سامسونگ نمی‌تواند مدت‌ طولانی‌تری حاکم بازار تجهیزات نیمه‌هادی باشد

8ef73fb177c72bfe23cb4e213e013d46
زمان مطالعه: 1 دقیقه

قبل از اینکه کمپانی سامسونگ بخواهد سردمدار بی‌چون‌ و چرای بازار پرسود تجهیزات نیمه هادی باشد این کمپانی اینتل بود که در این بازار قدرت را در دست داشت تا جایی که در سال ۲۰۱۷ جایگاه خود را در این بازار از دست داد و سامسونگ نیز بلافاصله آن را تصاحب کرد و بر سکان قدرت در این بازار نشست. اما زمین گرد است! چراکه کمپانی سامسونگ نیز در حال از دست دادن قدرت در این بازار و واگذار کردن جایگاه خود به یک کمپانی دیگر است.

اما دلیل اینکه کمپانی گوشی سامسونگ نیز در حال واگذارکردن جایگاه قدرتمند  خود در بازار تجهیزات نیمه هادی به کمپانی دیگری است چیست؟ موسسه گارتنر اعلام کرده است که درآمد کلی بازار جهانی تجهیزات نیمه‌هادی در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ از رشد ۱۲.۵ درصدی برخوردار بوده است به‌گونه‌ای که به مبلغ ۴۷۴.۶ میلیارد دلار رسیده است شاید این رقم در نگاه اول خوب باشد اما یک سال قبل،‌ بازار تجهیزات نیمه‌هادی رشدی ۲۱.۹ درصدی تجربه کرده بود. دلیل این افت نرخ رشد بازار تجهیزات حافظه است.

از طرفی این احتمال وجود دارد که کمپانی اینتل جایگاه خود را از سامسونگ پس بگیرد چراکه تنها به ۱درصد افزایش سود برای تصاحب این جایگاه نیاز دارد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار