شرکت شیائومی ویژگی های اصلی Redmi 6 و Redmi 6A را حذف میکند

6a941af0d92923af1cd7eb5e6abcbbd0
زمان مطالعه: 4 دقیقه

دیجی دو- شرکت شیائومی کمی قبل تر از دو گوشی میان رده خود رونمایی کرد و حالا خبر های از حذف ویژگی های کلیدی این شرکت از این دستگاه ها به گوشی میرسد که موضوع مقاله زیر است.

#gallery-1{margin:auto;}
#gallery-1 .gallery-item{float:right;margin-top:10px;text-align:center;width:50%;}
#gallery-1 img{border:2px solid #cfcfcf;}
#gallery-1 .gallery-caption{margin-left:0;}

حذف یار قدیمی دستگاه های شیائومی

شرکت شیادئومی تصمیم گرفته است که ویژگی های کلیدی را از گوشی های پایین رده خودش با نام های  Redmi 6A و Redmi 6 حذف کند. اگر شما یگی از کاربران گوشی های شیاپومی باشید حتما میدانید که مادون قرمز یکی از ویژگی هایی است که در تمام گوشی های شیائومی تا به الان حضور داشته است. این قطعه کوچک بسیار مفید است و به کاربران این امکان را میدهد که وسایل الکترکی منزل خود را با آن کنترل کنند.

با این حال با کمال تاسف شرکت شیائومی تصمیم گرفته است این قطعه را از دو گوشی فوق حذف کند. ما ابتدا فکر میکردیم که شرکت شیائومی مادون قرمز را از گوشی Redmi 6 برداشته است و این موضوع را از عکسی که در سایت ITHome منتشر کرده بود فهمیدیم و بعد برای اینکه این موضوع را تصویق کنیم به سایت رسمی این شرکت رفتیم و در آنجا متوجه شدیم که این قطعه نه تنها از گوشی Redmi 6 بلکه از جفت دیگر آن Redmi 6A نیز حذف شذه است.

برند شیائومی برگرفته از ویژگی مادون قرمز بود

جای تاسف است که شرکت شیائومی از گوشی های خودش یک ویژگی را حذف کرده است که در واقع مرتبط با نام تجاری این شرکت میباشد،ما نمیدانیم که این حذف ویژگی ها قرار است برای کدام  یک از دستگاه های دیگر در آینده اتفاق بیفتد؟ و یا اینکهآیا فقط گوشی های Redmi 6A و Redmi 6 تنها قربانیان این ماجرا خواهند بود؟ باید ببنیم در آینده چه اتفاثی رخ خواهد داد؟ اگر این ویژگی برای شما خیلی حیاتی است و شما بدون این ویژگی نمیتوانید زندگی کنید پس بهتر است این دو مدل جدید شیائومی را نادیده بگیرید و به دنبال مدل های قدیمی آن برای خرید بگیردید.

مشخصات فنی Redmi 6

گوشی Redmi 6 شیائومی از صفحه‌نمایش ۵.۴۵ اینچی HD+ بهره می‌گیرد؛ نوع پنل نمایشگر، IPS LCD است و نسبت ابعاد صفحه‌نمایش نیز ۲ به ۱ اعلام شده است. پردازنده Helio P22 مدیاتک که با فرآیند ساخت ۱۲ نانومتری توسعه یافته است، قلب تپنده این مدل عنوان شده؛ این تراشه شامل هشت هسته پردازشی ۲ گیگاهرتزی است. همچنین یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، انرژی موردنیاز برای نمایشگر و پردازنده قدرت‌مند Redmi 6 را تأمین می‌کند. لازم به‌ذکر است که در نسل قبل، از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده شده بود اما با توجه به اینکه Redmi 6 به پردازنده‌ای کم‌مصرف‌تر مجهز شده است، انتظار می‌رود که شارژدهی‌ قابل مقایسه با گوشی Redmi 5 داشته باشد. این دستگاه همچنین دارای یک حسگر اثر انگشت، دوربین دوگانه پشتی و قفل صورت است.

شرکت شیائومی این دستگاه را در دو مدل سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه یا چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه عرضه خواهد کرد؛ هر دو دستگاه این قابلیت را دارند که  فضای ذخیره‌سازی آن ها را با استفاده از کارت حافظه Micro SD افزایش دهید.

دوربین ها  و قفل چهره

بر روی پنل پشتی گوشی Redmi 6 دوربین دوگانه نصب شده است که دارای دو سنسور ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی است و نیز در قسمت جلویی عکس های سلفی به وسیله یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ثبت میشوند. یکی از مهم ترین قابلیت های به کار رفته در این دستگاه سیستم تشخیص چهره است که شرکت شیائومی آن را به کمک هوش مصنوعی پیاده سازی کرده است تا به محض اینگه گوشی خود را در دست میگیرید و صفحه نمایش آن را روشن میکنید فوری چهره شما را تخشیص دهد و قفل آن را برایتان باز کند. علاوه بر این یک حسگر ااثر انگشت نیز بر روی پنل پشتی تعبیه شده است. تا اگر آن را ترجیح میدهید از آن استفاده کنید.

از سوی دیگر گوشی Redmi 6A تنها دارای یک دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی است و خبری از دوربین دوگانه نیست، در کنار این دوربین یک فلاش LED تعبیه شده است تا در محیط های کم نور شما را همراهی کند. دوربین سلفی به کار رفته در Redmi 6A درواقع مانند مدل دیگر آن ۵ مگاپیکسلی است و نیز از هوش مصنوعی پشتیبانی میکند و از آنجایی که این دستگاه فاقد حسگر اثر انگشت است،‌قفل را برای شما با احراز هویت چهره شما باز خواهد کرد.

#gallery-2{margin:auto;}
#gallery-2 .gallery-item{float:right;margin-top:10px;text-align:center;width:50%;}
#gallery-2 img{border:2px solid #cfcfcf;}
#gallery-2 .gallery-caption{margin-left:0;}

مشخصات فنی Redmi 6A

از سوی دیگر دستگاه Redmi 6A به همراه تراشه Helio A22 مدیاتک که از فرآیند ساخت ۱۲ نانومتری مانند Helio P22 برخوردار است خواهد آمد، با این تفات که این دستگاه از چهار هسته پردازشی استفاده می‌کند،که وظیفه پردازش‌های نرم‌افزاری لازم را برعهده دارند؛ باید اشاره کرد که حداکثر فرکانس هسته‌های پردازشی به ۲.۰ گیگاهرتز خواهد رسید. علاه بر اینها این دستگاه به همراه یک رم ۲ گیگی و ۱۶ گیگ حافظه داخلی می آید که شما قادر خواهید بود آن را با استفاده از میکرو اس دی ارتقا دهید.

قیت گذاری و زمان عرضه

اول از همه گوشی Redmi 6A که مدل پایین تز از Redmi 6 است،۵۹۹ یوآن یا به عبارتی ۹۵ دلار قیمت گذاری شده است.  برای مدل Redmi 6 همانطور که گفتیم ذر دو نسخه عرضه خواهد شد که مدل ۳ گیگ رم آن ۱۲۵ دلار و مدل ۴ گیگ رم آن ۱۵۵ دلار قیمت گذاری شده اند. با توجه به اطلاعات موجود هر دو دستگاه در ۱۵  ژوئیه سال جاری و در چین عرضه خواهند شد. با این حال هنوز نمیدانیم که این گوشی ها چه زمانی در خارج از چین در دسترس خواهند بود؟

شیائومی

فروشگاه دیجی دو در تلاش است تا همیشه بهترین های این برند چینی را برای شما عرضه کند

شما میتوانید از طریق همین لینک به گوشی های شیائومی دسترسی پیدا کند

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار