رونمایی از ‌گجت‌های روز دنیا در نمایشگاه CES 2020

8253981a5bd6c5f2925f18aae6409110
زمان مطالعه: 6 دقیقه

تصور کنید وارد مکانی شلوغ می‌شوید، پر از تلفن‌های همراه هوشمند جدید، تلویزیون‌های جدید و تخته موج‌سواری که پرواز می‌کند. حتما برایتان این سوال پیش می‌آید که اینجا کجاست؟ تکه‌ای از آینده؟ اینجا جایی نیست جز نمایشگاه CES 2020 ؛ محلی برای نمایش برترین گجت‌های روز دنیا!

رونمایی از گجت‌های روز دنیا

در کنار کنفرانس‌های تخصصی، شعارهای بی‌معنی و فرافکنانه و رویدادهای مطبوعاتی، این نمایشگاه پر از گجت‌های عجیب و غریبی است که انتظار ورود به مارکت تکنولوژی را می‌کشند. در ادامه به معرفی برخی از گجت‌های روز دنیا که از امروز تا ۱۰ ژانویه در این نمایشگاه به نمایش درخواهند آمد، پرداخته‌ایم.

تخته موج‌سواری پرنده Waydoo

گجت‌های روز دنیا

وقتی می‌توانید بر فراز آب‌ها به پرواز درآیید، چه لزومی دارد هر روز به باشگاه بروید؟ این تخته شنای پرنده که ترکیبی از یک تخته موج سواری، سیستم محرکه‌ای قوی و پروانه‌ای در زیر آب است، با نام «وایدو پرنده – Waydoo Flyer» و با قیمت ۶ هزار و ۴۹۵ دلار در آمریکا و ۴ هزار ۹۶۴ یورو در انگلستان به بازار آمده است.

این دستگاه دارای یک کنترلر دستی بی‌سیم بلوتوث جهت فرمان و امکان تغییر دنده بین ۵ سرعت مختلف (حداکثر تا ۲۸ مایل در ساعت) است. وایدو پرنده با بهره بردن از بدنه‌ای از جنس فیبر کردن و باتری ۶ هزار واتی، با هر بار شارژدهی در حدود ۷۵ دقیقه به پرواز درخواهد آمد.

Caremitou؛ خانه بهداشت الکترونیکی برای گربه‌ها

گجت‌های روز دنیا

گربه شما در حال چاق شدن است، از رفتن به دامپزشک متنفر است و از جمع کردن فضولات ریز و درشت آن جهت ارائه برای تجزیه و تحلیل خسته شده‌اید؟ (صاحبان گربه می‌دانند دقیقا منظور ما چیست!) پس حتما از Caremitou، یکی از بهترین گجت‌های روز دنیا و بستر الکترونیکی ساخت کشور فرانسه که وظیفه ثبت اطلاعات مربوط به آمار رفت‌وبرگشت به درون این دستگاه و همچنین نمونه‌برداری از ادرار گربه را بر عهده دارد، غافل نشوید. البته، بخش اعظم این کار توسط بلوتوث و یک اپلیکیشن هوشمند انجام می‌گیرد اما این ویژگی دوم این دستگاه است که آن را منحصر به‌فرد می‌سازد.

این دستگاه دارای دو جعبه بستر برای گربه شماست؛ یکی آبی و دیگری سبز. هنگامی که قصد دارید از گربه خود برای تجزیه و تحلیل توسط دامپزشک نمونه‌برداری کنید، کافیست بستر سبز را جدا کرده تا بخش آبی آن وظیفه نمونه‌برداری، تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی را انجام دهد تا قادر باشید وضعیت سلامت گربه خود را تحت نظر داشته باشید. شما همچنین این امکان را خواهید داشت تا گزارش‌ها را مستقیما برای دامپزشک شخصی گربه‌تان ارسال نمایید.

پریزهای برق هوشمند مخفی

blank

آیا زمان آن نرسیده که با ظهور تکنولوژی اینترنت اشیا و ورود آن به منازل عموم مردم، بساط پریزهای سنتی از در و دیوارها برچیده شود؟ شرکت مهندسی Italy Innovazioni عقیده دارد زمان آن فرا رسیده که پریزهای برق پس از ۱۲۰ سال افتضاح به نظر رسیدن، با استفاده از یکی از گجت‌های روز دنیا، از نظر ظاهری مورد اصلاح قرار گیرند.

Hide یک پریز است که بناست برای اولین بار در نمایشگاه CES 2020 رونمایی شود تا مطمدن شود سوکت‌ها و پریزها کمتر از گذشته زیبایی دکوراسیون داخلی را بر هم خواهند زد. برای رسیدن به این هدف، هر یک از پریزها باید مقداری در دیوار فرو روند. البته، از نظر زیبایی‌شناسی، چیزهای زیادی وجود دارند که می‌بایست از چشم دور باشند. این شرکت همچنین قصد دارد از اتوماسیون منزل خود که شامل امکانات هوشمندی از جمله دوربین‌های مداربسته جاسازی شده، افشانه خوش‌بو کننده، شارژر القایی تلفن همراه و دستیاران صوتی گوگل اسیستنت و الکسا می‌شود، رونمایی کند.

درام‌پدهای Redison Senstroke

گجت‌های روز دنیا

تصور اینکه کودکی پشت طبل بنشیند و سعی در نواختن آهنگی با آن کند؛ بسیار آزاردهنده است اما اگر همین کودکان تبدیل به درامرهای تراز اول دنیا شوند چه؟ برای رسیدن به این هدف، راه حلی وجود دارد؛ استفاده از یکی از گجت‌های روز دنیا.

Senstroke یک کیت درام مجازی با قابلیت اتصال به تلفن‌های همراه هوشمند است که با اتصال سنسورها به چند درام استیک کار می‌کند. این کیت در آمریکا ۱۶۵ دلار و در انگلستان در حدود ۱۳۳ بورو قیمت دارد. این گجت موسیقیایی مناسب تمرین درامرها، درامرهای در سفر و کسانی است که به شنیدن صدای درامز علاقه دارند. اگرچه برای جلوگیری از سر و صدای ایجاد شده به عایق صدا در اتاق خود نیاز دارید اما باید بدانید که این گجت کار خود را بسیار خوب انجام می‌دهد. علاوه بر تولید صدای درامز، اپلیکشن این نرم‌افزار کلیه کارهای نواخته شده توسط شما را با فرمت MIDI ضبط می‌کند تا بعدا بتوانید از آن‌ها در پروژه‌های آهنگسازی خود استفاده کنید.

سلفی هوایی AIR PIX

گجت‌های روز دنیا

پای به دهه‌ای نهاده‌ایم که استفاده از عصای سلفی دیگر در آن معنا و مفهومی ندارد. نوبت به پهپادهای سلفی رسیده است. AIR PIX که به تازگی جایزه‌ای در زمینه نوآوری دریافت کرده، در بازار آمریکا با قیمت ۱۰۰ دلار و در بازار اروپا با قیمت ۷۶ یورو قابل تهیه خواهد بود. این دستگاه کوچک ۵۲ گرمی که کوچکتر از آیفون X است، با استفاده از پروانه‌های پنکه‌ای توربو قابلیت بلند شدن تا ارتفاع ۲۰ متری را داراست؛ ارتفاعی که کار را برای یک اپلیکیشن عکسبرداری از راه دور آسان می‌کند.

عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین دارای وضوح ۱۲ مگاپیکسلی و فیلم‌برداری‌های آن با کیفیت ۱۰۸۰P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه خواهد بود. این دستگاه دارای ۵ برنامه پرواز از جمله پرواز دستی، پرواز خودکار، پرواز خودکار مستقل ۳۶۰ درجه، پرواز بدون برنامه و پرواز با قابلیت قفل شدن بر روی سوژه‌ای مشخص است.

با این حال، زمان استفاده از این دوربین پرنده با هر بار شارژ، چیزی در حدود ۶ دقیقه است. بنابراین، مدت‌زمان استفاده از آن خیلی زیاد نخواهد بود. لازم است بدانید، با خرید این دوربین سلفی پرنده، یک کیف حمل و یک حافظه ۸ گیگابایتی Micro SD دریافت خواهید کرد.

کلاه ایمنی هوشمند BH51M Neo

گجت‌های روز دنیا

جدیدترین پرچمدار کلاه‌های ایمنی مخصوص موتور و اسکوترسواران، کلاهی به نام BH51M Neo و محصول شرکت Livall است که در آمریکا با قیمت ۱۶۹ دلار و در انگلستان با قیمت ۱۲۹ یورو عرضه خواهد شد. این کلاه که نسخه جدید مدل BH51M است، جهت بهتر دیده شدن در شب‌هنگام، چراغ‌های LED اتوماتیکی را در جلو و عقب خود می‌بیند. این چراغ‌ها بسته به سرعت موتور یا اسکوتر، به صورت خودکار فعال می‌شوند. همچنین، با روشن شدن چراغ راهنمای موتور، علائم هشداردهنده آن بر روی کلاه نیز ظاهر خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های این کلاه ایمنی هوشمند می‌توان به هشدار تشخیص سقوط، ناوبری صوتی، بلندگوهای استریو، پاسخ دادن با یک اشاره، سیگنال‌های نشانگر، روشنایی هوشند، دزدگیر هوشمند، خاموش شدن خودکار، امکان تماس اضطراری، قابلیت مکالمه همانند دستگاه بی‌سیم و … اشاره کرد. این کلاه ایمنی در دو رنگ نوک‌مدادی و خاکستری ماسه‌ای به بازار خواهد آمد.

ساب‌ووفر پوشیدنی BassMe

گجت‌های روز دنیا

این روزها بازار گجت‌های پوشیدنی بسیار داغ است؛ از ساعت‌های هوشمند گرفته تا عینک‌های واقعیت افزوده و … اما آیا تا به حال به پوشیدن دستگاهی که هر لحظه و هر جا که باشید، بیس موسیقی و صداهای دیگر را مستقیما به بدن شما منتقل کند، فکر کرده‌اید؟ این همان کاری است که BassMe جذاب ۳۱۰ گرمی انجام می‌دهد؛ سایووفری شخصی که CES 2020 هنوز شروع نشده، جایزه نوآوری آن را پیشاپیش به خود اختصاص داده است.

این دستگاه که به دلیل غلبه بر محدودیت‌های پخش بیس از طریق هدفون‌ها ساخته شده، توسط اتصالی نرم بر روی بدن نشسته و صداهای مختلف را مستقیما منتقل می‌کند. این دستگاه از طریق بلوتوث یا جک صوتی به هدست وصل می‌شود و روی شانه راست و در مرکز قفسه سینه قرار می‌گیرد. این ساب‌ووفر با هر بار شارژ حدود ۹ ساعت کار خواهد کرد.

جالب است بدانید، BassMe برای کنسول‌های بازی ، بازی‌های واقعیت افزوده، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و سینمای خانگی طراحی شده است. این دستگاه در حال حاضر در برخی از سینماها در جنوب فرانسه نیز موجود است.

به طور حتم در روزهای آینده خبرهای بسیار زیادی از رونمایی جدیدترین گجت‌های روز دنیا به گوشتان خواهد رسید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار