راهکار هوآوی برای پشتیبانی از اپلیکیشن ها

f27ca1cb0ff4f1c04831e0a058855a94
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیشتر گوشی­های هوشمند هوآوی به علت تحریم­های اخیری که امریکا اعمال کرده بود، با مشکل نصب اپلیکشین­ها مواجه شده بودند. در نتیجه کاربران این گوشی نمی­توانستند به راحتی از اپلیکیشن­های دلخواهشان روی گوشی استفاده کنند. چرا که دیگر هوآوی نمی­توانست گوگل پلی را پشتیبانی کند. در این بین کسانی بودند که به اشتباه گمان کردند این خبر به معنی عدم دسترسی گوشی‌های هوآوی به سیستم عامل اندروید است اما چنین نبود. درست است که اندروید به گوگل تعلق دارد اما یک پلتفرم منبع‌باز محسوب می‌شود که استفاده از آن انحصارا در اختیار هیچ شرکتی قرار ندارد. این تحریم توانست تا مدتی هوآوی را دچار مشکل کند تا جایی که باعث شد شرکت هوآوی در یک سال اخیر نتواند گوشی‌های هوشمند جدیدش را با سرویس‌ گوگل پلی عرضه کند؛ با این حال این شرکت تصمیم گرفت چند گوشی قدیمی خود را با تغییرات اندکی روانه بازار کند. گوشی های P30 Pro New Edition‌ و HONOR 9X از جمله آنها بودند. در میان اپلیکیشن ­ها، اسنپ به عنوان یک اپلیکیشن جامع که خدمات خوب و کاربردی را به کابران خود ارائه می­دهد، از آن دسته اپلیکیشن­هایی بود که تاحدی باعث نگرانی و ناراحتی دارندگان گوشی هوآوی شده بود. به این صورت که در برخی گوشی­های هوآوی اپلیکیشن اسنپ نصب نمی­شد و در برخی گوشی­های دیگر این اپلیکیشن نصب می­شد اما در قسمت­ اجرای برنامه باز هم کاربر دچار مشکل می­شد. برای مثال پس از نصب اسنپ، موقعیت مکانی برای انتخاب مسیر در دسترس کاربر هوآوی قرار نمی­گرفت و این مساله نگرانی کاربران را برای استفاده از این اپلیکیشن پرکاربرد، بیشتر می­کرد.

blank

هوآوی توانست طرفدارانش را نگه دارد..

برای رفع این مشکل در این زمان، راهکارهایی وجود داشت. از جمله استفاده از نسخه وب اسنپ در این گوشی بود. چرا که استفاده از نسخه وب دیگر مشکل نصب ندارد و به راحتی برای هر کابری قابل دسترس است. استفاده از کافه بازار و یا APKPure از جمله راه­های پیشنهادی شرکت هوآوی برای کاربران در زمان تحریم بودند که موفق شده بودند نیازهای آنها را تاحدی برطرف کنند. اما هیچکدام از این موارد هم راهکار قطعی برای دارندگان گوشی هوآوی به­ شمار نمی­رفت.

چندی پیش هوآوی به فکر چاره برای طرفداران خود افتاد و موفق به طراحی اختصاصی ­و ساخت فروشگاه نرم­ افزار خود به نام Huawei Mobile Services شد. این نرم­ افزار در واقع جایگزینی برای گوگل پلی در گوشی­ های هوآوی است و شباهت‌ زیادی به آن دارد اما اپلیکیشن­ های محدودی را نسبت به گوگل پلی پشتیبانی می­کند. این مساله جای نگرانی برای کاربران باقی نمی­گذارد زیرا این سرویس تازه راه­ اندازی شده و هوآوی نیز به فکر تکمیل و هرچه بهتر کردن آن است. نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد، این است که HMS به تازگی در گوشی ­های شرکت هوآوی طراحی نشده بود و از مدت­ها پیش در حال انجام بوده است. با این حال شرایط و تحریم ­های اخیر از طرف آمریکا باعث شد تا هوآوی سرویس HMS را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد و با ارائه راهکار اختصاصی­ برای همیشه به مشکل کاربران خود برای نصب اپلیکیشن خاتمه دهد. HMS شامل سرویس­های Huawei AppGallery، Huawei Browser، Huawei Mobile Cloud، Huawei Themes، Huawei Music، Huawei Video، Huawei Reader و Huawei Assistant است. ناگفته نماند که هوآوی اعلام کرده حتی اگر در آینده اجازه دسترسی به گوگل پلی را داشته باشد، باز هم توسعه و ارتقای این نرم ­افزار (HMS) را ادامه خواهد داد.

اگر اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید تاکنون متوجه شده اید که HMS در ابتدا با نصب برخی اپلیکیشن­ها از جمله اپلیکیشن پرکاربرد اسنپ ناسازگار بوده است. ولی جای نگرانی نیست چرا که به تازگی در نسخه آپدیت شده HMS، اپلیکیشن­های روز و کاربردی نظیر اسنپ افزوده شده است و نگرانی و مشکل کاربران هوآوی را برای استفاده از این اپلیکیشن حل کرده است. کاربران نیز می‌توانند وارد این نرم­ افزار شده و از طریق آن تمام اپلیکیشن‌های مطرح و دلخواهشان را دانلود کنند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار