بهترین هدیه برای دوستداران و علاقه مندان به تکنولوژی

e914a9580c03335a8ccd3e4cfb05deeb
زمان مطالعه: 4 دقیقه

تهیه کردن یک هدیه برای یک فرد خاص می‌تواند استرس‌زاترین کار ممکن در دنیا باشد؛ چراکه ما نیاز داریم تا حداقل، رضایت در چهره فرد مقابل، بعد از بازکردن هدیه را ببینیم و دستیابی به این حالت، کمی دشوار است. اما با شناخت علایق و خصایص فردی می‌شود، یک هدیه مناسب برای فرد مورد نظر تهیه کرد؛ برای مثال، کافی است تا بدانیم، فرد مقابل به قهوه علاقه دارد و آن گاه، گزینه‌های مناسبی نظیر موکاپات، یک لولر خوب، یک تمپر خوب یا مجموعه‌ای از این‌ها در پیش خود داریم.

اما محل بحث ما، موکاپات و تمپرها برای علقه‌مندان به قهوه نیست و می‌خواهیم درمورد دوست‌داران تکنولوژی و هدایایی که می‌شود برای آن‌ها تهیه کرد، صحبت کنیم. از آن‌جایی که موارد تکنولوژی‌محور زیادی دیده می‌شوند، تهیه یک کادو برای طرف‌داران تکنولوژی، کمی سخت‌تر از طرف‌داران قهوه است. برای سهولت شما در تهیه کردن هدیه تقدیمی به دوستداران تکنولوژی، در ادامه، چند هدیه که شخصا قبول خواهم کرد را معرفی می‌کنیم.

پاوربانک، هرچه زیاد باشد، کم است

پاوربانک، شاید به ذهن خودتان هم خطور کرده باشد و با خودتان گفته باشید، که حتما یکی دارد؛ اما آیا کسی که کفش دوست دارد، فقط یک پاشنه‌کش می‌خرید؟ شاید بله، اما گاهی اوقات، حس علاقه سبب می‌شود تا فرد ایکس، به سراغ جمع کردن یک کلکسیون برود و حتی اگر هم فرد مقابل، کلکسیونر نباشد، دو تا پاوربانک خیلی بهتر است، ضمن این‌که خرید یک پاوربانک، بودجه کم‌تری نسبت به بسیاری از موارد دیگر، می‌طلبد. فقط در زمان خرید یک پاوربانک به نظرات کاربران و ظرفیت آن، نگاهی بی‌اندازید، پاوربانک‌هایی که ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر به بالا دارند، گزینه‌های بهتری هستند.

هارد اکسترنال

این مورد هم مانند پاوربانک، تعدادش مهم نیست. اگر فرد مقابل، یک هارد اکسترنال داشته باشد، شما می‌توانید به او یک هارد اکسترنال دیگر هدیه بدهید تا بدین ترتیب، فرد مقابل شما، فایل‌های خود را حرفه‌ای‌تر دسته‌بندی کند. برای خرید یک هارد اکسترنال به حافظه آن توجه کنید و درنظر داشته باشید که وجود یک نور ال‌ای‌دی بر روی هارد اکسترنال می‌تواند، هدیه شما را بسیار خوشایندتر کند. سان‌دیسک و ای‌دیتا، برندهای خوبی برای خرید یک هارد اکسترنال هستند.

کولر یا خنک‌کننده لپ تاپ

شاید با خودتان بگویید، این یکی رو حتما داره؛ اما یکی از دوستان من که از قضا، برنامه‌نویس هم بود، یک کولر بسیار قدیمی و درب و داغون برای لپ تاپ خود انتخاب کرده بود که اگر فوت می‌کرد، قطعا نتیجه بهتری می‌گرفت. به‌هر حال می‌توانید درمورد کولر لپ تاپ او، اطلاعات کسب کنید و اگر متوجه فقدان کولر یا از رده خارج شدن آن شدید، مطمئا باشید که این گزینه، بیش‌تر از هر چیزی به کار او می‌آید؛ چراکه گرمای تولیدی سخت‌افزار به علاوه این‌که در لحظه، سرعت پردازنده را کاهش می‌دهد، می‌تواند در دراز مدت، سبب خرابی شود.

کتاب‌خوان دیجیتال

این یکی از بهترین گزینه‌ها است، مخصوصا اگر فرد مقابل شما، علاقه زیادی به کتاب‌ها نشان می‌دهد؛ افرادی که چندان با تکنولوژی، درگیر نیستند، کتاب‌های فیزیکی را بیش‌تر دوست‌ دارند، اما علاقه‌مندان به تکنولوژی، بیش‌تر به کتاب‌خوان‌های دیجیتال، ابراز احساسات می‌کنند. در زمان فعلی، فیدیبو نیز کتاب‌خوان دیجیتال خود را معرفی کرده و این‌گونه فرد مقابل شما می‌تواند به انباری از کتاب‌های دیجیتال دسترسی داشته باشد.

ایرپاد یا هدفون بی‌سیم

این گزینه هم در پس ذهن خود داشته باشید؛ حتما لازم نیست که یک ایرپاد گران برای فرد مقابل، تهیه کنید و کافی است تا ایرپادی با کیفیت مناسب را برای او درنظر بگیرید. در این زمینه، شیائومی، محصولات با کیفیت زیادی ارائه کرده که قیمت مناسبی هم دارند، اما اگر می‌خواهید بودجه بیش‌تری برای این‌کار درنظر بگیرید، کافی است که به سراغ محصولات شرکت سامسونگ یا اپل بروید. هدفون‌های بی‌سیم نیز گزیمه خوبی هستند، که باید شارژدهی بالایی داشته باشند، وگرنه چندان به کام کاربر آن‌ها خوش نمی‌آیند، البته کیفیت صدای خروجی نیز بسیار اهمیت دارد.

فلش مموری

این گزینه در نگاه اول، یک هدیه نامناسب و غیر قابل درک است؛ اما فلش مموری‌ها، کیفیت بالا و کیفیت پایین دارند. استاندارد فلش مموری، بسیار مهم است و ظرفیت آن، مهم‌تر. یک USB 3.1 می‌تواند راضی‌کننده باشد. ظرفیت نیز در این میان، نباید فراموش شود، در حال حاضر، فلش مموری‌هایی را می‌بینیم که گاها ظرفیتی مانند یک هارد اکسترنال دارند. اگر فلش‌ مموری مدنظر شما، یک اهرم تغییر یا همان قابلیت OTG نیز داشته باشد، که دیگر جا برای حرف، باقی نمی‌ماند. درمورد قیاس فلش مموری با هارد اکسترنال، باید گفته شود که برخی ترجیج می‌دهند که از ابزار کوچک‌تری برای طبقه‌بندی اطلاعات خود استفاده کنند. بهتر است برای خرید یک فلش مموری اهرم‌دار به محصولات شرکت سن‌دیسک، سری بزنید.

ساعت هوشمند

تهیه کردن این مورد، نسبت به موارد دیگر، حساسیت و بودجه بیش‌تری می‌خواهد؛ چراکه بسیاری از ساعت‌های هوشمندی که در فروشگاه‌ها می‌بینید، بیش‌تر شبیه یک شوخی بی‌مزه هستند. ساعت هوشمند، قائدتا، از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کند. اگر می‌خواهید یک ساعت هوشمند خوب، تهیه کنید، به سراغ برندهای متفرقع نروید و برندهایی مانند امیزفیت، سامسونگ، شیائومی و هوآوی در این زمینه، بهترین گزینه‌ها هستند. البته در میان محصولات شیائومی، چندین محصول نامرغوب نیز دیده می‌شود. یکی از گزینه‌های خوب برای افرادی که به سلامتی خود و زیبایی محصول، اهمیت می‌دهند، هوآوی واچ‌ فیت است.

مچ‌بند هوشمند

این مورد می‌تواند در برخی موارد، جایگزین یک ساعت هوشمند باشد؛ اما برای تهیه این محصول، باید به سلیقه فرد مقابل، توجه داشت، زیرا بسیاری به مچ‌بندهای هوشمند، علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. مچ‌بندی که بتواند پخش موسیقی را کنترل کند، به حساب کالری مصرفی بپردازد، زمان تمرین را بررسی کند و اعلان‌های گوشی را نمایش دهد، می‌تواند به کار کاربر شما بیاید. این‌چنین محصولاتی مانند می بند ۴ را می‌توانیم در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، پیدا کنیم.

سخن پایانی

درکل، خرید یک هدیه به هر دلیل یا مناسبتی، نشان از اهمیت فرد مقابل و حس نوع دوستی شما دارد؛ پس پیداکردن یک محصول با کیفیت لازم و قیمت مناسب، بهترین کار است و به‌هر حال، دندان اسب پیش‌کشی را نمی‌شمارند. موارد زیادی هستند که شما می‌توانید برای فرد مقابل تهیه کنید، اما باید توجه داشته باشید که یک قهوه‌دوست، به هدیه‌ای جذب می‌شود که مربوط به قهوه باشد و یک تکنولوژی‌دوست، هدیه باکیفیت تکنولوژی‌محوری، چشمش را می‌گیرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار