شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد مراسم رونمایی پلی استیشن ۵

6457b71b541dec4d2515a992bad75d2a
زمان مطالعه: 4 دقیقه

چند روزی است که گمانه‌زنی‌ها در مورد برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم رونمایی پلی استیشن ۵ در ماه فوریه برای رونمایی از تولید نسل بعد این شرکت و برخی از بازی‌هایش افزایش یافته است. اگرچه سونی هنوز برگزاری چنین مراسمی را رسماً تایید نکرده اما از با رویت مدیران پلی‌استیشن در سان‌فرانسیسکو، به نظر می‌رسد مسئولان این شرکت ژاپنی قصد دارند سورپرازی ویژه را تدارک ببینند.

در حالی که طرفداران این کنسول محبوب انتظار انتشار اطلاعاتی موثق و رسمی از سوی سونی را دارند، شایعات یکی پس از دیگری از راه می‌رسند. بر اساس یکی از همین شایعات، اطلاعاتی که به تازگی در وب‌سایت ۴chan و سپس انجمن ردیت منتشر شده، بسیاری از جزئیات رویداد ماه فوریه سونی را قابل حدس زدن می‌کند.

البته، این نکته را هم باید در نظر داشت که همانند همیشه باید به این شایعات با دید تردید نگاه کرد، اما از سوی دیگر، سابقه اطلاعات منتشر شده در پایگاه اینترنتی ۴chan آن قدر خوب بوده که نتوانیم به‌سادگی این اطلاعات را نادیده بگیریم.

مهم‌ترین حواشی در رونمایی پلی استیشن ۵

بنا بر افشاگری‌های اخیر، انتظار می‌رود رونمایی پلی استیشن ۵ در روز ۵ فوریه انجام شود و در عین حال، شاهد رونمایی از برخی عناوین لانچ دستگاه هم خواهیم بود. گفته می‌شود بازی‌های گرن توریسمو ۷، MLB: The Show 21، نسخه ریمستر Demon’s Souls، بازی Godfall که در مراسم The Game Awards معرفی شد و همین‌طور یک آی‌پی جدید به نام Legendz که توسط استودیوی سانتا مونیکا ساخته می‌شود از جمله عناوین لانچ پلی استیشن ۵ خواهد بود.

رونمایی پلی استیشن 5

در جریان مراسم سونی شاهد چه اطلاعاتی خواهیم بود؟

اطلاعات منتشر شده در رونمایی پلی استیشن ۵ راجع به کنسول نسل بعد سونی را در ادامه به‌صورت تیتروار مرور خواهیم کرد:

  •  در جریان PlayStation Meeting که در روز ۵ فوریه ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد، اطلاعات متعددی در مورد پلی استیشن ۵ در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
  •  PlayStation Meeting در شهر نیویورک و در سالن «سونی هال» برگزار خواهد شد.
  •  در رونمایی پلی استیشن ۵ از طراحی کنسول، کنترلرها، رابط کاربری، برخی ویژگی‌ها و مشخصات کنسول پرده‌برداری خواهد شد و شاهد صحبت درباره ناشران شخص ثالث و ایندی و همینطور چند بازی انحصاری پلی استیشن ۵ خواهیم بود.
  • سونی چندین عبارت و جمله کلیدی برای این رونمایی پلی استیشن ۵ در نظر گرفته: «بدون بارگذاری یا با بارگذاری بسیار کوتاه»، «دانلودهایی با سرعت بسیار بالا»، «کنترل درگیرکننده»، «نصب ماژولار بازی‌ها، هرچه که می‌خواهید را دانلود کنید»، «همراه با دیسک درایو» و «بازی‌ها را دانلود یا استریم کنید».
  •  سرویس PlayStation Now نقشی کلیدی در نسل بعد خواهد داشت. یا می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای ماهانه، به صورت اشتراکی به بازی‌ها دسترسی داشته باشید یا بازی‌ها را جداگانه برای استریم تهیه کنید. سونی برای مدتی محدود اشتراک سه‌ماهه PS Now را در باندل‌های کنسول خود قرار خواهد داد تا این سرویس را برای افراد بیشتری پروموت کند.
  •  Remote Play هم قابلیت مهمی خواهد بود و به شما اجازه می‌دهد تمام بازی‌های پلی استیشن ۵ را روی اسمارت‌فون‌، تبلت، لپتاپ یا دسکتاپ اجرا کنید. تا زمانی که اتصال مخابراتی یا وای‌فای برقرار باشد، هرجایی قادر به بازی هستید. کنسول به عنوان دیتابیسی برای هر بازی که استریم می‌شود عمل خواهد کرد.
  •  اپلیکیشن پلی استیشن برای پلی استیشن ۵ به‌روزرسانی خواهد شد و از طراحی و قابلیت‌های جدید بهره‌ می‌برد تا تجربه کلی بهبود یابد.
  •  سازگاری با تمام بازی‌های پلی استیشن ۴ هم یکی از قابلیت‌ها مهم دستگاه خواهد بود. از طریق یک قابلیت انتقال دیتا، گیمرها قادر به انتقال بازی‌های دانلود شده از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ خواهند بود. سیوها و بک‌آپ‌ها هم قابل انتقال هستند.
  • سازگاری با نسل‌های قبل آنچنان قابلیت مهمیست که تمام بازی‌های تمام پلتفرم‌های سونی (بله، حتی پلی استیشن ۳) روی پلی استیشن ۵ اجرا می‌شوند. با این حال جزییات بیشتر درباره این قابلیت بعدا ارائه خواهد شد.
  •  کنترلرهای دوال‌شاک ۴ و هدست واقعیت مجازی پلی استیشن با نسل بعد سازگاری خواهند داشت.

پلی استیشن 5

  • گرن توریسمو ۷، گادفال، دیمن سولز ریمستر، MLB The Show 21 و Legendz (آی‌پی جدید استودیوی سانتا مونیکا) برخی از عناوین لانچ کنسول خواهند بود.
  •  از بازی‌های جدیدی هم رونمایی خواهد شد: مانند نسخه جدید هورایزن، اسپایدرمن بعدی اینسامنیاک گیمز، کرش بندیکوت جدید، یک بازی علمی-تخیلی از ناتی‌داگ، چند آی‌پی جدید از جاپان و لاندن استودیو، فاینال فانتزی ۱۶ و یک رزیدنت اویل جدید.
  •  پلی استیشن ۵ در ماه اکتبر ۲۰۲۰ به صورت جهانی عرضه خواهد شد و قیمت ۴۹۹ دلار برای آن درنظر گرفته شده.
  •  کنسول در قالب تنها یک مدل عرضه می‌شود و هنگام لانچ خبری از مدل «پرو» نخواهد بود.
  •  مشخصات دستگاه تقریبا با ایکس باکس سری ایکس (که ۱۰۰ دلار بیشتر قیمت خواهد داشت) برابری می‌کند و قدرتمندتر از ایکس باکس لاکهارت خواهد بود. (کنسولی که با ۴ ترافلاپس قدرت پردازشی در قیاس با قدرت ۱۰ ترافلاپسی پلی استیشن ۵، ۱۰۰ دلار کمتر قیمت خواهد داشت).
  • بعد از رونمایی پلی استیشن ۵، رسانه‌ها قادر به تست پلی استیشن ۵ و دموهای نرم‌افزاری آن خواهند بود. بنابراین باید منتظر پوشش خبری سنگین در آن روز باشیم.
  •  پیش خرید کنسول از همان روز در برخی مناطق آغاز خواهد شد.
  •  شعار جدید پلی استیشن برای پلی استیشن ۵ تغییر خواهد کرد و این بار «حالا وقت بازیست» خواهد بود.

یکبار دیگر باید افزود که تمام اطلاعات رونمایی پلی استیشن ۵ در حد شایعه‌اند و احتمال فراوانی وجود دارد که عمدتا حقیقت نداشته باشند. با این حال، حداقل یکی از اطلاعات درج شده در این لیست تا به امروز به حقیقت پیوسته. لیست ۴chan حدوداً ۱۰ روز پیش منتشر شده و سونی در روز گذشته با اعمال تغییراتی در صفحه توییتر خود، شعار «برای بازیکنان»‌ را به «حالا وقت بازیست» تغییر داده.

این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا حداقل بخشی از این اطلاعات افشایی حقیقت داشته باشند. در هر صورت تا برگزاری رویداد PlayStation Meeting زمان زیادی باقی نمانده و باید دید طی چند هفته آتی چه اتفاقاتی می‌افتد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار