آیپد پرو M1، بیش از ۵۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل

112f6ae93aee667ce17729c1c86aa196
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دو هفته گذشته در دیجی دو شاهد انتشار خبر پیرامون محصولات جدید اپل بودیم که آیپد پرو با چیپ M1 نیز یکی از این محصولات بود. در حال حاضر این کمپانی نتایج اولیه بنچمارک آیپد پرو M1 را منتشر کرده که نشان می دهد  عملکرد آن بسیار بالاتر از نسل قبل خود است.

گفتنی است که این تبلت قدرتمند در بنچمارک گیک‌بنچ در چندین بخش، مورد ارزیابی قرار گرفته است که خوشبختانه توانسته امتیازات قابل توجهی را نیز از آن خود کند. آیپد پرو M1 با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی به صورت میانگین در بخش های تک و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۱,۷۱۸ و ۷,۲۸۴ را اخذ کرده است که در مقایسه با نسل قبلی تغییرات بسیاری را نشان می دهد.

این در حالی است که نسل قبلی آیپد پرو با چیپ A12Z توانسته در این بنچمارک در بخش تک و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۱,۱۲۱ و ۴,۶۵۶ را کسب کند. بنابراین می توان به این نتیجه دست یافت که این محصول جدید در مقایسه با نسل قبلی تا ۵۶ درصد عملکرد سریع تری را نمایش داده است.

آیپد پرو M1

بر اساس این مقایسه و ارزیابی آیپد پرو در بخش چند هسته‌ای توانسته به امتیازی مشابه آیپد ایر M1 و بالاتر از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با پردازنده Core-i9 اینتل خود را نزدیک کند.

با یک بررسی ساده ظاهرا نسل سوم آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با چیپ A12X در بخش چند هسته‌ای به امتیاز ۴,۸۰۹ دست پیدا کرده که نشان می دهد از نسل چهارم بالاتر است. با این وجود، اما کماکان نسبت به نسل پنجم ۵۱ درصد کمتر است. از این رو آیپد پرو M1 بنابر ادعای اپل ۵۰ درصدی سرعت بیشتری نسبت به نسل‌ قبلی خواهد داشت.

در بخش عملکرد گرافیکی نیز، این مهمان تازه وارد در متال به امتیاز ۲۰,۵۷۸ دست پیدا کرده که در مقایسه با نسل گذشته ۷۱ درصد امتیاز بیشتری را نشان می دهد. اما به نسبت مک های مجهز به چیپ M1 این نوع عملکرد مشابه و یکسان است

با توجه به این ارزیابی ها، قدرت این تبلت تفاوتی با لپ‌تاپ‌های این کمپانی ندارد چه بسا که به لحاظ بنچمارک بالاتر از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی گران‌قیمت نیز قرار می گیرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار