نقاط مثبت و منفی گلکسی بادز پرو

baf6b79b444d5d41c43463900ecd88fe
زمان مطالعه: 5 دقیقه

گلکسی بادز پرو آخرین هدفون بی‌سیم تولید شده توسط شرکت سامسونگ تا به امروز است که همراه با خانواده گلکسی اس ۲۱ رونمایی شد. اولین هدفون گلکسی بادز تقریبا دو سال پیش با همکاری برند AKG روانه بازار شد. در طول این دو سال، مهندسان و طراحان شرکت سامسونگ تلاش‌های بسیاری جهت ارتقاء این محصول کردنده‌اند و نهایتا به این هدفون رسیده‌اند.

برخورداری از صدای با کیفیت، طراحی خاص و قرارگیری آسان در درون گوش، بهره‌گیری از تکنولوژی ANC یا همان حذف نویز فعال،  گلکسی ایربادز پرو را به یک هدفون بی سیم تمام و کمال تبدیل کرده است. آنچه در ادامه خواهید خواند، مربوط به مزایا و معایب این هدفون اسن. لطفا تا انتهای مطلب همراه باشید. 

مزایا و معایب گلکسی بادز پرو سامسونگمزایای گلکسی بادز پرو سامسونگ

۱- قابلیت حذف نویز فعال

این محصول به طرز عجیبی در حذف صدای محیط در دو حالت Low و High موفق عمل می‌کند. البته قابل ذکر است که در بازار کنونی هدفون‌هایی انگشت‌شمار وجود دارند که قادر به حذف تمام صداها با فرکانس‌های مختلف هستند، اما گلکسی بادز پرو سامسونگ عملکرد کاملا درخشان و قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشته است. قابلیتی به نام Wind Shield Mode  در این هدفون وجود دارد که کلیه صداهای تولید شده توسط باد، هنگام مکالمه را از بین می‌برد و صدای فرد را به صورت شفاف به گوش مخاطب‌تان می‌رساند. 

۲- استفاده آسان و راحت 

طراحی گلکسی بادز پرو سامسونگ، راحت‌ترین هدفون بی‌سیمی است که سامسونگ آن را طراحی کرده است. وقتی آن‌ها را در داخل گوش خود می‌گذارید، اصلا احساس ناراحتی یا مزاحمت ندارید. ایربادها قابلیت توقف خودکار موزیک را دارند و وقتی یکی از آن‌ها را از گوش خود خارج می‌کنید، موسیقی در حال پخش به صورت خودکار متوقف می‌شود و بعد از قرار دادن مجدد آن در گوش، پخش به صورت اتوماتیک آغاز می‌شود. حالتی هم به نام Transparency وجود دارد که در چهار مرحله مختلف قابل تنظیم است. به این ترتیب، صدای محیط هم به درون گوش شما هدایت می‌شود و دیگر هیچ اتفاقی را در اطراف خود از دست نخواهید داد.

مزایا گلکسی بادز پرو سامسونگ۳- عملکرد عالی هنگام گوش دادن به موسیقی و مکالمه

ایربادها صدایی شفاف را به گوش شما ارسال می‌کنند. شش حالت اکولایزر به صورت پیش فرض وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان میزان لذت بردن از موسیقی را صد چندان کرد. البته قابل ذکر است که خبری از AptX در این حوزه نیست، ولی کدک‌های در نظر گرفته شده برای خیل عظیمی از کاربران کاملا کافی است.

سه میکروفون بر روی بدنه گلکسی بادز پرو سامسونگ قرار گرفته است که صدای شما را هنگام مکالمه با وضوح بالا و به‌صورت کاملا شفاف، به مخاطب‌تان انتقال می‌دهند. به این ترتیب، مکالمه‌های تصویری به‌وسیله برنامه‌هایی مثل زوم، گوگل میت، واتساپ، اسکایپ و برنامه‌هایی از این قبیل بسیار بهتر و باکیفیت‌تر از قبل خواهند بود. 

۴- عمر خوب باتری و پشتیبانی از شارژ بی سیم

گلکسی بادز پرو در صورت پخش مداوم موسیقی، می‌تواند در حدود ۵ ساعت شما را همراهی کند. البته در مقابل گلکسی بادز پلاس، این میزان شارژدهی آنچنان هم درخشان نیست اما مایوس کننده هم نیست می‌توان بر روی قدرت شارژ کیس گلکسی بادز پرو هم حساب باز کرد.

شارژ شدن ایربادها بسیار ساده است و هیچ کاری ندارد. کیس این هدفون، هم از طریق درگاه USB-C و هم به‌وسیله تکنولوژی بی‌سیم قابل شارژ است. یک ویژگی جالب گلکسی بادز پرو که هنگام ملاقات با پرجمداران سامسونگ خود را نشان می‌دهد این است که می‌توانید با قرار دادن کیس گلکسی بادز پرو روی گوشی، با استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم آن‌ها هدفون‌ها را شارژ کنید. و در نهایتا لازم ایت بدانید که کیس شارژ این هدفون، بسیار سبک طراحی شده و می‌توان به راحتی آن را حمل کرد.

۵- گواهی IPX7

سامسونگ برای گلکسی بادز پرو موفق به دریافت گواهی IPX7 شده است. آخرین هدفون‌های بی سیم تولید شده توسط این برند به گواهی‌های IPX2 یا IPX4 مجهز بودند که در مقایسه با محصول گلکسی بادز پرو از مقاومت کمتری برخوردار هستند. این ایربادهای سامسونگ قادر هستند در عمق یک متری، در حدود ۳۰ دقیقه مقابل نفوذ آب دوام آورند، بنابراین گواهی IPX7 را دریافت کردند. با این حساب ورزشکاران و شناگران با محصولی کاملا مناسب طرف هستند و انتخابشان آسان‌تر می‌شود. 

معایب گلکسی بادز پرو سامسونگمعایب گلکسی بادز پرو

این هدفون‌ها تنها یک ایراد دارند که البته ایرادی اساسی است. آ« ایراد این است که برای فعال کردن همه قابلیت‌های هدفون، به یک گوشی هوشمند سامسونگ نیاز دارید و گوشی‌های دیگر شما را از دستیابی به این امکانات بی‌بهره خواهند گذاشت. این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

  1. قابلیت تولید صدای ۳۶۰ درجه مجازی که امکانی شگفت انگیز است اما زمانی می‌توان از این ویژگی بهره برد که از گوشی هوشمند سامسونگ مجهز به رابط کاربری One UI 3.1 استفاده کنید. با این حساب، در حال حاضر تنها اعضای خانواده گلکسی اس ۲۱، امکان فعال سازی این قابلیت را خواهند داشت.
  2. امکان سوییچ آسان بین دیوایس‌ها، دومین قابلیت است که فقط وابسته به اکوسیستم برندی خاص به نام سامسونگ است. به عنوان مثال، اگر از گلکسی بادز پرو برای تماشای ویدئو بر روی تبلت استفاده می‌کنید و در همین زمان تماسی با تلفن هوشمند شما برقرار می‌شود، این هدفون قادر است تا به‌صورت خودکار بین دستگاه‌ها سوییچ کرده و صدای فرد تماس گیرنده را به گوش شما برساند. 
  3. سامسونگ در هنگام رونمایی از این هدفون‌ها، حالت creator را رونمایی کرد. این قابلیت قادر است صدای ضبط شده از طریق میکروفون این هدفون را با ویدئوی در حال ضبط از طریق گوشی همگام سازی کند. این ویژگی جذاب، کاربردی و البته بسیار مفید، تنها زمانی قابل استفاده است که گوشی شما هم از برند سامسونگ باشد.

جمع‌بندی 

باتوجه به مواردی که اشاره شد، گلکسی بادز پرو را به عنوان بهترین هدفون بی‌سیم موجود در بازار می‌توان معرفی کرد. این هدفون‌ها پاسخگوی تمام نیازهای شما خواهد بود مخصوصا اگر از گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده کنید. البته به لحاظ قیمتی کمی گران هستند که برای این همه امکانات طبیعی است. نظر شما در رابطه با این هندزفری‌های جدید سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و خوانندگان عزیز این مطلب به اشتراک بگذارید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار