در پی توافق غیرمنتظره‌ی کوالکام با اپل ارزش سهام آن با ۲۳ درصد رشد روبه‌رو شد

33efdd108e0bba81d01093b10bc35510
زمان مطالعه: 1 دقیقه

کمپانی کوالکام بر سر توافق با کمپانی اپل و بستن قرارداد با این کمپانی جهت استفاده از مودم‌های خود در آیفون‌های آینده اپل مدت‌ها با کمپانی اپل در تنش بود. تا اینکه این دو کمپانی با تمامی این تنش‌ها بالاخره موفق شدند با یکدیگر توافق‌نامه‌ای امضا کنند که براساس آن گوشی‌های هوشمند آینده کمپانی اپل نیز مجددا از مودم‌های کوالکام بهره‌مند خواهند شد.

از آن‌جایی که کمپانی اپل یک کمپانی قدرتمند و غول دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود بدیهی بود، زمانی که کمپانی کوالکام با کمپانی اپل قرارداد امضا می‌کند از مزیت‌های زیادی برخوردار شود و به‌صورت خیلی ناگهانی با رشد چشم‌گیری در سهام خود روبه‌رو شود. چراکه این کمپانی پس از اینکه با کمپانی اپل قراردادی را امضا کرد با رشد ۲۳ درصدی سهام خود روبه‌رو شد. جالب است بدانید که ۱۹ سال است که سهام کمپانی کوالکام نتوانسته است به این میزان رشد داشته باشد و اکنون تنها با امضای یک قرارداد با اپل توانسته است تا این میزان به افزایش رشد سهام خود کمک چشم‌گیری بکند.

از آن‌جایی که تاکنون تنها شرکت اینتل تراشه‌های گوشی‌های آیفون را تولید می‌کرد اکنون از رشد چشم‌گیر سهام شرکت کوالکام اصلا خوشحال نشده است و در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که از کسب‌و‌کار مودم‌های موبایلی خارج خواهد شد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار