لپ­تاپ­های شیائومی رقیبی تازه نفس

87d3e36914667cfac01d8c8a8b665ef4
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معرفی لپ ­تاپ RedmiBook 16

همه چیز از یک توییت افشارگری شروع شد، در این توییت مشکوک خبر از جزئییات در باب چند محصول شیائومی یا بد نیست بگوییم ردمی را منتشر کرده بود. خبر حاکی از آن بود که چند ردمی ­بوک از شرکت شایئومی در ماه جاری به بازار عرضه خواهد شد.

شاید پیش از این نام شیائومی را تنها در بازار گوشی های هوشمند دیده باشید. این نام چندیست به طور چشمگیری بر سر زبان ها می چرخد. گوشی های شیائومی در واقع رقیبی به شمار می­آید که با داشتن امکانات بسیار از هزینه ­های پایینی برخوردار است. این ویژگی باعث شده افراد بسیاری با مشاهده قیمت­ های باور نکردنی به سمت خرید محصولات این برند سوق پیدا کنند.

RedmiBook 16 با نمایشگر ۱۶ اینچی

اما اکنون این شرکت پا را فراتر گذاشته و در دنیای لپ ­تاپ ها نیز رقیب می طلبد. شیائومی قبل از اینکه بخواهد به طور رسمی محصولات خود را با نام Redmi  معرفی کند، به معرفی برخی ویژگی های فنی محصولات خود پرداخته است، گویی این خط مشی برای شیائومی تبدیل به خصیصه منحصر به فرد این شرکت شده است. این کمپانی اکنون محصولی را معرفی کرده است که بازار جهانی لپ ­تاپ را به حیرت درآورده. این لپ­تاپ که RedmiBook 16  نام دارد که با داشتن قیمتی غیر قابل تصور بازار جهانی را منتظر ورود خود کرده است.

همه ما چینی­ ها را به عنوان مردمانی می شناسیم که با تلاش بسیار موفق شده ­اند در دنیا و در کنار برند­ های معروف و معتبر قد علم کنند. آن ها با تصاحب بازار تلوزیونی مخصوصا در کشور ما، حالا تصمیم به ورود به دنیای لپ ­تاپ ها کرده اند. لپ­ تاپ تازه وارد این شرکت به نام  RedmiBook 16 با داشتن نمایشگر ۱۶ اینچی هر بیینده ­ای را ترغیب به خرید خواهد کرد.

blank

شارژ سریع و افزایش سرعت

آنچه این شرکت برای معرفی محصول جدید خود به آن متوسل شده، افزایش سرعت شارژ بوده است. به این صورت که در زمانی تقریا نیم ساعته این سری از لپ­ تاپ ها تا ۵۰ در صد شارژ خواهند شد. البته ناگفته نماند برای صحت این ادعا باید نوع استفاده از لپ­ تاپ و دیگر المان­ های موثر در کاهش شارژ را نیز در نظر گرفت. اما نکته مهم دیگری که شرکت شیائومی به آن پرداخته است افزایش سرعتی ۶۰ درصدی نسبت به مدل­ های پیشین است.

بهره­مندی از پردازنده­های جدید

پردازنده­ های که RedmiBook های جدید به آن مجهز هستند AMD  در نوع Ryzen4000 است. این پردازنده ها خود از انواع جدید پردازنده ها به حساب می آیند که درسال ۲۰۲۰ معرفی شده­ اند.

دیگر مشخصات RedmiBook 16  

مشخصه بعدی که این شرکت برای معرفی محصول خود از آن استفاده کرده است سیستم امنیتی آن بوده که از قابلیت تخشیص چهره ویندوز ۱۰ و حسگر اثر انگشت تشکیل شده است. ویژگی بعدی این لپ­ تاپ جدید بهره مندی از سیستم صوتی بزرگ­تر است که نسبت به مدل­ های قبلی پیشرفت کرده است.

اگر بخواهیم لپ­تاپ RedmiBook 16   را از نظر درگاه ­ها مورد بررسی قرار دهیم، باید اشاره کنیم که این قدرتمند دارای درگاه­ های متنوع I/O است. از جمله:

  • رابط HDMI
  • یک کارت خوان چند کاره
  • دو جک صوتی ۳.۵ میلی­ متری
  • دو درگاه USB ، type – A
  • دو درگاه USB – C

شاید شنیدن نام شیائومی شما را به یاد برندی هم سطح آن یعنی هوآوی بیندازند. این دو برند در واقع از رقبای دیرین یکدیگر بوده اند، اکنون نیز لپ تاپ جدید شرکت شیائومی را می توان رقیب  MagicBook Pro 2020  هوآوی دانست.

مدل­ های جدیدی از ردمی بوک در راه است…

اما این ردمی بوک تنها محصول عرضه شده نخواهد بود. خبرهایی به گوش می رسد که RedmiBook 13 و RedmiBook 14s  نیز در راه هستند. آنچه از  خبر­ها به گوش می رسید، این است که این لپ­ تاپ ­ها به حافظه SSD سامسونگ PM881  مجهز خواهند بود. و همانطور که اشاره شد از پردازنده­ های نسل جدید AMD 4000  نیز بهره­ مند هستند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار