شیائومی مچ بند Mi Band 5 را معرفی کرد

0ac4594b2b728aab4f6a8ce342294ba9
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شیائومی مچ بند Mi Band 5 را معرفی کرد

کالای دیجیتال تنها گوشی های هوشمند نیستند. در حال حاضر برند های معتبری مانند آیفون، سامسونگ و برند های دیگر به ساخت و تولید انواع ساعت و گجت های پوشیدنی پرداخته اند که توانسته کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

شرکت شیائومی که اکنون به عنوان رقیب قدرتمند در عرضه گوشی های مقرون به صرفه شناخته می شود با تولید مچ بندهای هوشمند خود گامی اثر بخش در این زمینه برداشته است. تا پیش از این شاهد ساخت ساعت های دیجیتالی از کمپانی هایی مانند آیفون و سامسونگ بودیم، اما این انحصار طلبی با ورود برند شیائومی شکسته شد و همانطور که گوشی های این برند به لحاظ قیمت رضایتمندی بسیاری را به همراه داشته در خصوص مچ بند های هوشمند نیز با ارائه کاربرد های فراوان در پوشش قیمت ناچیز توانسته دیگر  برند های معتبر را در این زمینه به چالش هیجان انگیزی دعوت کند. در واقع می توان انتظار داشت که این کمپانی قصد شکست رقیبان خود در این زمینه را داشته باشد.

Mi Band 5 مچ بند تازه نفس این شرکت چینی است که به عنوان ردیاب سلامتی شناخته می شود. کمپانی شیائومی یک میلیون از مدل پیشین این مچ بند یعنی  Mi Band 4 را تنها در یک هفته به فروش رساند و این خود به معنای تصاحب بازار تولید این محصول خواهد بود.

blank

Mi Band 5 از شایعه تا واقعیت

هنوز از وجود این گجت هوشمند مطمئن نبودیم که Huami در مراسمی خبر از وجود قطعی این مچ بند داد. مدیر عامل این شرکت که با شرکت شیائومی همکاری های گسترده داشته است در پاسخ به پرسش احتمال مستمر بودن این همکاری، پاسخ داد که به دنبال گسترش و توسعه آن هستند.

آنچه در گمانه زنی های ابتدایی پیداست، اضافه شدن قابلیت GPS در مدل ۵ این مچ بند ها است. این کمبود در مچ بندهای پیشین شیائومی به شدت حس می شد. با وجود این حدسیات به نظر می رسد که این مدل از گجت هوشمند باید نسبت به مدل های گذشته دارای قابلیت های بیشتری باشد.

تغییرات Mi Band 5

قطعا آنچه لازمه تولید محصول جدید از این نوع گجت های هوشمند است، ارتقا و توسعه کاربرد محصول جدید نسبت به محصولات پیشین است. بنابراین این انتظار می رود که در این محصول نیز شاهد تغییرات اساسی به نسبت مدل گذشته باشیم. آنچه از گزارش ها حاکیست دو تغییر مهم در Mi Band 5 به نسبت Mi Band 4 ایجاد شده است.

یکی از این تغییرات افزایش سایز نمایشگر از ۰.۹۵ به ۱.۲ است و دیگری تغییر محسوس در بکارگیری فناوری ساخت صفحه نمایشگر است که امکان کار در نور خورشید را برای کاربران فراهم می آورد.

نکته دیگری که در ساخت این مچ بند هوشمند وجود دارد امکان بهره مندی از قابلیت NFC ( پرداخت های بدون تماس ) است. البته که این امکان در محصولات قبلی وجود داشت، اما تفاوت در این جاست که در مدل حال حاضر این قابلیت تنها برای کشور چین نخواهد بود و مشخصه جهانی خواهد داشت.

blank

هوشمندی در Mi Band 5

قابلیت هوشمندی در ثبت شروع فعالیت های ورزشی یکی از ویژگی هایی است که کاربران ورزشکار از یک گجت هوشمند انتظار دارند. بنابراین پیش بینی می شود که Mi Band 5 برای بهترین شدن در زمینه مچ بند های هوشمند به این قابلیت نیز دسترسی پیدا کرده باشد. علاوه بر این تشخیص مراحل خواب کاربر از دیگر امکانات هیجان انگیز در یک مچ بند هوشمند به شمار می آید که رقبای شیائومی به این سیستم مجهز هستند، بنابراین در صورت وجود چنین قابلیتی می توان گفت این مچ بند در نوع خود بهترین خواهد بود.

چندین برنامه فعال

تا قبل از این بسیاری از کاربران از مدل های دیگر مچ بند ها، به علت عدم نمایش چند فعالیت کاربر بر روی صفحه نمایشگر شکایت داشتند. در Mi Band 4 این امکان برای کاربران وجود نداشت و در واقع آن ها در صورت فعال کردن یک برنامه امکان بهره مندی از دیگر قابلیت های این مچ بند را نداشتند. بنابراین انتظار می رود که مچ بند Mi Band 5 درای چنین قابلیتی نیز باشد.

جمع بندی پایانی 

همانطور که می دانید برند شیائومی در کنار گوشی های پر فروش خود سالانه از دیگر محصولات جانبی و هوشمند نیز رو نمایی می کند که یکی از آن ها مچ بند های هوشمند این کمپانی است. آنچه از گزارش ها پیداست این نسخه از مچ بند های شیائومی در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۰ با تخمین قیمت ۲۶ دلار در دسترس خواهد بود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار