اندروید ۱۰ ؛ آخرین نسخه اندروید منتشر شده توسط گوگل چه ویژگی هایی دارد؟

ba9ba6c5df584819805c4370fe23c268
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اولین نسخه اندروید ۱۰ (بتا) در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۱۹ در گوشی های گوگل پیکسل و نسخه نهایی اندروید ۱۰ در تاریخ سوم سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر شد. قطعا با انتشار نسخه جدید اندروید ۱۰ بسیاری از کاربران اندرویدی مشتاق هستند تا بدانند آیا این به روزرسانی ارزش آن را دارد تا نرم سیستم عامل گوشی خود را به آن به روز کنند و یا اصلا نسخه جدید چه ویژگی های جدید و هیجان انگیز ظاهری و کاربردی را به همراه دارد. به نظر می رسد اندروید ۱۰ بیشتر از اینکه جنبه نمایشی و بصری داشته باشد، جنبه کاربردی تری دارد. گوگل برای نخستین بار نسخه جدید اندروید را به صورت نسخه بتا در گوشی های گوگل پیکسل سری جدید خود به کار برد و برای اولین بار در آن عملکرد اندروید ۱۰ را مورد سنجش قرار داد. هرچند وقتی برای اولین بار نرم افزار را نصب می کنید، بعید به نظر می رسد تفاوت های عمده ای را در آن متوجه شوید. ظاهر صفحه اصلی تغییر نکرده است، ظاهر پیش فرض منوی برنامه ها هم تقریباً متفاوت از گذشته نیست، اما برخی تغییرات در زبانه اعلان ها وجود دارد. برخی ممکن است در ابتدا از آن نا امید شوند اما این پایان کار نیست. در ادامه به تغییرات اساسی و بزرگ این نسخه جدید اندروید می پردازیم پس تا انتها همراه باشید.

اندروید 10

اضافه شدن تم تاریک به همراه اندروید ۱۰

اگر می خواهید از واضح ترین و برجسته ترین پیشرفت ظاهری اندروید ۱۰ اطلاع داشته باشید باید بگوییم اضافه شدن تم تاریک یکی از مهم ترین این ویژگی ها است. زمانی که اپل تم تاریک را به گوشی های آیفونش با آخرین نسخه سیستم عاملش اضافه کرد، بسیاری از کاربران اندرویدی هم خواستار آن بودند تا در گوشی های اندرویدی خود هم این ویژگی ظاهری جذاب را داشته باشند. قطعا تغییر ظاهری هیجان انگیزی است، منو های سفید سیاه می شوند و یک تنوع دوست داشتنی را در تلفن اندوریدی برایتان به همراه خواهد داشت.

اندروید 10

قابلیت رونویسی زنده

از ویژگی هایی که بسیاری از مردم به آن احتیاج ندارند، اما به نظر ما کاملاً مورد نیاز و هیجان انگیز است. این قابلیت کاربردی قطعا می تواند برای برخی کاربران که از آن استفاده می کنند، بسیار جالب تر و چشمگیر تر باشد. این رونوشت زنده به صورت نیمه مخفی در منوی دسترسی ها در بخش تنظیمات قرار دارد. هنگامی که این قابلیت روشن باشد، یک نماد کوچک از یک شخص در نوار کلید نرم افزار ظاهر می شود، روی رونوشت زنده ضربه بزنید تا آغاز به کار کند و شروع به ثبت رونوشت از سخنرانی کند. این قابلیت
می تواند انواع صدای موزیک و صداهای محیطی را تشخیص داده و فیلتر کند. سرعت رونویسی آن بسیار چشمگیر است وعلاوه بر آن به شنونده هایی که سخت می شنوند هم اجازه می دهد تا از آن به عنوان یک ابزار مکالمه استفاده کنند. همچنین اگر بخواهید می توانید ابعاد فونت را به دلخواه خودتان تنظیم کنید.

اشتراک گذاری منو

گوگل همچنین منوی اشتراک گذاری را تغییر داده است. این همان چیزی است که وقتی می خواهید یک لینک یا یک عکس را به اشتراک بگذارید برایتان کاربرد دارد.

حالت تمرکز در اندروید ۱۰

اندروید ۱۰ شامل یک ویژگی جدید دیجیتالی به نام حالت تمرکزی  Focus Modeاست. با این حال، این قابلیت در نسخه نرم افزاری موجود در Pixel 3A XL در دسترس نیست، این ویژگی به شما امکان می دهد هنگام فعال کردن Focus Mode ، برنامه های خاصی را برای مسدود کردن علامت گذاری کنید.

اندروید 10

اشتراک وای فای از طریق QR

نسخه اندروید ۱۰ راهی برای به اشتراک گذاشتن شبکه وای فای با سایر کاربران Android نیز از طریق کد QR اضافه می کند. با این کار دیگر نیازی به تایپ کردن رمز عبور در دستگاه دیگر نیست.

چه گوشی هایی می توانند از اندروید ۱۰ برخوردار شوند؟

از جمله گوشی های سامسونگی که قابلیت ارتقا به اندروید ۱۰ را دارا هستند. باید به گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۹ پلاس، گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس اشاره کرد. هرچند هنوز قابلیت ارتقا به اندروید ۱۰ در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس و نوت ۸ قطعی نیست اما به احتمال زیاد امکان ارتقا در این گوشی ها هم فراهم خواهد شد.
در گوشی های گوگل تمام گوشی های پیکسل شامل این به روزرسانی خواهند شد.
گوشی های وان پلاس ۵ و ۵ تی، ۶ و ۶ تی، ۷ و ۷ پرو این به روزرسانی را دریافت می کنند.

سایر گوشی ها هم به مرور امکان به روزرسانی و عدم امکان به روزرسانی در نسخه های مختلف آن ها مشخص خواهد شد.

اندروید 10

نتیجه نهایی در مورد اندروید ۱۰

اندروید ۱۰ شاید مهم ترین به روزرسانی اندروید نباشد. اگر به دنبال یافتن تغییرات نیستید، بعید به نظر می رسید که بسیاری از آنها را متوجه شوید. باید گفت مهم ترین تغییری که کاربران از استقبال کرده و متوجه آن خواهند بود تم تاریک در این نسخه استو  برخی از مهم ترین ویژگی های اندروید ۱۰ در گوشی های معمولی مشخص نیستند و مهم ترین تغییرات را باید در گوشی های تاشو که به زودی عرضه خواهند شد جست و جو کرد.

اندروید 10

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار