بهترین تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰ در نمایشگاه CES

15ecff55b9c0951260df80dc99b507fd
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بزرگترین سازندگان تلویزیون از سراسر جهان، مانند همیشه، نمایشگاه فناوری سالانه CES 2020 را برای معرفی مجموعه تلویزیون‌های جدید خود انتخاب کردند. در حالی که برخی از سازندگان تلویزیون – به ویژه پاناسونیک – که فقط از پرچمدار جدید HZ2000 خود رونمایی کرد، بسیار ضعیف عمل کردند، دیگر سازندگان تلویزیون از تازه‌های جذاب و متعدد خود رونمایی کردند تا بار دیگر، بخش بهترین تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰ با ارائه مدل‌های جدید، پیشرفت قابل توجه در پنل‌های نمایشگرها و استفاده از پردازنده‌هایی که خروجی‌ها را جالب‌تر می‌کردند، به یکی از قدرتمندترین ایونت‌های تکنولوژی بدل شود.

در این نمایشگاه تلویزیون‌های زیادی با کیفیت تصویر ۸K، تلویزیون‌های اولد OLED، تلویزیون‌های کیولد QLED، کابل‌های ورژن جدید HDMI یعنی HDMI 2.1 و دستگاه‌های کنسول بازی، دوربین‌های تولید کننده محتوای با کیفیت و دامنه داده بالا و … به نمایش و دید همگان گذاشته می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین تلویزیون‌های معرفی شده در این نمایشگاه خواهیم پرداخت. اشاره کنیم که تلویزیون های ۴K نیز هنوز هم طرفداران بسیاری دارد.

معرفی بهترین تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰ در نمایشگاه CES

تلویزیون ۸K QLED سامسونگ، مدل Q950TS

بهترین تلویزیون‌های سال 2020 در نمایشگاه CES

حاشیه؟ کدام حاشیه؟! سامسونگ با رونمایی از Q950TS، پرچمدار ۸K سال ۲۰۲۰ خود، توانست با ارائه ۹۹ درصد نمایشگر بر روی پنل تلویزیون، همگان را سر جایشان میخکوب کند. سامسونگ با الهام گرفتن از «نمایشگر بی‌نهایت» در گوشی‌های خود، ارائه سطح دید گسترده، در کنار بهترین و جدیدترین پردازشگر، وضوح تصویر ۸K و سیستم بلندگو صدای فراگیر ۵.۱ یکی از زیباترین مجموعه‌های این نمایشگاه را به نام خود ثبت کرد.

این شرکت همچنین با ارائه‌ای قوی از تلویزیون قاب‌شکل ۳۲ اینچی جذاب خود و همچنین، تلویزیون چرخشی Sero، صفحه نمایش پورتره‌ای که برای نمایش هرچه بهتر تصاویر دریافت شده از تلفن‌های همراه و … طراحی کرده، نشان داده که بزرگ‌ترین تولید کننده تلویزیون دنیا، علاوه بر ساخت بهترین تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰، از اصول زیبایی‌شناختی کوتاه نخواهد آمد.

تلویزیون OLED سری گالری (GX) ال‌جی

ال جی بهترین تلویزیون‌های سال 2020 در نمایشگاه CES

چه سالی ایت برای تلویزیون‌های OLED ال‌جی. علاوه بر پردازنده a9 Gen 3 اصلاح شده، الگوریتم‌های جدید برای تشخیص چهره و کالیبراسیون خودکار حالت تصویر، تلویزیون OLED سری گالری (GX) ال‌جی را هم در این نمایشگاه داریم.

مدل GX یک مجموعه جذاب همه‌کاره است که شکل باریک سری W تلویزیون‌های ال‌جی را یدک می‌کشد و به جای ساندبار جدا، از سیستم صوتی داخلی بهره می‌برد. این تلویزیون به نصب حرفه‌ای نیاز دارد و محدوده فیمتی آن نیز هنوز مشخص نیست اما بدون شک در صدر لیست بهترین تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰ قرار خواهد گرفت.

با توجه به این که این مدل به طور موثری جایگزین سری E پرزرق‌وبرق شده، به نظر می‌رسد به زودی جایگاه خود را در خط تولید تلویزیون‌های ال‌جی پیدا کند.

رویکرد ال‌جی برای تولید تلویزیون‌های سری گالری (یعنی استفاده از تلویزیون به‌عنوان اثر هنری) شباهت زیادی به رویکرد سامسونگ در تولید تلویزیون‌ The Frame دارد؛ تلویزیون مورد بحث سامسونگ هنگامی که کاربر کاری با آن نداشته باشد، می‌تواند آثار هنری را به‌ تصویر بکشد و خودش در نقش این آثار ظاهر شود تا دیوار منزل جلوه‌ای جذاب به‌ خود بگیرد. سامسونگ سرویسی ویژه راه‌اندازی کرده است که کاربران می‌توانند به‌ لطف آن با پرداخت هزینه ماهانه‌ ۵ دلار به آرشیو عظیمی از آثار هنری دسترسی پیدا کنند و روی تلویزیون خود به‌ نمایش دربیاورند.

تلویزیون مینی ال‌ای‌دی تی‌سی‌ال، مدل ۶-Series

برترین تلویزیون‌های سال 2020

یکی از بزرگترین شگفتی‌های نمایشگاه این بود که TCL اعلام کرد فناوری پنل Mini LED خود را به مجموعه ‌های محبوب سری ۶ میان‌رده خود منتقل می‌کند. قبلا شاهد بوده‌ایم فناوری Mini LED – که باعث افزایش سطح سیاه و کنتراست کلی در مناطق کنترل کنتراست می‌شود – در مدل‌های سری ۸ پرمیوم این شرکت مورد استفاده قرار گرفته، بنابراین استفاده از این فناوری در دیگر مدل‌ها جای تعجب ندارد.

علاوه بر تلویزیون مینی ال‌ای‌دی تی‌سی‌ال، مدل ۸-Series و QLED سری ۵، بسیاری از فناوری ‌های برتر در خطوط تولید این شرکت مستقر شده‌اند تا محصولات این شرکت هم در لیست بهترین تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰ قرار گیرند.

تلویزیون OLED مدل HZ2000 پاناسونیک

بهترین تلویزیون‌های سال 2020 در نمایشگاه CES

جای پاناسونیک در لیست بهترین تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰ خالی نیست؟! اگرچه در رقابت بهترین تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰، پاناسونیک فقط از یک مدل تلویزیون، آن هم در خلال کنفرانس مطبوعاتی خود و به صورت بسیار محدود رونمایی کرد اما این موضوع چیزی از شایستگی‌های محصول جدید این شرکت کم نخواهد کرد. تلویزیون GZ2000 که سال قبل در همین نمایشگاه رونمایی شد، با یک پنل OLED سفارشی و بلندگو Dolby Atmos 140W که چشمان و گوش شما را نوازش می‌دادند، پاناسونیک بسیار قوی ظاهر شد.

با این حال، ورژن ۲۰۲۰ این تلویزیون با همان پردازنده معرفی شده و از لحاظ کیفیت تصویر، تفاوت چندانی با مدل سال قبل خود ندارد. تنها نکته قابل توجه و جذاب این تلویزیون، استفاده از سنسورهای هوشمندی است که کیفیت تصاویر را بر اساس نور محیط و شرایط پیرامون تنظیم می‌کنند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار