مقایسه گوشی‌های گلکسی s22 و mi 11 xiaomi

3db5c5203eef86e1c3d6777c257c2e97
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بحث انتخاب میان برندهای مختلف همیشه داغ است خصوصا اگر نگاهی به برندهای مطرح بیندازیم. سامسونگ و شیائومی دو کمپانی مطرح در زمینه عرضه گوشی‌های هوشمند هستند. به‌احتمال زیاد شما هم هنگام خرید گوشی هوشمند خود به بررسی هر دو برند پرداخته‌اید و مزایا و معایب هرکدام از این گوشی‌ها را بررسی کرده‌اید. رقابت میان آنها در تمام گوشی‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار در جریان است و در اینجا گلکسی s22 به‌عنوان نماینده‌ای از سامسونگ و xiaomi mi 11 به‌عنوان نماینده شیائومی در مقابل هم قرار گرفته‌اند. در این مقاله به بررسی جزئیات هرکدام از آنها می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

کیفیت ساخت و طراحی

معمولا نگاه اولیه به گوشی تاثیر زیادی در انتخاب آن دارد و همه ما ترجیح می‌دهیم یک گوشی هوشمند مطابق باسلیقه خود انتخاب کنیم و از دیدن آن لذت ببریم. سامسونگ و شیائومی از لحاظ ظاهری هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند و هرکدام می‌توانند طرف‌دار مخصوص خود را داشته باشند. البته هنوز مدت زیادی از عرضه گلکسی s22 نمی‌گذرد و یک گوشی جدید محسوب می‌شود، اما در مقابل xiaomi mi 11 را داریم که اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه شده است.

جنس بدنه این گوشی‌ها با هم تفاوتی ندارد و هر دو از جنس شیشه با فریم آلومینیومی هستند. تفاوت آنها اینجاست که محافظ گوشی سامسونگ برای نمایشگر و پنل پشتی گوریلاگلس Victus+ است اما شیائومی در نمایشگر از گوریلاگلس Victus و در پنل پشتی از گوریلاگلس ۵ استفاده می‌کند. گلکسی اس ۲۲ گوریلاگلس مقاوم‌تری دارد و همچنین دارای گواهی IP68  برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار است که می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری دوام بیاورد. شاید باتوجه‌به اینکه اس ۲۲ گوشی جدیدتری است، این موارد توجیه‌پذیر باشد.

اگر گوشی‌های جمع‌وجور را ترجیح می‌دهد حتما سامسونگ را انتخاب کنید؛ این گوشی با وزن ۱۶۷ گرم و ابعاد ۷.۶*۷۰.۶*۱۴۶ میلی‌متر نسبت به شیائومی که وزن ۱۹۶ گرمی و ابعاد ۸.۱*۷۴.۶*۱۶۴.۳ میلی‌متری دارد، برای شما مناسب‌تر است.

گلکسی s22 و xiaomi mi 11

گلکسی s22 و xiaomi mi 11

نمایشگر گلکسی s22 بهتره یا xiaomi mi 11

تفاوت اندازه این گوشی‌ها در سایز نمایشگر آنها هم تاثیر داشته به این صورت که پنل ۶.۱ اینچی سامسونگ حدود ۸۷.۴% را به نمایشگر اختصاص داده و در مقابل پنل ۶.۸۱ اینچی شیائومی که کمی بزرگ‌تر است، حدود ۹۱.۴% را در اختیار نمایشگر قرار داده است. وزن بیشتر شیائومی می ۱۱ هم ناشی از همین موضوع است اما باید در نظر داشته باشید که در این گوشی حاشیه تصویر کمتر است و شما می‌توانید تصاویر را بزرگ‌تر ببینید.

سایر مشخصات نمایشگر سامسونگ

این نمایشگر از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسل بوده که دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. همچنین واحد روشنایی ۱۳۰۰ نیتس با تراکم پیکسلی ۴۲۵ دارد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به پشتیبانی از HDR10+ و صفحه‌نمایش همیشه روشن اشاره کنیم.

نمایشگر شیائومی

شیائومی از نمایشگر AMOLED با رزولوشن ۳۲۰۰*۱۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. واحد روشنایی این نمایشگر ۱۵۰۰ نیتس است و تراکم پیکسلی ۵۱۵ دارد. نکته دیگر پشتیبانی از HDR10+ است.

در نمایشگر گوشی‌های گلکسی s22 و xiaomi mi 11 ویژگی‌های خوبی را مشاهده می‌کنیم که می‌توانند تصاویر را با وضوح و شفافیت خوب در معرض دید شما قرار بدهند. اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید شیائومی می‌تواند تا حدی امتیاز بهتری بگیرد. پس اگر اهل فیلم دیدن هستید و یا نمایشگر باکیفیت برای شما اهمیت دارد از گوشی شیائومی mi 11 غافل نشوید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار Galaxy s22 و شیائومی mi 11

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ از دو نوع تراشه مختلف استفاده می‌کند، Exynos ۲۲۰۰ تراشه‌ای است که در اروپا از آن استفاده می‌شود و در سایر کشورها اس ۲۲ با Snapdragon 8 نسل ۱ عرضه می‌شود. تراشه اسنپدراگون به‌کاررفته در این گوشی که در کشور ما موجود است، با همراهی حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و پردازنده گرافیکی Adreno 730، یک پردازنده قوی را ساخته است. این پردازنده به‌راحتی از پس تمام کارهای مربوط به یک گوشی پرچم‌دار برمی‌آید و می‌توانید با خیال راحت از گوشی خود استفاده و با آن انواع بازی‌ها را تجربه کنید. این مجموعه سخت‌افزاری با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ مبتنی بر رابط کاربری One UI 4.1 عرضه می‌شود.

رقیب گلکسی s22 یعنی xiaomi mi 11 از تراشه Snapdragon 888 5G استفاده می‌کند که رم‌های مختلف ۸،۶ و ۱۲ گیگابایتی و حافظه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آن را همراهی می‌کنند. در کنار این مجموعه پردازنده گرافیکی Adreno 660 قرار دارد. سیستم عاملی که این گوشی از آن استفاده می‌کند، اندروید ۱۱ مبتنی بر رابط کاربری MIUI 12.5 است. مجموع این ویژگی‌ها از شیائومی می ۱۱ یک گوشی خوب ساخته است خصوصا ظرفیت رم ۱۲ گیگابایتی که دارد موجب می‌شود این گوشی نسبت به سامسونگ برتری داشته باشد. اما همه چیز اینجا تمام نمی‌شود و نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که در مجموع پردازنده گلکسی اس ۲۲ از عملکرد بهتر و سرعت بالاتری بهره می‌برد و امتیاز بیشتری را نصیب خود می‌کند.

مقایسه دوربین‌ها

در اینجا به مقایسه دوربین این گوشی‌ها می‌پردازیم و هرکدام را به تفکیک بررسی می‌کنیم.

مشخصات دوربین گلکسی s22

دوربین سه‌گانه شامل:

  • اصلی: ۵۰ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/1.8، دارای لرزش‌گیر اپتیکال
  • تله فوتو: ۱۰ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/2.4، دارای لرزش‌گیر اپتیکال و زوم ۳ برابری اپتیکال
  • اولتراواید:۱۲ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/2.2، دارای زاویه دید ۱۲۰ درجه، دارای لرزش‌گیر پیشرفته ویدئو
  • سلفی: ۱۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2
  • سایر ویژگی‌های دوربین: فلش LED، auto-HDR، panorama
  • فیلم‌برداری با پشتیبانی از قابلیت HDR10+، باکیفیت ۸K@24fps، ۴K@30/60fp
  • ۱۰۸۰p@30/60/240fps، ۷۲۰p@960fps
  • سایر ویژگی‌های سلفی: Auto-HDR ، فیلم‌برداری باکیفیت ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@30fps
دوربین گوشی‌های گلکسی s22 و xiaomi mi 11

دوربین گوشی‌های گلکسی s22 و xiaomi mi 11

مشخصات دوربین xiaomi mi 11

دوربین سه‌گانه این گوشی دارای لنزهای مختلفی است که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم.

  • اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/1.9، دارای لرزش‌گیر اپتیکال
  • اولتراواید:۱۳ مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/2.4، زاویه دید ۱۲۳ درجه
  • ماکرو: ۵ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4
  • سلفی:۲۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2
  • سایر ویژگی‌های دوربین: دارای Dual-LED dual-ton، پشتیبانی از HDR و panorama
  • فیلم‌برداری باکیفیت ۸K@24/30fps، ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@30/60/120/240/480fps
  • سایر قابلیت‌های سلفی: پشتیبانی از HDR و panorama، فیلم‌برداری باکیفیت ۱۰۸۰p@30fps، ۷۲۰p@120fps

همان‌طور که مشاهده می‌کنید هر دوگوشی دارای دوربین‌هایی باکیفیت هستند که می‌توانید از طریق آن تصاویر خود را به زیبایی ثبت کنید. نکته قابل‌توجه این است که کم بودن عدد مگاپیکسل در گلکسی اس ۲۲ به معنی کیفیت پایین آن نیست و سامسونگ با این کار خود را از قیدوبند اعداد آزاد کرده است و در عمل کیفیت برتر خود را ثابت می‌کند.

باتری گوشی گلکسی اس ۲۲ بهتره یا شیائومی می ۱۱

بهتر است همین اول برنده بودن شیائومی را در این بخش اعلام کنیم که در ادامه به علت آن پی خواهید برد.

سامسونگ گلکسی s22 دارای یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپری است که از فست‌شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین دارای شارژ سریع بیسیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس بیسیم ۴.۵ واتی است.

در مقابل سامسونگ، گوشی شیائومی قرار دارد. باتری لیتیوم پلیمری گوشی شیائومی دارای ظرفیت ۴۶۰۰ میلی‌آمپری است که با فست‌شارژ ۵۵ وات در مدت ۴۵ دقیقه گوشی شما را ۱۰۰% شارژ می‌کند. شیائومی می ۱۱ همچنین از فست‌شارژ ۵۰ واتی بیسیم نیز پشتیبانی می‌کند که در مدت ۵۳ دقیقه می‌تواند گوشی را شارژ کند. شارژ معکوس بیسیم ۱۰ واتی هم ویژگی دیگر این گوشی است.

شیائومیmi 11

شیائومیmi 11

سایر ویژگی‌ها

از دیگر ویژگی‌های هر دو گوشی می‌توانیم به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایشگر، سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت و قطب‌نما اشاره کنیم. البته گوشی سامسونگ علاوه بر اینها یک سنسور فشارسنج هم دارد. لازم به ذکر است که هیچ‌کدام از این گوشی‌ها جک ۳.۵ میلی‌متری صدا ندارند.

جمع‌بندی نهایی

در آخر نوبت به انتخاب می‌رسد که شاید تصور کنید موضوع سختی است اما فقط باید به نیازهای خود توجه کنید. اگر اهل فیلم هستید و نمایشگر خوب برای شما در اولویت است و همچنین گوشی می‌خواهید که زود شارژ شود و خیالتان از بابت شارژ آن راحت باشد، بهتر است به خرید xiaomi mi 11 فکر کنید. در مقابل گوشی سامسونگ گلکسی s22 را داریم که با پردازنده قوی خود می‌تواند با سرعت بالا به دستورات شما عمل کند. همچنین با دوربین فوق‌العاده خود تصاویری عالی برای شما ثبت کند. ممنون که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید امیدواریم که با نوشتن این مطلب به شما در انتخاب گوشی برتر کمک کرده باشیم.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار