نوکیا XR20 جدیدترین گوشی مقاوم این کمپانی با پشتیبانی از ارتباطات ۵G معرفی شد

5b8b16185feb9f58f4ba482f587e10a4
زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

براساس آمار و گزارشات TheVerge، گویا شرکت نوکیا در ابتدای شهریور ماه که برابر با اواخر آگوست ۲۰۲۱ می باشد از گوشی XR20 رونمایی خواهد کرد. این گوشی دارای برخی ویژگی های منحصر به فردی است که می تواند آن را بسیار مورد توجه قرار دهد. دو مشخصه خاص این گوشی مودم ۵G و اندروید ۱۱  است. HMD طبق وعده ای که به کاربران نوکیا XR20 داده است، قصد دارد به مدت سه سال بر روی این گوشی جان سخت پشتیبانی نرم افزاری قرار دهد.

به نقل قول از بزرگان HMD، قرار است نوکیا XR20 بر روی این گوشی جان سخت خود پچ امنیتی قرار دهد. علاوه بر این پچ امنیتی به مدت سه سال این گوشی به صورت خودکار سه آپدیت بزرگ سیستم عامل یعنی اندروید ۱۲، ۱۳، ۱۴ را دریافت می کند. چیزی که ممکن است در آینده تغییر کند نام سیستم عامل ها گوگل است که احتمالا در آینده تغییر کند. اما انتظار داریم سه آپدیت بعدی اندروید به همین نام اندروید ۱۲، اندروید ۱۳ و اندروید ۱۴ باشد.

براساس اخبار گویی اندروید ۱۲ به زودی رونمایی خواهد شد. اما یک نکته حائز اهمیت در اینجا این است که گوشی نوکیا XR20 در بین گوشی های هوشمند دارای سخت افزار میان رده می باشد. محصولات تولید شده HMD همیشه به جان سخت بودن، مشهور هستند. نوکیا مدل XR20 دارای گواهی IP68 می باشد. این گوشی هوشمند جان سخت جدید نوکیا می تواند در عمق ۱.۵ متری آب قرار بگیرد و به مدت یک ساعت دوام بیاورد. همچنین این گوشی جدید نوکیا دارای استانداردهای MIL STD810H می باشد. این بدان معناست که نوکیا XR20 می تواند در دمای بین ۵۵ تا منفی ۲۲ درجه سانتیگراد هم کار کند.همچنین نوکیا XR20 در برابر افتادن نیز مقاومت دارد. به استناد از گفته های سازنده این گوشی، نوکیا XR20 با افتادن از ارتفاع ۱.۸ متری خراب نمی شود و در برابر سقوط آزاد مقاوم است.

معرفی گوشی هوشمند نوکیا XR20صفحه نمایش این گوشی مجهز به روکش محافظ گوریلا ویکتوس است. این روکش باعث می شود تا گوشی در برابر ضربات احتمالی و خط و خش مقاوم باشد. اما این موارد به این معنا نیست که صفحه نمایش هیچ آسیبی نمی بیند چرا که ممکن است شیشه محافظ تا حدودی ضربات را جذب نماید.بین گوشی XR20 و نوکیا X20 جدا از بدنه بسیار مقاوم، تفاوت آن چنانی حس نمی شود. گوشی جدید هوشمند نوکیا XR20 دارای یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن فول اچ دی می باشد. در پنل پشتی گوشی خبری از دوربین چهارگانه نیست و از یک ماژول دوگانه استفاده شده است. یعنی این گوشی دیگر دارای دوربین تشخیص عمق ماکرو نیست. گوشی هوشمند جدید نوکیا دارای یک دوربین اصلی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با F1.79 می باشد. همچنین در کنار دوربین اصلی، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و ۲.۴F وجود دارد.

این گوشی از تراشه ی اسنپدراگون ۴۸۰ بهره می برد و دارای یک رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی می باشد. البته براساس اخبار موجود از منابع دیگر این گوشی حافظه های دیگری نیز دارد. ظرفیت باتری این گوشی برابر با ۴۶۳۰ میلی آمپر ساعت است.با توجه به اطلاعات موجود، گویی گوشی نوکیا جدید XR20 با ویژگی رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ فقط در بازارهای ایالات متحده عرضه خواهد شد. و به احتمال زیاد در بازارهای بریتانیا این گوشی با ظرفیت رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت عرضه خواهد شد. قیمت XR20 در حالت رم ۶ گیگابایت ۴۴۹  پوند خواهد بود و در حالت رم ۴ گیگابایت ۳۹۹ پوند خواهد بود. هر دو مدل این گوشی در تاریخ ۵ مرداد ماه یعنی ۲۷ جولای به بازار عرضه خواهد شد. این زمان عرضه به بازار بریتانیا خواهد بود و در ایالات متحده در تاریخ ۲ شهریور روانه بازار خواهد شد.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار