طراحی جدید دوربین اختراعات شرکت بلک بری

ea45775b8643d262232a7e442f005d01
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دیجی دو-  بلک بری یک شرکت کانادایی تولید کننده گوشی های هوشمند است. این شرکت به تازگی توانسته است یک ثبت اختراع در حوزه دوربین گوشی هوشمند ارائه دهد. که یک ثبت اختراع برای طراحی این دوربین جدید، توسط سازمان جهانی ثبت اختراع، به بلک بری اعطا شده است.  این اختراع تحت عنوان “دستگاه الکترونیکی و روش کنترل مشابه برای گرفتن تصاویر دیجیتال” نام گذاری شده است. البته  تصاویر ارائه شده نشان می دهد که ممکن است، این فناوری محدود به دستگاه هایی با مکانیزم اسلاید باشد و قابلیت فراگیری را نداشته باشد.

عکس های ثبت شده حاکی از آن است

عکس های ثبت شده یک گوشی را به ما نمایش میدهد که شبیه به مدل های قبلی بلک بری میباشد و که دارای نمایشگر تمام صفحه است. در پایین این نمایشگر یک دکمه ای لمسی موجود است که قابلیت آن را دارد که به سمت بیرون کشیده شود، و یک صفحه کلید را به نمایش در آورد. در واقع این صفحه کلید در زیر اسپیکر جلویی این دستگاه قرار دارد که در پایین نمایشگر و درطول آن کشیده شده است. برخلاف مدل پریو که دوربین آن در پشت صفحه کلید آن قرار گرفته است. دراین مدل دوربین در بخش نمایشگر قرار گرفته است.

دوربین کمکی

بنظر میرسد در کنار این دوربین یک لنز دیگری نیز قرار دارد که به عنوان کمکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بر اساس توضیحات ارائه شده توسط سازمان ثبت اختراع این لنز کمکی که در کنار دوربین اصلی قرار دارد، ممکن برای این منظور طراحی شده باشد تا به دوربین دیجیتال در ارائه ی قابلیت های جدیدتر و مناسب تر کمک کند. مثلا ممکن است این لنز انواعی داشته باشد؛ ازجمله اینکه برای ایجاد زوم  و یا اینکه زاویه دید را گسترش دهد ویا بعنوان لنز ماکروو به کار رفته باشد. فقط لنزهای مختلف یک دوربین دی-اس-ال-ار را تصور کنید اما در مقیاس بسیار کوچکتر.با این حال، در این مورد، شما به احتمال زیاد با همین یک نوع لنز بسیاری از کارهایتان راه می افتد.

نحوه عملکرد دوربین کمکی

برای اینکه شما بتوانید از قابلیت های و امکانات لنز کمکی استفاده کنید لازم است تا کشوی گوشی را پایین بیاورید. همچنین شما برای اینکه تصاویر معمولی بگیرید گوشی را به سمت بالا باز میکنید. شما در پشت قاب این دستکاه میتوانید در کنار دوربین دوگانه آن یک فلش LED  نیز مشاهده کنید. برای اینکه این فلش LED در هنگام بالا آمدن با و پایین رفتن با مشکل روبرو نشود شما یک حفره بسیار کوچک را روی قاب میبنید تا این فلش در آن قرار بگیرد. در واقع این مدل هم مانند مدل های قبلی دارای دو فلش میباشد که همین امر نیازمند وجود دو حفره بر روی قاب آن هستند.

حق ثبت اختراع با نام UNI

به غیر از ثبت اختراع، TCL که یکی از طرفداران فعلی نام تجاری BlackBerry است نیز به عنوان علامت تجاری Uni ثبت نام کرده است. سال گذشته، TCL قبل از MWC کلمه “KEYone” را علامت گذاری کرد، و به نام دستگاهی که در ابتدا به عنوان بلکبری مرکی نام گرفته بود،آن را ثبت کرد. گفته شده است که شرکت بلک بری قصد انتشار دوگوشی جدید را در سال جاری دارد.که گفته میشود هر دوی این گوشی ها به کیبورد های تاشو( کورتی ) مجهز هستند. اما هنوز اطلاعاتی درمورد شکل ظاهری و طراحی آن ها به دست نیامده است. 

دیجی دو

فروشگاه اینترنتی دیجی دو یکی از بهترین فروشگاه های عرضه کالاهای به روز دیجیتالی با نازلترین قیمت و ضمانت اصل بودن کالا

ما آمده ایم تا شما ار با دنیای تکنولوژی پیوند دهیم

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار