معرفی شیائومی redmi 10X

c64e6e5d14186ce9692d9fbaa61bedb5
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معرفی یک خانواده سه نفره از شیائومی

شیائومی از جمله برند هایی است که به تازگی توانسته دنیای گوشی های هوشمند را به تلاطم بیندازد . این برند به مانند گوشی های هوآوی با ورود خود توانست تغییرات عمده ای را ایجاد کند. گوشی هایی با قابلیت های فراوان اما قیمت های اندک از مهمترین ویژگی های این برند بوده است.

برند شیائومی همانطور که در چند روز گذشته ادعا کرده بود که قصد رونمایی از چند مدل redmi 10X را دارد در مراسمی آنلاین خانواده این مدل را معرفی کرد.

این خانواده تشکیل شده از redmi 10X 5G، redmi 10X 4G و redmi 10X 5G Pro.  اگر بخواهیم این خانوده را روی یک طیف قرار دهیم می توانیم ادعا کنیم که  redmi 10X 4G  از دو برادر خود ضعیف تر خواهد بود و در واقع می توان این مدل را مشابه با مدل ردمی نوت ۹ دانست.

آنچه این مدل را از دیگر مدل ها ارجح تر می کند چند ویژگی است که در ادامه می خوانید:

  • استفاده از تراشه لیتوگرافی ۷ نانومتری فین فت TSMC
  • برخورداری از صفحه نمایش AMOLED
  • برخورداری از شبکه ابنترنتی ۵G
  • بهره ­مندی از باتری ۴.۵۲۰ میلی آمپری
  • و در آخر دوربین چندگانه

blank

redmi 10X 5G با redmi 10X PRO  چه تفاوتی دارد؟

شاید این سوال برای شما نیز مطرح شده باشد که دو مدل آخر این برند چه تفاوتی با یکدیگر خواهند داشت؟ ایعاد هر دو گوشی ۶/۵۷ است که همانطورکه اشاره شد از نوع AMOLED  با رزولوشنی +FHD هستند. از لحاظ دوربین باید بیان کنیم که دوربین سلفی در قسمت بالای نمایشگر قرار دارد که در مدل redmi 10X ،۱۶ مگاپیکسل و redmi 10X Pro دارای ۲۰ مگاپیسکل است.

اما دوربین اصلی که در پشت دستگاه  redmi 10X قرار دارد دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسل همراه با سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و در گوشی redmi 10X pro دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

دوربین پشت این دو گوشی دارای سه دوربین است که ۴۸ مگاپیکسل دوربین عریض، ۸ مگاپیکسل دوربین بسیار عریض و ۲ مگاپیکسل سنسور عمق دارد.

ویزگی مهم بعدی در این گوشی ها استفاده از چیپست مدیاتک دیمنسیتی ۸۲۰ است. که این تراشه ۷ میلی متری مجهز به پردازنده ۸ هسته با فرکانس  ۶/۲ خواهد بود. سیستم عاملی که شیائومی برای نسل جدید گوشی های خود عرضه کرده است سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری  MIUI 12  است.

دیگر ویژگی های گوشی شیائومی redmi 10X

وجه مشترک بین این دو مدل قابلیت استفاده از حافظه داخلی از ۶۴ تا ۲۵۶  گیگابایت است. تمامی مطالبی که ارائه شد جزء مهمترین ویژگی هایی است که اغلب دوسداران تکنولوژی گوشی های هوشمند مشتاق بررسی آن هستند. اما از دیگر ویژگی های گوشی شیائومی redmi 10X می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باتری ۴۵۲۰ میلی آمپری
  • شارژ سریع ۵/۲۲ واتی در ۱۰X 5G
  • شارژ سریع ۳۳ واتی در ۱۰X PRO
  • بهره­مندی از جک ۵/۳ میلی متری
  • مقاوم در برابر نفوذ آب
  • برخورداری از NFC
  • رنگ بندی آبی ، صورتی، طلایی و سفید

همانطور که در بالا گفته شد گوشی  redmi 10X 4G تفاوت چندانی با گوشی redmi Note 9 نداشته که گویی تنها تغییر نام داده است. اما مهمترین مشخصه دو عضو دیگر این خانواده یعنی redmi 10X 5G  و redmi 10X 5G Pro، بهره مندی از قابلیت استفاده هم زمان از دو سیم کارت ۵ جی و همچنین برخورداری از صفحه نمایش امولد و چیپست دیمنسیتی ۸۲۰ دارای تغییرات اساسی نسبت به مدل های پیشین خود است.

زمان زیادی از معرفی این خانوده ۳ نفره نگذشته است، گفتنی است که اعضای خانواده redmi 10 x تاچند روز دیگر وارد بازار چین خواهند شد. باید دید که این قابلیت ها تا چه اندازه می تواند متقاضیان را برای خرید این گوشی قانع سازد. مشخصات فنی دیگر را می تواند در قسمت فنی وب سایت مشاهده کنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار