باتری، یکی از عوامل کند شدن عملکرد گوشی های آیفون

340d3c22b125ad89f1ba780c76f3ee5c
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با سلام خدمت شما وستان و همراهان امروز میخایم درباره دلیل کند شدن سرعت گوشی های شرکت اپل یعنی آیفون صحبت کنیم.همه ما میدونیم که با گذشت زمان گوشی ها به سمت و سوی فرسودی میرن، و به همین خاطر از سرعت عملشون کاسته میشه. همانطوری که در عین حالیکه سخت افزار هایشان رو به قدیمی شدن میکنن و نرم افزار هایشان برعکس جدیدترمیشوند. و این یک امر اجتناب ناپذیر است.

کاربر آیفون هستید؟

اما اگر از کاربران گوشی های پرطرفدار آیفون هستید احتمالا دلیل های دیگه ای هم برای کندشون گوشی آیفونتون وجود داره که اگ مقاله مارو دنبال کنید حتما متوجه اون خواهی شد. و اون چیزی نیست جز باتری گوشی های آیفون.

در ادامه نحوه تاثیر باتری در عملکرد آیفون و همینطور اینکه چه کاری میتونیم انجام بدیم رو خدمتتون عرض میکنم.پس تا پایان مقاله با ما همرا باشید.

 

شرکت اپل اذعان کرده که :

عملکردش در مورد بهبود در سلامت باتری کم بود. هرچه که از عمر باتری های گوشی آیفون میگذره درجه سلامت این باتری ها کم میشه و به مرور زمان باعث تا گوشی شما شارژ کمتری نگهدارد(زمان نگهداری شارژ کم میشه).

مثلا اگر گوشی آیفون شما قادر بوده تا  ۱۲ ساعت شارژ نگهداره با گذشت زمان این مقدار به ۸  ساعت وحتی کمتر میرسه. البته این موضوعی تاحدی برای هر وسیله ای که دارای باتری لیتیوم یون( گوشی، لپ تاپ، تبلت و حتی ابزارهای دیگر مانند ساعت های هوشمند ) باشه اتفاق میفته.

البته ناگفته نمونه که میتونیم با انجام بعضی از کارها به سلامت و طول عمر باتری ها کمک کنیم.

مثلا اینکه :

از تخلیه کامل شارژ جلوگیری کنیم، از گرما و سرما دورشون نگه داریم و… هرچند این عوامل تا حدودی به سلامت و بهبود باتری ها کمک میکنند اما به هرحال این که باتری ها فرسوده میشن یک واقعیت اجتناب ناپذیره.

خب حالا بریم سراغ اصل موضوع در واقع به تازگی و در گوشی های نسل گدشته آیفون مشکلی کشف شده و اونم اینه که این گوشی ها عملکردشون وقت بروز چنین مشکلاتی کم میشه، و این موضوع تنها سبب کاهش عمرباتری نمیشه. بلکه به طور غیر منتظره ای گوش رو نیز دچار مشکل میکنه.

شرکت اپل در مواجه با این مشکل اذعان داشت که

در حقیقت وقتی عملکرد باتری گوشی آیفون شما کاهش پیدا میکنه، در سرعت پردازشگر مرکزی اون تاثیر داره و باعث میشه تا بهره وری اون هم افت کنه. ودلیل این امر طراحی گوشی های آیفونه.

حالا چطور بفهمیم که گوشی آیفون ماهم این مشکل رو داره؟ یا نه ؟

برای چک کردن این موضوع کافیه که برنامه Geekbench رو از AppleStore دانلود کنید و اونو نصبش کنید، بعد رنامه را اجرا کرده، گزینه CPU را انتخاب کنید، سپس روی پیوند Run Benchmark ضربه بزنید.

خب بعد انجام اینکار حتما شما یک صفحه مثل اینو دریافت میکنید:

در اینجا نمرات ایده آل برای گوشی های تحت تاثیر به شما ارائه می شود:

iPhone 6 and 6 Plus: 1620 

iPhone 6s, 6s Plus, and SE: 2500 

iPhone 7: ۳۵۰۰ 

 

 

blank

 

 

blank

 

 

blank

اگه که میزان امتیاز مربوط به گوشی آیفون شما به طور قابل توجهی پایین باشه این احتمال میره که عملکرد پردازنده شما دچار مشکل در ضعف باتری شده باشد.

روش حل مشکل

روش حل این مشکل خیلی سادست شما میتونید با عوض کردن باتری گوشیتان جان تازه به آن ببخشد

اگر دلیل اینکه گوشی شما مثل قبل کار نمیکند وعملکر آن پایین آمده است.

مربوط به ضعف در باتری آن باشد، فقط کافیه باترین آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

تا دوباره قدرت و سرعت به گوشی شما برگردد.

از طرفی جایگزین کردن باتری جدید کار خیلی ساده ایه فقط کافیه گوشیتونو به یک فروشگاه مجاز اپل ببرید و از آن ها بخواهید این کار را برای شما انجام دهند.

شاید عده ای کمی ازشما خرید گوشی جدید را به عوض کردن باتری ترجیح دهید.

اما چیزی که منطقی تر و به صرفه تر است جایگزین کردن باتری گوشی است.

درباره ما

دیجی دو – از اینکه وقت گذاشتید و مقاله مارو خوندید ممنونیم

ما بهترین های شرکت اپل را برای شما عرضه میکنیم

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار