محصولاتی که اپل در رویداد شهریور ماه رونمایی خواهد کرد

81d77cf0ea72b1f704e73181026c73cc
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اپل همین چند روز پیش اعلام کرد که رویداد بعدی‌اش را به نام California Streaming در تاریخ ۲۳ شهریور برابر با ۱۴ سپتامبر برگزار خواهد کرد. در این رویداد به احتمال زیاد اپل از گوشی آیفون ۱۳ خود رونمایی خواهد کرد. اما در کنار این گوشی چه محصولات دیگری را معرفی خواهد کرد؟

براساس اخبار منتشر شده اپل تا پایان سال جاری قرار است محصولات بسیار زیادی را معرفی و به بازار عرضه کند. اما همه این محصولات در رویداد ۲۳ شهریور معرفی نخواهد شد. این مراسم اپل در روز سه شنبه ساعت ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود.

محصولاتی که اپل در رویداد شهریور ماه رونمایی خواهد کرد آیفون 13آیفون ۱۳

بی شک یکی از محصولاتی که اپل در رویداد جدید خود از آن رونمایی می‌کند گوشی‌های سری آیفون ۱۳ خواهد بود. چرا که در ماه‌ها و حتی هفته‌های گذشته درباره این گوشی اخبار بسیار زیادی منتشر شد. انتظار می‌رود آیفون ۱۳ نیز مانند نسل‌های قبل در چهار نسخه معرفی و به بازار عرضه شود. البته که امسال احتمالا آخری سالی است که اپل نسخه مینی به کاربران خود ارائه می‌دهد. اپل در مراسم ۲۳ شهریور قطعا از چهار نسخه آیفون ۱۳ که آیفون ۱۳، ۱۳ مینی، ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس است رونمایی می‌کند. این گوشی از نظر نوع طراحی و ظاهر با نسل‌های قبلی تفاوت خیلی زیادی نمی‌کند. چیزی که احتمال می‌رود این است که ابعاد بریدگی نمایشگر یا ناچ آن کاهش پیدا کند. همچنین ابعاد ماژول دوربین در آیفون ۱۳ و برآمدگی آن بیشتر شده باشد.

جدا از ظاهر قابلیت‌های فنی آن نیز تغییر پیدا کرده است. مسلما این گوشی از نظر فنی ارتقا پیدا کرده این بهبود و ارتقا شامل اکثر بخش‌های آن می‌شود.

گوشی آیفون ۱۳ اپل با چیپ A15 Bionic به بازار خواهد آمد که با وجود لیتوگرافی ۵ نانومتری شبیه نسل قبلی خود یعنی آیفون ۱۲ است. این گوشی دارای قدرت بالاتر اما مصرف انرژی پایین تری است.

اپل به احتمال زیاد در آیفون ۱۳ رفرش ریت نمایشگر را افزایش داده است. اما بازهم قطعا در نسخه پرو شاهد رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی خواهیم بود.

دوربین در این سری از اپل نیز ارتقا پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال تمام مدل‌ها دارای فناوری لرزشگیر باشند. همچنین باید منتظر حالت‌های عکاسی جدید نیز باشیم. باتری در این مدل حجیم‌تر شده و این مدل‌ها با رنگ‌های جدیدی به بازار ارائه خواهند آمد. همچنین با آخرین آپدیت ios یعنی ios 15 در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

محصولاتی که اپل در رویداد شهریور ماه رونمایی خواهد کرد اپل واچ 7اپل واچ سری ۷

یکی دیگر از محصولاتی که در رویداد ۲۳ شهریور رونمایی خواهد شد اپل واچ سری ۷ است. برخی از اخبار گزارش از مشکلات تولید اپل واچ سری ۷ را دادند اما انتظار می‌رود اپل آن را این رویداد معرفی کند. اما ممکن است دیرتر از آیفون سری ۱۳ به بازار عرضه شود. پس از گذشت سالها بالاخره اپل طراحی ساعت‌های هوشمند خود را تغییر داد. این سری از اپل واچ‌ دارای لبه تخت خواهد بود و همچنین ابعاد آن نیز بزرگ‌تر شده است.

به احتمال زیاد امسال اپل واچ‌های ۴۰ و ۴۴ میلی متری، با مدل‌های ۴۱ و ۴۵ میلی متری به وارد بازار شوند. همچنین احتمالا از نمایشگر ۱.۹ یا ۲ اینچ بهره می‌برند. اپل در این نسل از ساعت‌های هوشمند خود از تراشه جدیدتری نیز استفاده کرده است.

ایرپاد ۳

محصول بعدی که انتظار داریم اپل در رویداد شهریور آن را معرفی نماید ایرپاد ۳ است. این ایرپاد به نسبت نسل قبل خود دارای طراحی متفاوت‌تری است و بیشتر شبیه به مدل پرو است. اما گویا در این مدل نیز نباید انتظار حذف نویز فعال را داشته باشیم. اما ممکن است کیفیت صدا در این دستگاه به نسبت قبل بهبود پیدا کرده باشد. همچنین ظرفیت باتری و نگهداری شارژ در این ایرپاد به نسبت سری‌های قبل نیز بیشتر خواهد شد. طراحی کیس قابل شارژ کوچکتر شده است.

محصولاتی که اپل در رویداد شهریور ماه رونمایی خواهد کرد آیپد 2021آیپد مینی ۶

ممکن است بعد از این همه انتظار اپل در این رویداد جدید از آیپد مینی ۶ خود نیز رونمایی کند. آخرین بار در سال ۲۰۱۹ اپل آیپد مینی ۵ خود را به بازار ارائه داد. حال ممکن است از آیپد ۶ خود رونمایی کند.

براساس گزارشات گویی آیپد مینی ۶ با تغییرات چشمگیری وارد بازار خواهد شد. سبک طراحی در این مدل کاملا با آیپد ایر ۴ متفاوت است. در این ایپد کاربران دیگر دکمه هوم را مشاهده نخواهد کرد. اما شاید سوال باشد پس تاچ آیدی چه می‌شود این سنسور ممکن است مانند آیپد ایر ۴ برروی دکمه پاور روی فریم قرار بگیرد.

برخی دیگر از ویژگی‌هایی که در آیپد مشاهده خواهید کرد پورت USB-C بجای لایتنینگ، اسمارت کانکتور برای اتصال کیبورد و همچنین پشتیبانی از قلم اپل پنسل است. اپل در این آیپد از تراشه A15 Bionic و همچنین مودم ۵G استفاده کرده است.

آیپد ۲۰۲۱

یکی دیگر از محصولاتی که ممکن است در رویداد ۲۳ شهریور معرفی شود نسل نهم آیپد یا آیپد ۲۰۲۱ است. این محصول از نظر قیمتی در بین محصولات اپل بسیار مناسب است. احتمالا این تبلت با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه شود.

در این تبلت تغییرات بسیار زیادی را به نسبت سری قبلش مشاهده نخواهید کرد. فقط ممکن است نمایشگر آن کمی بزرگ‌تر شده باشد . از ۱۰.۲ به ۱۰.۵ اینچ افزایش پیدا کرده باشد. حاشیه دور صفحه نمایش نیز به نسبت قبل کاهش پیدا کرده است. برخلاف آیپد مینی ۶ این تبلت دارای دکمه هوم و تاچ آی دی است.

یک ویژگی دیگر این تبلت چیپ A13 Bionic و وجود رم ۴ گیگابایت و حداقل حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی است. به نسبت نسل ۸ وزن و ضخامت این تبلت کاهش پیدا کرده است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار