اسنپدراگون ۸۴۵ هفت نانومتری بزودی از راه می رسد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت کوالکام در حال حاضر پردازنده پرچمدار موبایلی خود اسنپدراگون ۸۳۵ را به شرکت های تولیدکننده محصولات دیجیتال عرضه داشته تا آن را در محصولات رده بالا خود به کار گیرند.

از جمله آنها باید به گلکسی اس ۸، سونی اکسپریا XZ پریمیومی و mi 6 شیائومی اشاره داشت. حال شایعاتی پیرامون نسل بعدی اسنپدراگون ۸۳۵ منتشر شده که به عنوان اسنپدراگون ۸۴۵ شناخته شده و براساس فرآیند ۷ نانومتری توسعه پیدا می کند.

گزارش می گوید شرکت چینی TSMC تولید اسنپدراگون ۸۴۵ هفت نانومتری را به شکل تست آغاز کرده و تولید انبوه آن آغاز نشده است. گفته می شود احتمالا گلکسی اس ۹ یکی از پرچمدارانی است که به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز بوده و شرکت های دیگری در کنار کوالکام قصد بهره گیری از فرآیند ساخت ۷ نانومتری در چیپ های خود را دارند

از جمله آنها باید مدیاتک، هوآوی و انویدیا را نام برد که به تولید تراشه اختصاصی می پردازند. گذشته از آن گفته می شود با چنین فرآیندی اسنپدراگون ۸۴۵ بیش از ۲۵ تا ۳۵ درصد عملکرد بیشتری نسبت به چیپ های ۱۰ نانومتری خواهد داشت. این بدان معنا بوده که چنین اختلاف عملکردی بین اسنپدراگون ۸۳۵ و ۸۴۵ وجود دارد.

گذشته از عملکرد بهتر، ابعاد تراشه نیز کوچک شده که در کاهش تولید حرارت و کاهش ضخامت دستگاه ها نقش موثری دارد. پیشتر نیز گزارش ها به تولید اسنپدراگون ۸۴۵ اشاره داشتند و گفته اند می توان آن را در گلکسی اس ۹ شاهد بود.

به هر حال جزئیات کافی وجود نداشته تا به آن اشاره کرد و تنها باید منتظر ماند کوالکام بزودی چیپ جدید را معرفی کند. در اخباری مرتبط ممکن بوده شرکت کوالکام همچون سال گذشته پردازنده اسنپدراگون ۸۳۶ معرفی کند که نسخه نسبتا ارتقایافته اسنپدراگون ۸۳۵ است.

همچنین احتمال به کارگیری آن در پرچمداران اواخر سال وجود دارد. به هر حال برای کسب جزئیات کافی باید به انتظار ادامه داد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار