گلکسی M53 به‌صورت رسمی رونمایی شد

8078c34be692e09c052efff82a69cca7
زمان مطالعه: 1 دقیقه

کمپانی سامسونگ از گوشی جدید خود به نام گلکسی M53 رونمایی کرد. گوشی جدید سامسونگ یک میان‌رده محسوب می‌شود که نسخه دیگری از این گوشی را با نام گلکسی A73  می‌شناسیم. این گوشی‌ها شباهت‌هایی نیز با هم دارند به‌عنوان‌مثال نمایشگر هر دو گوشی ۶.۷ اینچی و از نوع Super AMOLED Plus است. همچنین این دو گوشی دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی هستند.

گوشی گلکسی M53

گوشی گلکسی M53

اما تفاوت اصلی که این گوشی‌ها با هم دارند، تراشه به‌کاررفته در هر گوشی است. تراشه‌ای که در گوشی گلکسی A73  به‌کاررفته  Snapdragon 778G 5G است درحالی‌که گوشی گلکسی M53 از تراشه  Dimensity 900 5G بهره می‌برد. هر دو این تراشه‌ها ۶ نانومتری هستند ولی تراشه اسنپدراگون بهتر است و از چهار هسته کورتکس A78 و پردازنده گرافیکی قوی‌تر بهره‌مند است.

سایر مشخصات فنی سامسونگ M53

گلکسی M53 در کنار این تراشه از حافظه رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی استفاده می‌کند و حافظه آن از طریق درگاه کارت حافظه microSD افزایش می‌یابد. در بخش دوربین، سامسونگ M53 هم مانند گلکسی A73 دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی با دریچه دیافراگم f/1.8  است ولی از لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی نمی‌کند. علاوه‌برآن، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق هم در پنل پشتی گوشی سامسونگ وجود دارد.

در پنل جلویی گلکسی M53 نمایشگر ۶.۷ اینچی Super AMOLED Plus گوشی با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن تصویر فول‌اچ‌دی پلاس قرار دارد. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم در این نمایشگر قرار دارد. منبع تغذیه این گوشی یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی است. از دیگر مشخصات فنی گلکسی M53 می‌توانیم به اندروید ۱۲ مبتنی بر رابط کاربری One UI 4.1، پشتیبانی از وای‌فای ۵، بلوتوث ۵.۲ و سنسور اثر انگشت در کنار بدنه اشاره کنیم.

به‌عنوان نکته آخر باید بگوییم که هنوز قیمت و زمان عرضه گوشی جدید سامسونگ مشخص نشده است ولی انتظار می‌رود عرضه و فروش رسمی این گوشی میان‌رده در هفته‌های آینده و به‌زودی آغاز شود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار