلیت، امکان خرید آنلاین ازطریق دوربین، ترجمه‌ی متون و یافتن اطلاعات را فراهم می‌آورد.

در قسمت جلویی و درون ناتچ بالای نمایشگر شاهد یک دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی هستیم که شما می توانید با کمک آن عکس های سلفی فوق العاده‌ای را ثبت کنید.

پردازنده و باتری

گلکسی A50  از یک تراشه‌ی قدیمی بهره می‌برد، این یک تراشه‌ی انحصاری از شرکت سامسونگ است که با نام اگزینوس ۹۶۱۰ شناخته می‌شود و بسیار شناخته شده است. سامسونگ این پردازنده را در کنار دو کانفیگ برای رم و حافظه‌ی داخلی قرار داده است. گلکسی A50 در دو نسخه‌ عرضه می‌شود، نسخه‌ی ارزان قیمت تر با رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی و نسخه‌ی گران قیمت تر با رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی.

#gallery-2{margin:auto;}
#gallery-2 .gallery-item{float:right;margin-top:10px;text-align:center;width:50%;}
#gallery-2 img{border:2px solid #cfcfcf;}
#gallery-2 .gallery-caption{margin-left:0;}

سامسونگ برای تامین انرژی این دستگاه از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری کمک گرفته است که به وسیله‌ی یک وردوی نوع C شارژ‌می‌شود و از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی هوشمند در چهار رنگ سرخ، مشکی ، سفید و آبی روانه بازار فروش می شود، استفاده از حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش و بلوتوث نسخه پنجم از ویژگی های مهم این گوشی هوشمند به شمار می رود، و برچسب قیمتی معادل با ۴۰۰ یورو خواهد داشت. این دستگاه بر روی اندروید پای اجرا می‌شود و رابط کاربری وان یوآی آن را همراهی می‌کند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار