بهترین ماوس ­های مخصوص بازی

91cc043c971dae98aea1caeb4fd883f6
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بهترین ماوس­های مخصوص بازی

مهارت در بازی تنها راه برد نیست! شاید این جمله برای ماهران گیمنتی تلخ باشد، اما این واقعیت دارد که آنچه توانسته آن ها را جزء بهترین­ ها در این زمینه کند در کنار مهارت، برخورداری از ابزار حرفه ­ای است. در واقع اگر می­ خواهید شما نیز به جمع برنده ها بپیوندید باید به دنبال بهترین ابزار برای بازی باشید.یکی از این ابزار ها بهره مندی از بهترین ماوس برای بازی است. آنچه می­ تواند بهترین ماوس ­ها را از ماوس ­های معمولی متمایز کند سه فاکتور مهم طراحی منحصر به فرد، کیفیت و میزان سرعت ماوس است. در ادامه بیشتر درباره این خصیصه ­ها خواهید خواند.

راحتی

اولین و شاید مهمترین ویژگی بهترین ماوس ­های بازی راحتی ماوس در دست و یا در اصطلاح خوش دستی آن است. این فاکتور را باید بنابر سایز دست خودتان بسنجید. اینکه یک ماوس بزرگ بسیار معتبر دست شما را اذیت کند، دور از ذهن نخواهد بود. باید توجه داشته باشید یک ماوس مناسب دست شما پس از چند ساعت کار موجب درد در ناحیه مچ و انگشتان­تان نخواهد شد. در حال حاضر علوم ارگونومیک در ساخت ماوس ­ها بسیار کارامد بوده است. در این ماوس ­ها ساختار و ساختمان دست مورد توجه قرار گرفته است تا بیشترین تطابق را با آناتومی دستان داشته باشد. یک نکته مهم در این زمینه توجه به چپ دست بودن یا راست دستی است. افرادی که چپ دست هستند باید در این انتخاب بیشترین دقت را داشته باشند.

کیفیت

مسئله مهم دیگر در زمینه انتخاب ماوس برای هر گونه کار طولانی مدت و به خصوص بازی توجه به کیفیت ماوس است. توجه داشته باشید انتخاب ماوس تنها توجه به ظاهر آن نیست ممکن است ماوسی را انتخاب کنید که بسیار مناسب دست بوده اما کارایی و کیفیت لازم را نداشته باشد. کیفیت بدنه ماوس و سهولت در کلیک کردن یکی از مهترین المان­ ها در انتخاب ماوس برای بازی است. اگر می­ خواهید از ماوس­ های دارای سیم استفاده کنید توجه به کیفیت سیم آن نیز باید در نظر گرفته شود.

سرعت

سومین و آخرین ویژگی در انتخاب ماوس مربوط به اصلی­ ترین بخش این ابزار به نام سنسور سرعت است. در این زمینه بهتر است بدانید که ماوس ­ها با دو سنسور اپتیکال و لیزر موجود هستند. سنسورهای اپتیکال از دسته ماوس ­های با قدمت طولانی­ تر به حساب می آیند که از طریق LED و یک سنسور CMOS می ­توانند تغییرات را ثبت کرده و انتقال دهند. این در حالی است که ماوس ­های لیزری عمل انتقال داده­ ها را از طریق یک سنسور دیودی انجام خواهند داد.

برای اینکه بتوانید میزان سرعت و دقت یک ماوس را مورد بررسی قرار دهید باید به DPI ( نقطه بر اینچ ) توجه کنید.

آشنایی با DPI

این پارامتر در ماوس ­های معمولی بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ بوده و در ماوس­ های پیشرفته در این نوع به ۱۶۰۰۰ نیز خواهد رسید. اما ماوس ­های لیزری دارای سرعت بالای ۲۰۰۰۰ خواهند بود. مقایسه این اعداد می­ تواند کمک شایان توجهی در انتخاب شما داشته باشد.

به یاد داشته باشید این پارامتر را نمی ­توان اینچنین در نظر گرفت که هر مقدار این اعداد بزرگتر شود به معنای مرغوبیت ماوس است، چراکه سرعت زیاد مقدار خطا را نیز بیشتر خواهد کرد.

علاوه بر المان­ های فوق­ الذکر وزن، دکمه ­های تعبیه شده روی ماوس و شیوه اتصال به سیستم نیز از دیگر ویژگی­ های یک ماوس به شمار می­ آید که باید حین تهیه به آن توجه کنید. در ادامه معرفی بهترین ماوس­ های بازی خواهیم پرداخت:

با G502 قهرمان شو

این ماوس با برطرف کردن مشکلات قطعی، کندی و مصرف بالا توانسته یکی از انواع ماوس ­های قدر برای بازی­ ها باشد. همانطور که در بالا به شکل مختصر بیان شد آنچه در بازی­ ها بسیار حائز اهمیت است سرعت و دقت بالا خواهد بود. شما در صورتی می­ توانید در کسری از ثانیه عکس ­العمل نشان دهید که دارای سرعت فوق­ العاده بالا باشید.

شرکت لاجیتک با ارائه ماوس G520 Hero Play Advanced توانسته در زمینه ارائه بهترین و مرغوب­ ترین ماوس ­های بازی گامی چشگیر را برداد. این ماوس با داشتن سیم یکی از بهترین ماوس­ های سیمی نیز به شمار می­ آید. همانطور که اشاره شد این ماوس دارای یک سنسور اپتیکال بوده که سرعت اعجاب ­انگیز برای گیمر­ها خواهد بود.

جالب است بدانید در طراحی این ماوس از چندین کلید استفاده شده که قابلیت کنترل و سرعت بیشتر در بازی را برای یک گیمر حرفه ای به ارمغان می­آورد. جالب­ تر اینکه با دکمه­ های تعبیه شده در این ماوس می­ توانید قابلیت­ های ویژه ­ای را برای خود شخصی سازی کنید.

ماوس مورد نظر با داشتن سنسور اپتیکال ۱۶ هزار نقطه بر اینچ به عنوان دقیق­ترین ماوس ­ها در میان هم­رده ­های خود شناخته می­ شود.

ظاهر این ماوس طوری طراحی شده است که برنده بودن را به صاحب آن القا می­ کند. خطوط تیز و دارای بعد این ماوس می­ تواند چشم هر بیننده را خیره کند.

blank

قدرت را با Basilisk Ultimate تجربه کن

ماوس Basilisk Ultimate ساخته شده شرکت RAZER بوده که یکی از بهترین شرکت­ های ساخت ماوس ­های حرفه ­ای به شمار می­ آید.

این ماوس بی شک به علت عدم تاخیر و لگ کوتاه توانسته به عنوان یکی از پرطرفدار­ترین ماوس ­های گیمنتی بین هوادران بازی­ های کامپیوتری جایگاه ویژه­ای کسب کند. از جمله ویژگی­ های منحصر به فرد این ماوس که آن را نسبت به رقبای خود ممتاز می­ کند نورپردازی­ های قابل تنظیم آن است. این ماوس نیز ساخته شده از سنسور اپتیکی بوده که از سرعت ۲۰۰۰۰ نقطه در اینچ برخوردار است. بهره مندی از قابلیت Motion sync این امکان را فراهم آورده تا میزان تاخیر و لگ به حداقل رسد.

blank

 

ماوس گیمینگ کورسیر آیرنکلاو آر‌جی‌بی ساده اما کاربردی

اغلب ماوس­ هایی که با نام حرفه ای بودن از دیگر ماوس ها متمایز می­ شوند دارای ظاهری خاص و عجیب غریب هستند، اما ماوس Corsair IronClaw RGB به دلیل طراحی ساده و متناسب با آناتومی دست بهترین انتخاب برای افرادی است که دستان بزرگی دارند و می­ خواهند تنها یک ماوس کاربردی داشته باشند . این ماوس با داشتن سرعت ۱۸۰۰۰ نقطه بر اینچ یکی از ماوس ­های رده بالا برای یک گیمر به شمار می­ آید.

ماوس Corsair IronClaw RGB با برخورداری از ۷ دکمه امکان برنامه ­ریزی و شخصی­سازی ماوس را برای کاربران ایجاد خواهد کرد. از لحاظ زیبایی ظاهر نیز ماوس Corsair IronClaw RGB دارای دو قسمت روشنایی RNG بر روی بدنه است.

blank

در پایان

قطعا آنچه شما را به این متن هدایت کرده است احساس نیاز به یک ابزار پیشرفته برای سهولت در کار است. بسیاری از گیمر­ها هزینه­ های بالایی برای داشتن یک ابزار حرفه ­ای برای برد می دهند. اگر می­ خواهید در این حوزه برنده باشید، ابتدا باید اساس این برد را فراهم کنید. ما با معرفی چند ماوس از میان بهترین­ ها سعی داشتیم شما را در این انتخاب راهنمایی کنیم. به یاد داشته باشید ماوس ­های با هزینه اندک نمی­ توانند ایده آل شما را دربرداشته باشد، بنابراین برای بردن ریسک هزینه را کنار گذارید.

منبع: pcgamer.com

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار