اندروید Go نسخه سبک‌تر اندروید O معرفی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت گوگل در کنفرانس Google I/O 2017 اخبار مهمی را منتشر کرد و یکی از آنها معرفی سیستم عامل جدید اندروید Go بود. در حقیقت هدف گوگل از معرفی چنین سیستم عاملی توسعه پلتفرمی برای گوشی های هوشمند رده پایه و مقرون به صرفه بوده تا دیگر نیازی به سیستم عامل سنگینی چون اندروید O پیدا نکند.

البته اندروید Go با همان ویژگی ها و بر مبنی اندروید O است و به نوعی نسخه سبک تر این سیستم عامل به شمار می رود. دستگاه‌هایی که به پشتیبانی چنین سیستم عاملی می پردازند حافظه رمی بین ۵۱۲ مگابایت تا یک گیگابایت دارند که حقیقتا رده پایه و ضعیف قلمداد می‌شوند.

گوگل بیان داشت که Go نسبت به O صرفه جویی بیشتری در استفاده باتری، حافظه رم، حافظه داخلی و پردازنده دارد. از این رو به عنوان یک سیستم عامل اقتصادی محسوب شده و کاربردی است.

blank

اگر بخواهیم مثالی درباره عملکرد صرفه جو Go داشته باشیم قابلیت صرفه جویی فعال پیش فرض مرورگر کروم می باشد. اپلیکیشن یوتیوب که روی گوشی های هوشمند با نام اصلی مشاهده می شود، در اندروید Go به نام YouTube GO شناخته می شود.

در حقیقت این اپ اجازه می دهد تا افرادی که YouTube GO را دارند بتوانند از طریق گوشی هوشمندی با سیستم عامل اندروید Go ویدئوهای یوتیوب را دریافت کنند.

قطعا اندروید Go برای مناطقی که در حال توسعه بوده و گوشی های هوشمند اقتصادی و رده پایه فروش بیشتری دارند، بسیار موفق و گسترده خواهد بود.

گوگل مشخص نکرده این سیستم عامل چه زمانی منتشر می شود زیرا توسعه آن به تازگی آغاز شده و در سال آینده احتمالا شاهد انتشار جزئیات بیشرتی خواهیم بود. بنابراین باید به انتظار ادامه داد تا اطلاعات بیشتری شامل حال کاربران و طرفداران گوگل شود.

احتمال می رود در اواخر ۲۰۱۸ یا اوایل ۲۰۱۹ اندروید Go منتشر شود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار